Pootjes eraf MacbookPro

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Decennia
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 21-07 09:14

Decennia

VECTORHEAD

Topicstarter
Mac fanaten,

Vandaag naar de Apple Store gegaan, mijn Macbook (Early 2011 i7) heeft last van loslatende voetjes. Was vorige week ook al geweest en toen werd er gezegt dat het onder de garantie valt als ik maar in het 2e jaar kom. Vandaag weer geweest, bereid om mijn Macbook een dagje af te staan, moet ik 20 euro voor 2 voetjes betalen wegens "cosmetische schade"?

Het klinkt heel zeurderig, maar ik vind dat best raar. Het is volgens mij geen grote ingreep om 2 nieuwe voetjes erop te plakken en laait natuurlijk het gevoel van 2 jaar garantie op.

Mijn vraag is nu of het terecht is dat ik moet betalen en of t slim is om t bij Apple te laten doen of het zelf te doen.

Gegroet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thaan
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 15:07
Dus loslatende lijm is volgens de Apple Store cosmetische schade?

Wellicht kun je ze er op wijzen dat bij normaal gebruik die voetjes helemaal niet los horen te laten en dat het gebrek volledig losstaat van enige wellicht aanwezige cosmetische schade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

(jarig!)
Je kan het zelf toch ook gewoon vastzetten met een druppeltje Bison?

Apple noemt het waarschijnlijk cosmetische schade omdat de voetjes niet van belang zijn bij het functioneren van het apparaat e.g. de voetjes dienen niet om de laptop omhoog te houden zodat de lucht van onder aangezogen kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou ze vriendelijk doch dringend verzoeken die nieuwe voetjes te monteren onder garantie. Tenzij jij ze er onderweg zit te peuteren moeten ze gewoon blijven zitten en is het gewoon een defect. Tevens is ook cosmetische schade waar je zelf geen aandeel in hebt garantie.
brilsmurfffje schreef op woensdag 15 mei 2013 @ 18:17:

Apple noemt het waarschijnlijk cosmetische schade omdat de voetjes niet van belang zijn bij het functioneren van het apparaat e.g. de voetjes dienen niet om de laptop omhoog te houden zodat de lucht van onder aangezogen kan worden.
Niet om tegen Apple's achilleshiel te trappen maar voor de prijs van Apple hardware moeten ze het m.i. niet eens durven het te gaan hebben over kosten voor dit soort dingen...

[ Voor 52% gewijzigd door Verwijderd op 15-05-2013 18:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thaan
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 15:07
brilsmurfffje schreef op woensdag 15 mei 2013 @ 18:17:

Mag toch hopen van niet, de gehele behuizing is immers ook niet nodig voor het functioneren van een apparaat; alsin hij werkt ook als hij op een kartonnen doos ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoringDay
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13-05 21:49
Als iemand van het personeel dit je toezegt, is het dan ook genoteerd?
Altijd vragen bij toezegging ze dit ook in noteren bij je gegevens die gerelateerd zijn tot je product.
Dan kan je daar altijd naar refereren.

In eerste instantie lijkt het me meer aannemelijk dit buiten de garantie valt als je Macbook ouder dan een jaar is. Simpel weg omdat dit soort dingen slijtage gevoelig zijn (net als je harde schijf). Dat valt veelal niet onder de normale garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In 2 1/2 jaar zijn drie van de vier voetjes van mijn MBP er wel eens af gegaan. Het beste is om ze zelf terug te plakken met wat sterke lijm, mits je die dingen nog hebt natuurlijk. Ik ben ook wel eens naar de Macstore geweest met de gedachte dat ze die er binnen een paar seconden wel weer even voor me op konden zetten, maar die meneer begon over het sturen van een mailtje naar de technische dienst om te kijken of ze de hele onderkant konden vervangen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkeOkeOke
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 15:01
Misschien heb je hier iets aan:

http://www.apple.com/support/macbook-bottomcase/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10-10 17:49
OkeX3, dat is voor de Macbook, niet voor de MacBook Pro :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Decennia

Decennia

VECTORHEAD

Topicstarter
BoringDay schreef op woensdag 15 mei 2013 @ 18:47:
Als iemand van het personeel dit je toezegt, is het dan ook genoteerd?
Altijd vragen bij toezegging ze dit ook in noteren bij je gegevens die gerelateerd zijn tot je product.
Dan kan je daar altijd naar refereren.

In eerste instantie lijkt het me meer aannemelijk dit buiten de garantie valt als je Macbook ouder dan een jaar is. Simpel weg omdat dit soort dingen slijtage gevoelig zijn (net als je harde schijf). Dat valt veelal niet onder de normale garantie.
Hij ging van alles noteren. Ook heb ik een brief erover gekregen om binnen 7 dagen terug te komen voor reparatie (20 euro).

Lijkt mij eerder gezegt niet aannemelijk. Ten eerste is het iets heel kleins. Ik vind dat je als zo'n groot bedrijf bent, dat je bij die soort kleine gevallen niet zo moeilijk moet doen. Daarnaast zitten die dingen aardig goed in de case en moet je echt peuteren om ze zelf los te krijgen. Dat lijm los gaat is niet erg, maar doe daar dan niet zo moeilijk over.

Ik heb ze beiden nog, dus zelf plakken is zeker een optie.

Gegroet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja inderdaad, oorspronkelijk zitten ze vast met van die plakkende plastic ringetjes. Het zou goede service zijn als ze die dingen gewoon hebben liggen in de store en er huppakee even voor je op plakken. Beetje knullig voor een Pro product dat je dan zelf met secondenlijm in de weer moet. Maarja, it does the trick.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 10-10 21:51
Je hebt helemaal gelijk, maar gelijk komt de vraag ben je bij DE apple store geweest of een APR ?.

Sommige APR's doen inderdaad moeilijk over alles, terwijl ze het gewoon kunnen declareren.
Phat chance als je dus bij de ECHTE apple store ben dat ze het voor je doen zonder kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Decennia

Decennia

VECTORHEAD

Topicstarter
Mektheb schreef op woensdag 15 mei 2013 @ 21:40:
Je hebt helemaal gelijk, maar gelijk komt de vraag ben je bij DE apple store geweest of een APR ?.

Sommige APR's doen inderdaad moeilijk over alles, terwijl ze het gewoon kunnen declareren.
Phat chance als je dus bij de ECHTE apple store ben dat ze het voor je doen zonder kosten.
De Apple Store in Amsterdam. Voor dit soort zaken ga ik nooit naar een APR, die komen altijd meteen met het punt dat t geld bij hun kost.

Gegroet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoringDay
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13-05 21:49
Decennia schreef op donderdag 16 mei 2013 @ 01:20:
[...]

De Apple Store in Amsterdam. Voor dit soort zaken ga ik nooit naar een APR, die komen altijd meteen met het punt dat t geld bij hun kost.
Ik heb nooit problemen bij een APR gehad, maar je kan moeilijk verwachten en/of eisen ze gratis voetjes weg gaan geven terwijl dit hun ook geld kost. laat staan als je het daar ook nog niet eens gekocht heb.

@Mektheb, "terwijl ze het gewoon kunnen declareren."
En waarom denk je een APR alles kan declareren? ik denk ze netjes een factuur krijgen als iets niet onder garantie valt.

[ Voor 15% gewijzigd door BoringDay op 16-05-2013 13:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3DDude
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 16:13

3DDude

I void warranty's

Ik wel een Apple Reseller wil overal op verdienen.

Zo miste ik een schroef (in een van de hoeken) van mijn MBP. Ik naar een APR. Dat was dan 25 euro want dat hebben we niet op voorraad die schroefjes en dan moeten we een hele set bestellen en verzendkosten betalen dus dat is ongeveer 25 a 30 euro..

Ik zei: wat ? voor een f***ing schroefje? Voel is aan je voorhoofd >_<.

Ben recent naar de Apple store in A'dam geweest --> Hij ging er even een inschroeven.
Koste niks :)

@t TS: Ik weet niet of je in de buurt van Amsterdam woont, maar je kan natuurlijk nog een keer langs gaan en hopen dat je een andere gast krijgt die je wilt helpen ? (en het dan wel gratis is) >:)

Be nice, You Assholes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 10-10 21:51
BoringDay schreef op donderdag 16 mei 2013 @ 13:22:
[...]

Ik heb nooit problemen bij een APR gehad, maar je kan moeilijk verwachten en/of eisen ze gratis voetjes weg gaan geven terwijl dit hun ook geld kost. laat staan als je het daar ook nog niet eens gekocht heb.

@Mektheb, "terwijl ze het gewoon kunnen declareren."
En waarom denk je een APR alles kan declareren? ik denk ze netjes een factuur krijgen als iets niet onder garantie valt.
wel is van een APR gehoort heb.
Bij bijvoorbeeld extenden garantie programma's repareren ze het product en sturen het oude terug en krijgen dan een credit er voor.
En als het er buiten is hebben ze Apple zelf niet nodig want dan Repareren een hoop APR's het zelf of met een club als Dynafix etc.

En van die dingetjes zoals hier in kwestie zouden ze als service kunnen doen, alleen dat doen ze niet ze vragen er gelijk geld voor.

[ Voor 8% gewijzigd door Mektheb op 17-05-2013 12:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bokkow
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 16:14
Ik heb hetzelfde probleem eens gehad met mn 2,5 jaar oude MBP, toen het gezegde "Als ge ut nie wit, dan is het pur of kit" toegepast en BAM! Vast als een huis. Bizon-lijm lijkt me wel een betere optie (dat dan weer wel) en het is echt niet anders dan wat ze in de Apple Store gaan doen.

Maar goed, je kunt ook over garantie gaan klagen bij Apple :)

Tesla Model 3 Performance - Tesla Model 3 Long Range - 6320Wp Oost-West

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xmoo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 18-09 22:23
Zelfde issue alleen mij vragen ze 54 euro om alle 4 te vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Underworld
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-09 20:49

Underworld

+1 Inzichtvol

inspiratie? :

Afbeeldingslocatie: http://media.tumblr.com/tumblr_mbyiuliNDZ1qhkzpz.jpg

Of ben ik nu te HK bezig...

“Victorious warriors win first and then go to war,
while defeated warriors go to war first and then seek to win”
― Sun Tzu, The Art of War

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dafjedavid
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17-09 15:03
Zelf ben ik naar de bouwmarkt geweest, toen mijn voetjes eraf vielen.
Ik heb deze vervangen voor goedkope dopjes die je ook onder bijvoorbeeld een tafel kan plakken.
Staat ie gelijk een stuk steviger !

Who Needs Windows...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoerdfoto
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 09-10 15:22

Sjoerdfoto

Fotografeert en klust.

Voor een toestel van 1400 euro ongeveer, dopjes van 4 euro eronder? Komop, die 20 euro kan er ook wel bij..

Nikon Z6II + glas, licht en pootjes | MacBook Pro 14" | www.foto-sjoerd.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Decennia

Decennia

VECTORHEAD

Topicstarter
3DDude schreef op vrijdag 17 mei 2013 @ 12:44:

@t TS: Ik weet niet of je in de buurt van Amsterdam woont, maar je kan natuurlijk nog een keer langs gaan en hopen dat je een andere gast krijgt die je wilt helpen ? (en het dan wel gratis is) >:)
Ik ga het inderdaad nog een keer proberen. Anders zelf lekker plakken.Volgens mij maakt het niet zoveel uit, want zij plakken em zelf ook gewoon.

[ Voor 42% gewijzigd door Decennia op 28-05-2013 17:49 ]

Gegroet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joon
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 09:18
Heb dit gevonden voor mensen met missende pootjes onder hun macbook pro.
A MacBook Pro covered by the Apple Limited Warranty or by an AppleCare Protection Plan may receive a replacement foot without charge. A MacBook Pro that is out-of-warranty may have a charge associated with the replacement.

Note: For consumers, who are covered by consumer protection laws or regulations in their country of purchase or, if different, their country of residence, the benefits conferred by Apple's One Year Limited Warranty or by an AppleCare Protection Plan are in addition to all rights and remedies conveyed by such consumer protection laws and regulations, including but not limited to these additional rights.
Dus, als ik het goed lees dan heb je er gewoon recht op? consumer law is tegenwoordig vanaf aankoopdatum 3 Jaar bij Apple (iig bij ons)

Artikel is hier terug te vinden:
http://support.apple.com/kb/ht5236

Tevens kan een beetje APR/AASP een kit (van 40 voetjes) bestellen bij een macbook die nog in garantie zit, uiteraad is dit kostenloos. die overige voetjes die houd je (als servicepunt) dan gewoon over voor servicegevallen.

[ Voor 10% gewijzigd door joon op 31-05-2013 12:44 ]

Pagina: 1