Gps funtionaliteit carkit door tomtom afgeschreven?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HanslH
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-09 03:38
Ik heb al een aantal jaar de tomtom carkit met adapter voor mijn iphone 4. Alles werkte. Deze week merk ik dat de navigatie een stuk slechter is (loopt vaak achter bij de werkelijkheid, dodelijk in een vreemde stad). Bij check zie ik dat de carkit tool aangeeft dat het device niet aanwezig is. Bij bluetooth staat nog wel de carkit maar er is geen connectie.
1001 dingen geprobeerd: device vergeten bij bluetooth en opniew connectie na reset maken (volume knop carkit 8 sec indrukken, ik hoor dan een piep dus hij leeft nog wel een beetje). Geen tomtom te zien bij devices.
Verder lees ik dat de gps via de connector gaat en geen bluetooth nodig heeft, dan zouden dus zowel bluetooth als gps zijn uitgevallen. Opladen gaat prima.
Ik heb tevens geprobeerd opnieuw te beginnen en oa de carkit app te deinstalleren. Wat blijkt: is in geen enkele app store meer te krijgen. En dat is de enige app waaraan je kunt bewijzen dat gps werkt.
Op internet lees ik een aantal verhalen over problemen waarbij apple en tomtom elkaar wederzijds de schuld geven.
Heeft iemand enig idee wat hier het probleem is? Is de carkit functionaliteit bij een of andere ios update verloren gegaan een heeft tomtom het erbij laten zitten?

Nikon D3, nikkor 24-70 2.8, nikkor 14-24 2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• talin
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:27

talin

ES-MA

als de app op je account staat moet die daar toch ook weer onder aankopen terug te vinden zijn?

ik heb sinds 2 weekjes de tomtom navigatie software op mijn telefoon draaien en werk met een gewone oplader in de auto.
gps werkt uitstekend, bijna geen vertraging, wat voegt die extra software toe dan?

en wat zegt tomtom zelf op dit probleem?

in this world there’s two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DAzN
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Kijk ik op mijn iPhone in de App store onder aankopen, dan zie ik de Tomtom car kit tool daar gewoon tussen staan. Het is (nog steeds) de versie 1.0, maar het is nog wel beschikbaar.