Beste mede tweakers,
In 2008 bouwde ik een nieuw systeem welke tot enkele dagen geleden over het algemeen goed draaide:
Striker II Formula met bijbehorende XFi geluidskaartje
Q9550 @ 3,2 GHz
OCZ Reaper HPC 1066 8500 4x2Gb
3x ASUS GTX 280
2x SATA2 HDD
1x SATA DVD
Thermaltake Toughpower 1200W
USB toetsenbord en muis
Ik verhuisd, ik denk opnieuw Windows 7 64 erop. Opzich ging de installatie goed, behalve dan dat het beeld om de 20 seconden even wegviel. Kabels gecontroleerd en toen leek het over te zijn.
PC uit. Dag later aan -> Niet booten wel piepen. -> Reset -> Zelfde. -> Clear CMOS -> CPU INIT.
Er is al veel te vinden op internet/dit forum maar geen echte oplossing dan dat het wel vaak voorkomt bij deze range borden en ineens overlijden.
Wat heb ik geprobeerd:
- CMOS batterij eruit, jumpertje op enable bios clear, nacht laten staan, batterij terug, jumper terug
- Andere zeker werkende voeding
- Processor eruit, pinnetjes gecontroleerd, processor schoongemaakt met alcohol
- Booten met 1 module RAM in verschillende sloten
- 1x GTX 280 erin
- Alle SATA2 los behalve 1
- Mobo schroefjes gechecked
Dus: lampjes gaan aan, ventilatoren draaien, geen piepjes, geen HDD lampje en melding CPU INIT op display.
Verder zat ik nog te denken aan:
- Oldschool processor/RAM erin en hopen op boot (echter heb beide niet direct voorhanden).
- Nieuw moederbord kopen
Wie helpt me verder?
In 2008 bouwde ik een nieuw systeem welke tot enkele dagen geleden over het algemeen goed draaide:
Striker II Formula met bijbehorende XFi geluidskaartje
Q9550 @ 3,2 GHz
OCZ Reaper HPC 1066 8500 4x2Gb
3x ASUS GTX 280
2x SATA2 HDD
1x SATA DVD
Thermaltake Toughpower 1200W
USB toetsenbord en muis
Ik verhuisd, ik denk opnieuw Windows 7 64 erop. Opzich ging de installatie goed, behalve dan dat het beeld om de 20 seconden even wegviel. Kabels gecontroleerd en toen leek het over te zijn.
PC uit. Dag later aan -> Niet booten wel piepen. -> Reset -> Zelfde. -> Clear CMOS -> CPU INIT.
Er is al veel te vinden op internet/dit forum maar geen echte oplossing dan dat het wel vaak voorkomt bij deze range borden en ineens overlijden.
Wat heb ik geprobeerd:
- CMOS batterij eruit, jumpertje op enable bios clear, nacht laten staan, batterij terug, jumper terug
- Andere zeker werkende voeding
- Processor eruit, pinnetjes gecontroleerd, processor schoongemaakt met alcohol
- Booten met 1 module RAM in verschillende sloten
- 1x GTX 280 erin
- Alle SATA2 los behalve 1
- Mobo schroefjes gechecked
Dus: lampjes gaan aan, ventilatoren draaien, geen piepjes, geen HDD lampje en melding CPU INIT op display.
Verder zat ik nog te denken aan:
- Oldschool processor/RAM erin en hopen op boot (echter heb beide niet direct voorhanden).
- Nieuw moederbord kopen
Wie helpt me verder?