Na installeren service pack, gebeuren er rare dingen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcgrave
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 16-10-2024
Gisteren heb ik een service pack moeten installeren voor m'n Windows 7. Dat ging vlekkeloos maar wanneer ik hem dan opstartte voor de pc weer gewoon te gebruiken leek het alsof dat hij Windows 7 helemaal herinstalleert heeft. Bureaublad was een standaard wallpaper van Windows de enige icoontjes op bureaublad waren de die dat je altijd hebt als je Windows weer installeert. Moest ook me browsers herinstalleren en ook m'n gebruikersmap met Mijn Documenten, Afbeeldingen, Muziek enz. was leeg.

Uit ervaring van vroeger als je Windows nu herinstalleert staat dat in de Windows.old map. Dat was dus zo en heb dan alle bestanden daar geknipt en geplakt in de gebruikersmap die nu staat op me bureaublad. Dus zo was alles weer redelijk in orde. Totdat ik gisterenavond me pc uitdeed deed hij er lang om of af te melden.

Nu wanneer ik vandaag weer opstartte was plots me oude wallpaper terug van 2 dagen geleden. Maar is me gebruikersmap weer leeg en zijn de bestanden zo een 200 gigabyte helemaal verdwenen! En dat is een redelijk groot probleem want er zitten daar serieus wat belangrijke bestanden tussen . Waar is dit naartoe en kan ik dit hopelijk terugvinden??

Ik hoop dat hier iemand mij mee kan helpen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perkouw
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-10 18:11

Perkouw

Moderator General Chat
Weet je zeker dat je een service pack geïnstalleerd hebt en dat dit niet iets anders was ?
Een windows.old map treed alleen op wanneer je herinstalleert/upgraded etc., staan de betreffende bestanden daar wellicht nu ook weer in ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcgrave
Yep kan ik ook zien in me systeemherstel dat dit Service Pack 1 was.

Oorspronkelijk zaten ze daarin heb ze dan verplaatst waar ze moesten staan. Ma zoals er in me beginpost staat de volgende keer dat ik opstartte was alles weer normaal qua bureaublad en browsers met de vroegere tabbladen. Maar natuurlijk de hele map met 200 gb aan files is nu foetsie :(. En staat niet in de Windows.old map :-/.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 05:50

Fiber

Beaches are for storming.

Lijkt inderdaad op een compleet nieuwe installatie. Ik zou zeggen uitzetten, niks meer aan doen en iemand met verstand van computers naar laten kijken. Er valt vast nog wel wat te redden.

Zeker geen back-up gemaakt voor je begon...? O-)

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killah_Priest
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11-10 16:49
Krijg je niet toevallig een melding dat je met een temporary profile ingelogt bent ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcgrave
Tijdens dat hij toch bezig aan het scannen was met recuva. Vroeg er me iemand of ik nog eens kon rondkijken in de gebruikers map.

Dat deed ik dus ook in alle mappen trouwens en dan kwam ik dit tegen..

Alles zit in TEMP nu! Nu weet ik niet wat ik moet doen omdat ik bang ben dat ik het weer zou verliezen. Mss best om direct een partitie te maken. Zal eens zoeken achter een guide om dit zo snel mogelijk te doen en dan is het misschien toch nog gered.

Het rare is wel dat me schijf voordien altijd maar rond de 80 gb vrije ruimte had. Sinds vandaag 242 GB en daarom dacht ik dat alles weg was, versta me er niet aan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-10 19:41

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

En daarom maak ik altijd een aparte partitie (als de schijfruimte en hoeveelheid data dat toelaat) om al m'n dingen op te zetten. Documenten, driver installatiebestanden, programma installatiebestanden, films, muziek, noem 't maar op, alles op aparte schijven of partities. Juist omdat als het OS vreemde dingen gaat doen of niet meer toegankelijk is en een herinstall vereist is, ik dat zo kan doen zonder m'n data te verliezen.

Wat je nu moet doen is zo veel mogelijk herstellen, backup van maken en uitzoeken in de logs wat er nou precies is gebeurt. Want blijkbaar heb je geen SP1 erop gezet, maar een nieuwe Windows installatie gedaan waar SP1 in zit. Anders heb je geen Windows.old map. Dat kan je ook in de logs terugvinden als 't goed is. En je zou toch moeten weten wat je hebt aangeklikt, want er zit een groot verschil tussen beide installatie handelingen.

Anyways, backup dus eerst. Extra/aparte partitie kan nooit kwaad voor je data. Als je trouwens een tijdelijk profiel krijgt, zal deze bij afmelden verwijdert worden.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcgrave
Het installeren van SP1 ging eigenlijk zoals Windows Update het deed, afsluiten van de pc en dan doet hij de updates bij het opstarten erna initialiseert hij de update of zoals nu de Service pack.

Zal alvast nu een backup maken.

Maar voor een extra partitie te maken gaat dit blijkbaar moeilijk zijn want hij zegt dat ik maar 78 mb heb om de schijf te verkleinen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-10 19:41

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Komt door fragmentatie. Als je 80 GB werkelijk vrij hebt, kan je 'm prima met 50 verkleinen, alleen niet via Windows. Er staat waarschijnlijk een bestand achteraan de schijf met nog 78 MB ruimte erna. Probeer het maar eens met GParted of andere partitietools.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcgrave
Zal dat dan eens proberen, bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LnC
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 03-08 11:16

LnC

The offending line...

Misschien een late reactie, maar zeker niet om af te zeiken.
Ik richt mijn bootschijf altijd zo in dat het op elk moment fout kan gaan. Ik bewaar nooit belangrijke dingen op mijn c:\ schijf, maar altijd op een aparte schijf / partitie.
Dit heeft mij een hoop kopzorgen bespaart als de boel weer een keer vast liep.
Pagina: 1