Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Situatie:

* Een draadloze TP-Link TL-WA830RE, V1.1, DHCP uitgeschakeld i.v.m. modem/router die DHCP doet, statisch IP-adres
* Een Synology NAS 211j waar mijn Time Machine back-ups naar toe gaan, statisch IP-adres
* Modem/router van KPN, een Arcadyan ARV7519, DHCP server, statisch IP-adres
* Een MacBook met daarop 10.6.8 (Snow Leopard), via DHCP

De TP-Link ingesteld als extender, functioneert bijna perfect. Wanneer ik in het bereik ben van de modem/router kan mijn MacBook prima een back-up maken. Echter wanneer ik via de extender verbinding maak kan Time Machine de schijf niet activeren. Tóch is de NAS prima te bereiken via het draadloze netwerk, zowel via de webinterface als via Finder.

De foutmelding die ik krijg is dat Time Machine de schijf niet kan activeren. Dat heeft er in mijn ogen mee te maken dat er iets in de extender tegengehouden wordt waardoor dit niet mogelijk is. Ik heb echter geen idee waar ik het moet zoeken en welke instelling er mee te maken zou kunnen hebben.

Meldingen in Console betreffende dit probleem:
code:
1
2
3
com.apple.backupd[7827]: Starting standard backup
com.apple.backupd[7827]: Attempting to mount network destination using URL: afp://sypietm@DiskStation._afpovertcp._tcp.local/Time%20Machine%20Sypie
com.apple.backupd[7827]: NetAuthConnectToServerSync failed with error: 64 for url: afp://sypietm@DiskStation._afpovertcp._tcp.local/Time%20Machine%20Sypie

Wanneer iemand een idee heeft hoor ik dit graag, zodat mijn back-ups ook gemaakt worden op de plaats waar ik het meest zit.

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Inmiddels is het opgelost. Kennelijk was het mijn onkunde.

Ik heb op het modem, een Experiabox Arcadyan ARV7519, WDS aangezet. Hierna ging het prima. Ik heb geen idee of dat het was, maar ik nu op zolder al een paar uurtjes stabiel en snel internet via de wifi. Ik zie dat Time Machine ook draait én dat die al wat MB's heeft weggeschreven. Het gaat het komende studiejaar helemaal goed komen op zolder!