Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

HP Protect Tools

Pagina: 1
Acties:

• paniniking
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 27-11-2020
Hoi,

Sinds kort heb ik een nieuwe laptop die ik gebruik voor m'n werk. Een HP Probook met vingerafdrukscanner. OS is windows 8

Op het netwerk van m'n werk log in met eigen gebruikersnaam, die beperkte mogelijkheden heeft.

Lokaal kon ik op m'n laptop inloggen als administrator.

Normaal gesproken kon ik dus dingen installeren/verwijderen en alle instellingen wijzigen door gewoon het wachtwoord van m'n admin account in te typen.

Maar nu is het geval dat ik m'n vingerafdruk heb geregistreerd met HP Protect Tools Security Manager en die is gekoppeld aan m'n netwerk account met beperkte mogelijkheden.

Als admin kan ik alleen nog inloggen in veilige modus, maar zodra ik hp protect tools wil verwijderen lukt het niet omdat ik moet inloggen als admin. Dingen installeren of verwijderen lukt ook niet meer, want HP protect tools geeft dan de melding : "The system cannot log you on. Please authenticate using another method."

Ik heb het internet al afgespeurd maar kom er niet uit.. in de bios kan in de vingerafdrukken niet resetten en iets installeren om een bios admin account aan te maken lukt dus ook niet.

Heeft iemand enig idee hoe ik m'n lokale admin account weer normaal kan gebruken? Of sowieso normaal in kan komen?

Gr. Paniniking

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 19:43

Fiber

Beaches are for storming.

Wat zegt de systeembeheerder hier van...?

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

• paniniking
Is dat van belang voor een oplossing?

Maar goed snap dat t wat gek klinkt, maar is een klein bedrijfje, thuis hobby ik wat en op t werk hadden ze t idee dat ik handig ben met computers (wat blijkt... 8)7 ) Vandaar dat ik soms ook wat voor m'n werk doe met de computers daar.

• prutsger
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 27-11 13:37
Is ie op het werk aangemeld op een domein? Zou goed kunnen dat bepaalde policies dan zaken dicht hebben gezet waardoor je niet meer normaal als admin in kunt loggen. Dan is het een kwestie van uit het domein halen en dan heb je zelf weer controle...

• paniniking
Ja zit in een domein. Maar probleem is dat ik normaal dus wel kon inloggen met m'n lokale admin account. Maar sinds dat ik HP protect tools gebruik kom ik er totaal niet meer in, omdat ik geen vingerafdruk heb afgegeven voor dat lokale account, alleen voor m'n account op dat domein.

Maar zal eens proberen of dat gaat lukken. In ieder geval bedankt alvast.

• paniniking
Oke, dat van domein geprobeerd maar niet gelukt...

Toch nog maar eens mee zitten stoeien en uiteindelijk opgestart in de veilige modus en ingelogd als admin. Vervolgens systeemherstel gedaan. En nu werkt het weer zoals het hoort te werken!

Bedankt voor het meedenken!
Pagina: 1