Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Auto-verzekering

Pagina: 1
Acties:

• marcovo
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 10-11 20:17
Hoi allen,

Over een paar dagen kopen ik en m'n broertje een nieuwe auto, en deze moeten we (natuurlijk) verzekeren. Nu heb ik zo eens gekeken, voor WA+ (beperkt casco) komen we bij all-secur véél goedkoper uit dan bijvoorbeeld bij de rabobank (interpolis) of univé. De andere verzekeringen ook overigens, maar we zitten te kijken naar WA+. De vraag: is dit betrouwbaar? Krijg je hetzelfde voor dit lagere bedrag of hebben we hier te maken met addertjes onder het gras?

Verwijderd

Wat bedoel je met betrouwbaar?

• Miss_80
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 26-08 08:57
Elke verzekering heeft zijn eigen voorwaarden en die kunnen verschillen. Er zijn tig vergelijkingssites te vinden op het internet. Struin er een paar af, google op 'ervaringen met All secure'en je moet al een eind kunnen komen.

• Denniz0229
  • Registratie: November 2011
  • Nu online
ligt er aan wat de + inhoud.

vaak is dit alleen brand, diefstal en ruiten.
qua voorwaarden zitten alle verzekeringen meestal wel op 1 lijn, alleen het eigen risico kan nogal verschillen.

maar ik denk dat er niets anders opzit als zelf de kleine lettertjes gewoon goed te lezen, er is namelijk niemand die deze uit ze hoofd kent en je een 100% antwoord kan geven.

• aZuL2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-10 22:55
Goh, gooi je gegevens eens in www.independer.nl
Zou je zo maar wat inzicht kunnen geven.

Ik zou niet te veel waarde aan die + geven maar eerder aan een inzittendenverzekering denken.
Gaat het om een nieuwe auto of een tweede hands?

Abort, Retry, Quake ???

• marcovo
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 10-11 20:17
Het gaat om een tweede hands, maar ik was me er niet van bewust dat er zo'n uitgebreide vergelijking-site bestond. Daar ga ik eens mee aan de slag, tnx!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 20-11 16:48
Maatschappijen hebben soms een iets verschillende manier om premie te berekenen. Zeker bij het inschalen van nieuwe automobilisten kan het verschil de moeite waard zijn. Doe er je voordeel mee :)
Controleer wel even of die aantrekkelijke premie blijvend is, of slechts een tijdelijke korting.

• gerrutcamaro
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 15-03-2024
staar je niet teveel blind op vergelijkingssites zoals independer, vaak kan je als het erop aankomt de betreffende autoverzekering niet afsluiten vanwege aanvullende eisen vd verzekeraar

• internetinfo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 06:24
Een assurantiekantoor met een belang in meerdere verzekeringen kan ook een mogelijkheid zijn.
Je krijgt dan een polis waarop ook staat dat je bijvoorbeeld voor 20% bij partij A zit, 15% bij B, enz.
Het voordeel is een zeer laag tarief waar geen enkel A-merk aan kan tippen.
Een nadeel is (soms) dat je niet naar een vast verzekeringskantoor kunt en dat de assuradeur je aanspreekpunt is.

Mooi voorbeeld hiervan is slimverzekeren.nl.

• LiquidT_NL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-05-2021
Hou er rekening mee dat veel goedkopere internetverzekering (Inshared etc) wel bepaalde service niet bieden. Verzekeringstechnisch zit het goed in elkaar, maar bijvoorrbeeld even bellen voor advies zit er lang niet altijd in, dat moet via internet. Daardoor heb je dus een verzekering waarbij alles via internet en papier gaat. Daar is niets mis mee, zeker niet voor een WA(+) verzekering omdat jij minder merkt van het langzame traject, maar hou er rekening mee.

Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.

• YdieresiS
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 08:16
Met Allsecur heb ik geen slechte ervaringen. Telefonisch moet je soms wel even wachten, maar de verder afhandeling van onder ander ruitschade ging bij mij perfect. WA+ is daar onder andere ruitschade en dan zonder eigen risico. Je krijg heel veel dingen gewoon via de site en niet meer via de post, waaronder je groene kaart. Als je naar bepaalde landen wilt reizen kun je deze wel aanvragen, maar standaard krijg je de groene kaart niet thuisgestuurd. Ik weet alleen niet of zij nu een leeftijdsgrens hanteren of dat dat een andere verzekeraar was.

Latin capital letter y with diaeresis

• rinkel
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 07:39
Een groene kaart niet thuis gestuurd?
Die ken ik nog niet...

• Eärendil
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07:55
Dat is bij InShared ook zo, de 'groene' kaart wordt opgestuurd als PDF, en kan je zelf printen. Het hoeft ook niet per se in kleur geprint of op groen papier.

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19-11 21:06
De groene kaart is ook geen verzekeringsbewijs ofzo. Alleen handig om je polisnummer bij de hand te hebben. Je hebt dus geen origineel ofzo nodig. Je hoeft hem niet eens bij te hebben.

Bij je kentekenbewijs en rijbewijs moet je wel altijd het origineel bij hebben.

TheS4ndm4n#1919

Pagina: 1