Toon posts:

Advies game desktop gevraagd (CS:GO)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allen,

Daar men laatste desktop upgrade nog dateert uit de tijd dat dieren nog konden praten heb ik beslote voor een volledig nieuwe configuratie te gaan. Daar ik door het overaanbod momenteel het bos niet meer door de bomen zie, had ik graag wat advies gevraagd..

Waarvoor moet de PC gaan dienen:

In eerste instantie moet de desktop CS:GO vlekkeloos kunnen draaien met alle opties open (High)
Daarnaast speel ik momenteel geen andere / zwaardere games.(geen BF3 bijvoorbeeld).
Ik zal de desktop ook niet gaan gebruiken voor videobewerking, rendering, of wat dan ook.
Enkel dat ene spel waarvan ik dan wel weer verwacht dat het echt heel goed draait zonder alle opties op mid of low te moeten zetten. Misschien moet ik anderzijds wel rekening houden met de toekomst daar ik niet uit sluit toch zwaardere games te gaan spelen..

Componenten:

Wat betreft moederbord en processor heb ik reeds een keuze gemaakt zoals jullie hieronder kunnen zien.
Waarom dit moederbord: mogelijkheid tot 32 GB, 2 PCI-e slots en nog redelijk snel heb ik de indruk. Correct me if I'm wrong. De processor vanwege zen 4 cores en omdat die me ook aanbevolen werd.

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5 3570 Boxed€ 179,-€ 179,-
1ASRock Z77 Pro4€ 93,30€ 93,30
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 272,30

Graag had ik gegaan voor een SSD kaart gebruikt ipv een traditionele HD.
Dit zorgt er blijkbaar voor dat alles nog wat sneller werkt.
Deze moet niet al te grote capaciteit hebben daar ik voor overige opslag (naast men windows en games) ook nog een externe HD heb die ik kan gebruiken. Enige suggesties?

Wat betreft RAM geheugen weet ik het ook niet.
DDR3 heb ik nodig volgens het moederbord, maar ook hier is weer een enorm overaanbod.
Graag had ik 2 latjes van 4 GB gehad. Ook hier zijn suggesties latijd welkom.

Dan de videokaart: Hiervoor werd me een GTX660 aanbevolen. Kom ik hiermee toe? en is deze compatibel met de andere gekozen opties? Heb ik ook de mogelijkheid om een 2de gelijkaardige kaart aan te sluiten op het gekozen moederbord? Zijn er betere en/of goedkopere opties ?

Indien jullie me ook nog een correcte voeding en monitor (want ook deze is aan vervanging toe) kunnen aanbevelen ben ik helemaal vertrokken. Is het trouwsens de moeite om voor een 120 hz monitor te gaan of is dit het enorme prijsverschil met de 60hz monitors niet waard?

PS: Wanneer jullie zelf CS:GO spelen en alles smooth loopt, share dan gerust jullie configuratie. Misschien heb ik er dan ook wat aan.

Avast bedankt voor jullie advies.

Mvg

• zAo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-04 21:25

zAo

GPLv2 Fanboy

Wellicht handig om de resolutie en fps aan te geven. De IGP van de CPU kan het op 800x600@30fps wel in zijn uppie af denk ik zo :)

• JcHm
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 06:10
Hallo LDkenny,

Zelf speel ik de nodige CS:GO uurtjes, het is niet zo'n zwaar spel, met de door jou voorgestelde config ga je wel aan een constante 128fps komen (wat je wel wil hebben al je een beetje fanatiek bent).

Core i5
GTX 660
8GB ram
250GB SSD (Samsung 840 heeft een zeer goede prijs/kwaliteit verhouding)
Seasonic G-Serie 450Watt voeding

Om op 1920*1080 te spelen met hoogste settings is ruim voldoende. Over 120hz hoor ik veel goede verhalen, maar het het zelf nog niet getest. Zorg in ieder geval dat je een monitor hebt met een lage input lag (weinig vertraging tussen muisbeweging en beweging op scherm).

Zelf heb ik de volgende hardware:

AMD A10 5800k
8GB geheugen (Kingston 1866mhz)
250gb SSD (Samsung 840)
MSI fm2 ITX bordje
Dell U2312hm

Game settings
Resolutie: 1024*768
Settings: alles low
MSAA: 4x
AF: 4x

FPS constant 128, in smokes drops naar hooguit 70fps
Op fullHD haal ik wel 100fps constant, maar zoals gezegt richt je op die stabiele 128fps (of hoger). De technische uitleg erachter heb ik niet, maar dit is wat alle pro spelers gebruiken. Ik geloof dat het ook iets te doen heeft met het synchroom lopen van de cl_updaterate/cl_cmdrate en je fps.

Overigens gebruik ik een 4:3 resolutie, omdat ik met mijn 23inch scherm anders de radar te ver in de hoek staat, waardoor ik teveel weg mijn kijken van mijn crosshair :O.

• Rordarok
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 11-04 22:44

Rordarok

De enige echte

Je hebt alleen niet echt veel aan 120fps als je een monitor hebt die maar 60fps weer kan geven.

#1 Chall 3v3/Challenger soloQ (LoL) - LEM (CSGO)

• JcHm
@Rordarok, heb je regulier CS 1.6 - CSS of CS:GO gespeeld op 60 fps, 100 fps en 128 fps op een 60hz monitor?

Ik zal de bron proberen terug te vinden, maar de reden hiervoor is als volgt. De CS:GO engine verwerkt het input signaal van muis en keyboard gelijk aan de fps waarop de game loopt. M.a.w. wanneer je op 128fps speelt ipv 60 fps word dubbel zovaak de input informatie van je muis opgehaald en verwerkt.

Hierdoor voelen de bewegingen in het spel ook soepeler aan wanneer je meer fps hebt, ook al speel je op een 60hz monitor.

Een goed voorbeeld hiervan in CS1.6 was ook dat wanneer de game op 60 fps werkte, het vergrote en verkleinen van de crosshair trager reageerde wanneer er schoten worden gelost.

Verwijderd

Topicstarter
Momenteel speel ik altijd 800x600. Beetje eigen aan cs1.6 vermoed ik.

Bedoelingis natuurlijk op een hogere resolutie CS:GO te gaan spelen. Vermoedelijk 1920*1080.
Enig idee of de huidgige configuratie hier voor een sabiele fps zal gaan zorgen (100+)

Configuratie:

Core i5
GTX 660
8GB ram: ENIGE SUGGESTIES?

Ben ik hiervoor ook klaar om er weer tegen te kunnen? Ik merk namelijk dat er geen SLI voorzien is op het moederbord. Enkel crossfire. (Of ik heb erover gekeken) en ik dus geen 2de nvidia kaart zou kunnen toevoegen enenkel ATI kaarten? Misschien ook gelijk een sterkere voeding selecteren?

Kan iemand dat bevestigen en indien zo, een aanbeveling maken voor een gelijkaardige ATI kaart ipv de GTX 660?

Alvast bedankt

• haarbal
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 28-04 23:09
ik zou sowieso niet voor sli gaan als je vooral csgo speelt. sli is misschien leuk voor een hoge framerate, maar daar heb je meer pre rendered frames voor nodig ivm schaling, dus gaat je responstijd weer omhoog.

een enkele 660 met het minimum aan pre rendered frames (1) zou prima hoge framerates moeten kunnen halen.

Mechwarrior Online: Flapdrol

Verwijderd

Topicstarter
Hey haarbal,

Denk je dat de huidige config dan zal voldoen voor cs:go? Met 1 enkele GTX660?

Vanaf :

"een enkele 660 met het minimum aan pre rendered frames (1) zou prima hoge framerates moeten kunnen halen"

ben je me trouwens even kwijt vrees ik...sorry voor de domme vraag maar hoe bepaal ik die "minimal pre rendered frames?

BTW: sli zal niet werken met de huisge config daar dit niet onderstuend wordt op het geselecteerde moederbord.

Misschien heb jij een idee voor een betere configuratie? Misschien ook een suggestie voor eenn degelijke monitor?

• haarbal
Pre rendered frames is een truukje dat amd en nvidia gebruiken om de videokaart zo hoog mogelijk te belasten en zo een zo hoog mogelijke gemiddelde framerate te halen. Als de gpu de beperkende factor is mag de cpu alvast de volgende frame gaan uitrekenen, en die daarna, terwijl de videokaart nog aan de vorige bezig is, op zich geen ramp, maar als je videokaart de default 3 frames achterloopt op de cpu krijg je extra input lag.

de 3 pre rendered frames is belangrijk voor sli en crossfire om goed te schalen, maar met een enkele gpu vind ik 1 gewoon de beste optie. Je kan het instellen in de nvidia control panel, weet niet hoe het bij amd heet.

verder, wil je nog overclocken ofzo? dan zou ik een 3570K cpu nemen. Haswell komt over een maand uit, weet niet of je daar op wilt wachten, het zal weer ietsje beter zijn, al vallen de gelekte benchmarks wat tegen.

Verwijderd

Topicstarter
Hi, thx voor de uitleg.
Overclocken is absoluut niet nodig wat mij betreft.

Zoals je wel kan opmaken ge ruik ik de pc enkel en alleen voor wat te surfen en uiteraard dat ene spel..

Ik neem aan dat deze setup dan voldoende zal zijn. Nu ja, hopelijk meer dan voldoende want dat is toch wel het uiteindelijke doel...

Configuratie:

Core i5
GTX 660
8GB ram: ENIGE SUGGESTIES?

Misschien nog een idee voor een degelijke monitor?

• haarbal
als je toch niet gaat overclocken kan je ook een 3350P en een goedkoop bord pakken.

geheugen maakt niet zo veel uit, deze ofzo?
pricewatch: Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU

rest is prima, heb je nog geen monitor dan? 120hz schermen zijn duur, 60hz schermen hebben iets meer lag, geen idee hoe de 60hz schermen zich onderling verhouden.

• Erik-e
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 27-04 09:09
Wat is je budget, dan kunnen we je al iets beter helpen :P

Ook kun je hier eens kijken.
reviews: Desktop Best Buy Guide: mei 2013

Met het basisgamesysteem zul je al een heel eind komen,
en met een 660Ti, haal je al gemiddeld 162 FPS met ALLES maxed.

Bron:
http://www.hardwareheaven...ics-card-review-csgo.html

Pluk er dan eens een leuk schermpje bij, heb wel veel goede dingen over 120 Hertz monitoren gehoord, maar dat moet je dan zelf weten.

Zoals:

120 Hertz:
pricewatch: Iiyama ProLite G2773HS-GB1 Zwart
of de:
pricewatch: BenQ XL2420T Zwart <-- Tevens een 3D scherm.

Je hebt ook 144 Hertz zoals deze:
pricewatch: Asus VG248QE Zwart
Deze is iets goedkoper als de BenQ monitor, en is "Maar" 24 inch,de Ilyama is een 27" monitor, en 27" ziet er al een beetje blokkerig uit op 1920x1080 dan.

Ook heeft de Asus monitor van 144 Hertz net als de Ilyama monitor maar 1ms input lag, wat dus nooit te merken is.

Dit zijn nog 2 mooie 60 Hertz monitoren, voor de helft van de prijs.

pricewatch: Samsung Syncmaster S24B350H Zwart
&
pricewatch: Acer G246HLBbid Zwart

Waarom niet de Ultrasharp hoor ik je al roepen, deze zit met input lag rond de 5 tot 8 ms als ik het me een beetje herinner. Zijn ontzettend degelijke schermen hoor. Maar als je voor lage input lag gaat kun je beter dit kiezen :)

Dan zou je met de 144 Hertz monitor van Asus hierop uitkomen:

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5 3570K Boxed€ 188,90€ 188,90
1MSI Z77A-G45€ 89,99€ 89,99
1MSI N660Ti PE 2GD5/OC€ 261,90€ 261,90
1Cooler Master K280€ 30,43€ 30,43
1Asus VG248QE Zwart€ 310,50€ 310,50
1Microsoft Windows 8 (OEM) 64bit€ 81,31€ 81,31
1Gelid Solutions Tranquillo Rev.2€ 24,40€ 24,40
2Scythe Slip Stream SY1225SL12L, 120mm€ 6,10€ 12,20
1Logitech G110 Gaming Keyboard (Qwerty)€ 53,99€ 53,99
1Corsair Vengeance M60€ 40,-€ 40,-
1Steelseries Qck€ 9,95€ 9,95
1Corsair CMV8GX3M2A1333C9€ 48,85€ 48,85
1XFX Pro 550W€ 54,-€ 54,-
1Samsung 840 series SSD 120GB€ 82,90€ 82,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.289,32

bats boem alles erop en eraan kun je lekker overklokken, je kunt e.v.t. nog 50,- besparen met een b75 moederbord en de 3350P processor.
wist niet of je al een toestenbord, muis of muismat etc had, maar die heb ik er maar bij gedaan.
met een gewone 660 voor +- 160 euro kom je ook al rond de 120-130 fps in cs:go, maar hij zal moeite hebben de 128 aan te blijven houden met alles maxed out,
Bron:

Maar dit is je eigen keuze, ook de behuizing is vaak een persoonlijke voorkeur.

• JcHm
Als je de MSAA op 4x laat staan ipv 8x dan komt dat met die constante 128fps ook wel goed.
De volgende configuratie heb ik voor je samen gesteld. Hierin ontbreken nog:

-windows
-toetsenbord
-cpu cooler
-casefan

* heb niet de compatibiliteit gechecked van het geheugen icm het moederbord! (QVL lijst)

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5 3330 Boxed€ 158,50€ 158,50
1MSI H77MA-G43€ 65,60€ 65,60
1Gigabyte GV-N660OC-2GD€ 166,-€ 166,-
1Fractal Design Core 1000€ 28,19€ 28,19
1BenQ XL2420T Zwart€ 335,-€ 335,-
1Logitech G400 Gaming Mouse€ 25,95€ 25,95
1Steelseries Qck+€ 12,99€ 12,99
1Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU€ 49,90€ 49,90
1Seasonic G-Serie 450Watt€ 74,90€ 74,90
1Samsung 840 series SSD 250GB€ 138,99€ 138,99
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.056,02

• Erik-e
Waarom die BenQ over die Asus monitor?
Gewoon curieus :)

En 4 DDR3 sloten, zou moeten passen met die

pricewatch: Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU

Toch?

[ Voor 66% gewijzigd door Erik-e op 15-05-2013 23:03 ]

• JcHm
Eigenlijk puur gebaseerd op looks. Nu vind ik het beide geen plaatjes, maar Asus lijkt op de foto's nogal van dat glimplastic gemaakt te zijn. De Benq monitor is ook ontwikkeld met de input van 2 oude bekende CS 1.6 spelers. Hoeveel waarde dat toevoegt, geen idee, ik denk vooral marketing waarde;).

Passen doet het zeker, alleen moederbord fabrikanten publiceren altijd een lijst met geheugenmodules waarvan ze de werking garanderen icm met dat specifieke moederbord. Ik heb niet gecontroleerd of deze Crucial modules voor dit MSI bord op die lijst staan. Overigens, als ze niet staan vermeld kan het nog altijd werken.

[ Voor 67% gewijzigd door JcHm op 15-05-2013 23:09 ]

• Erik-e
Hmm, ach ja ieder zijn voorkeur :)

• g0ulash
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 29-04 19:40
Laat je niet foppen, in CS:GO is 120FPS nog steeds vrij weinig. Ik heb ongeveer 120FPS op mijn laptop, maar met drops naar 100FPS heb ik daar toch zeker wel last van. Bij CS:GO wil je echt wel een fatsoenlijke framerate/fps halen, dus ik zou _zeker_ voor een GTX 660Ti gaan of een HD7950. En qua scherm zou ik voor de BenQ gaan.

• Erik-e
ik kan niet echt een benchmark voor een 7950 vinden, maar een 660Ti zal de 128 FPS toch wel aankunnen, en met de frame drops, en wisselende frame times van AMD op het moment zou ik toch voor die 660Ti gaan.

Verwijderd

Topicstarter
Hi Erik , JcHm, en alle anderen

ik waardeer dit advies enorm.
Geeft me eindelijk een beetje een beter idee en vooral klare kijk op wat er allemaal mogelijk is. Daar men me altijd gezegd heeft het beste te combineren heb ik afgaand op jullie voorstellen en voorzien van een eigen touch zelf ook een eigen configuratie gebouwd die ik met jullie wil delen en waar ik graag wat feedback over zou krijgen indien mogelijk. Ik geef ook meteen aan waarom ik bepaalde components kies zodat jullie mogelijks mee kunnen redeneren.

Waar heb ik rekening mee gehouden:

Grafische kaart:
oorspronkelijk ging ik voor de GTX660, maar als ik het zo bekijk op de reviewsite die Erik net postte met de CS:GO GraKa review, WAARVOOR DANK,
lijkt me de RADEON vooral heel sterk te presteren. Meer bepaald de RADEON HD 7870 OC.
Daarnaast biedt de keuze voor deze kaart me ook de mogelijkheid om alsnog te gaan voor men oorspronkelijk gewenst MoBo daar hier enkel Crossfire op ondersteund wordt een geen SLI. Graag even bevestiging hierover

Ik merk eveneens op dat er verschillende RADEON 7870 zijn, zoals Sapphire, Gigabyte etc.. kan ik gewoon voor de goedkoopste gaan of...?

MoBo:
Ik wou gaan voor een Moederbord met 4 geheugenslots (tot 32GB) en socket 1155 daar dit me altijd werd aangeraden in combinatie met Z77 intel serie. Ik vermoed dat ik kan gaan voor de AsRock 277 Pro4. Vermits hier Crossfire op voorzien is kan ik er toch vanuit gaan dat de RADEON HD 7870 OC hierop perfect zal werken? En ik indien gewenst later nog een extra RADEON kaart kan bijsteken (indien dit gewenst zou zijn)?

Processor:
Hier kies ik voor de 3570 Intel I5. Reden om geen 3570K te nemen is omdat ik denk begrepen te hebben dat dit enkel handig is wanneer je wil gaan overclocken?

Geheugen intern:
Corsair Vengeance LP CML8GX3M2A1600C9, 2 latjes van elk 4GB. Ik hoor niets dan goeds over de corsair vengeance series. Werd me wel aanbevolen om voor de Low Profile serie te gaan om problemen op vlak van installatie te vermijden (te weinig plaats tussen MoBo en GraKa om de latjes te plaatsen). Indien dit geen probleem zou vormen wil ik gerust naar iets goedkopers gaan. Tips zijn welkom hieromtrent

Geheugen (schijf):
Werd me aanbevolen om voor een Samsung SSD te gaan. Goede prijs kwaliteit + ook nog eens betere prestaties ten opzichte van een gewone HD.

Voeding:
XFX Pro 550W , afgaande op jullie voorstellen.

Cooler & case:
Geen idee of de boxed cooler voldoende is of een aprate gewenst is of welke case te nemen (simpele case is voldoende, geen fancy ding). Hierover tast ik dus nog een beetje in het duister

Muis, keyboard, windows,.. zijn reeds voorzien of geraak ik zelf wel uit.
Rest me enkel nog de vraag aan jullie om even de setup hieronder na te gaan en eventueel ook de compatibiliteit..

Denken jullie dat deze setup voldoende is voor CS:GO te spelen op volle kracht en hoge FPS?

Alles suggesties / opmerkingen zijn uiteraard welkom

#ProductPrijsSubtotaal
1ASRock Z77 Pro4€ 93,50€ 93,50
1Sapphire HD 7870 GHz Edition OC 2GB GDDR5€ 179,-€ 179,-
1Corsair Vengeance LP CML8GX3M2A1600C9€ 61,20€ 61,20
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 649,60

Mvg,

Verwijderd

Topicstarter
Nu ik lees wat Julesk schrijft begin ik natuurlijk weer te twijfelen over de graka..

• Erik-e
Die 7870 gaat het niet trekken op 128 FPS, ook zoals je er onder kunt lezen schommelt de FPS van deze kaart tussen de 70 en de 200, en ligt het gemiddeld op 110.

http://www.gamersedge.co.uk/2012/09/his-7870-iceq-review/

denk dat je met een 7950 beter zit. of zoals ik al zei een 660Ti, of het moet natuurlijk zijn dat je van 8x MSAA naar 4x wilt, of op iets anders wat wilt inleveren.

Antwoord Grafische Kaart:
- Je kunt gewoon de goedkoopste nemen, je kunt ook wat reviews lezen. Want de ene kaart loopt iets koeler, de andere maakt wat minder geluid. het is net wat je zelf wilt.

Het Mobo:
- Als je nu niet voor een 2e grafische kaart gaat (Cfx / sli) ga je dat nooit doen (waarschijnlijk)
je kunt nu veel beter 1x een 7950 / 660Ti pakken, en dan later misschien een andere grafische kaart.

De processor:
- Inderdaad, al ga je niet overklokken kun je veel beter een non-K variant pakken, de: pricewatch: Intel Core i5 3350P Boxed
Deze is niet over te klokken.

RAM:
- Je kunt inderdaad beter voor de Low Profile latjes gaan, dit voorkomt dat onderdelen niet gaan passen.

Processor Koeler.
- De koeler die met de CPU komt, de boxed koeler, is goed genoeg al ga je niet overklokken.
Je kunt e.v.t. nog de nodige decibels besparen door een 3rd party CPU koeler te gaan, zoals de: pricewatch: Gelid Solutions Tranquillo Rev.2

De case:
- Je kunt al heel ver komen met een simpel kastje zoals de: pricewatch: Cooler Master K280
Bats boem direct uit de BBG van Mei

Wil je het toch net even wat koeler, ga dan voor bijvoorbeeld de: pricewatch: Corsair Carbide 300R

Vergeet bij de Carbide geen extra fans te kopen, er is plek voor 7 fans maar er worden er maar 2 meegeleverd.

Welke afmetingen van de fans moet je zelf even kijken, vaak ligt dit rond de 120 - 140 MM.

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 12:58
660ti lijkt me ook niet de beste keus, die presteert slechter dan de 7870.

Verwijderd

Topicstarter
enige suggesties betreffende een beter grafische kaart?

• g0ulash
Verwijderd schreef op donderdag 16 mei 2013 @ 08:42:
enige suggesties betreffende een beter grafische kaart?
Zoals je in de link van mitsumark kunt lezen pwned de HD 7950 CS:GO. Ik lees van meerdere mensen (heb er zelf geen ervaring mee, zit met een GT540M opgescheept) dat AMD kaarten het altijd goed doen met Source-based games. Ik zou zelf voor de HD 7950 gaan dus. (Ben er van plan binnenkort ook een te kopen.)

• JcHm
@Erik-e, CS:GO kwam toen net uit de Beta fase in de review van Hardware Heaven scoort de 7870 duidelijk beter, zijwel een OC versie.

@Ldkenny, duurder dan een 7870 of 660ti zou ik echt niet gaan voor enkel CS:GO. Vergeet niet dat ze in de review settings gebruiken die jij zelf echt niet persee hoeft te gebruiken als je competatief CS:GO wil doen. Twee belangrijke die je al gaan helpe de GPU minder te belasten (dus meer fps):

MSAA op 4x ipv 8x (Mijn inziens overbodig, op 4x ziet alles er heel strak uit)
FXAA uit zetten (FXAA geeft een minder scherp beeld)
AF (4x of 8x, verschil tussen 8x of 16x ga je niet zien, maar de impact van deze setting is ook een stuk kleiner)

Daarnaast uit persoonlijke interesse: speel je al lang CS:GO, competatief ook? Gebruik je ESEA, ESL of leetway of enkel Matchmaking en op welke rank zit je?

Over de hardware

Corsair geheugen is prima, ik had crucial genomen omdat deze weer iets goedkoper is. Die XFX voeding is ook prima, ik had Seasonic aanbevolen vanwege zijn extra efficiente gold-label en dat Seasonic en erg goede merknaam heeft. Daarnaast is die ook modulair.

Zelf zou ik voor een m-Atx formaat moederbord gaan, zodat je niet een reus van een computercase nodig hebt. Dit is enkel persoonlijke voorkeur en misschien dat jij daar geen waarde aan compactheid hecht. Daarnaast heb ik zelf recent mijn SSD van 120gb geupgrade naar 250. Met wat steam games (Dota2, CS:GG, HL2), foto's muziek en media zit 120gb sneller vol dan je denkt. Kijk even naar hoeveel data je nu gebruikt op je hoofd systeem. En anders 120gb voor windows + games +software en alle data naar een andere HDD.

Hier het systeem met wat aanpassingen:

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5 3330 Boxed€ 158,50€ 158,50
1MSI Z77MA-G45€ 90,70€ 90,70
1Sapphire HD 7870 GHz Edition OC 2GB GDDR5€ 179,-€ 179,-
1Fractal Design Core 1000€ 28,19€ 28,19
1Logitech G400 Gaming Mouse€ 25,95€ 25,95
1Steelseries Qck+€ 12,99€ 12,99
1Corsair Vengeance LP CML8GX3M2A1600C9B Blue€ 59,-€ 59,-
1Seasonic S12II 520W€ 53,95€ 53,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.026,18

Overigens heb ik hier weer geen CPU cooler, toetsenbord, casefans of Windows bij zitten.

[ Voor 83% gewijzigd door JcHm op 16-05-2013 11:04 ]

• Erik-e
JcHm schreef op donderdag 16 mei 2013 @ 10:33:
@Erik-e, CS:GO kwam toen net uit de Beta fase in de review van Hardware Heaven scoort de 7870 duidelijk beter, zijwel een OC versie.
Die 7870 trekt het wel als je wat settings naar beneden wilt schroeven zoals FXAA of MSAA, maar anders krijgt hij hem niet op een constante 128 FPS.

http://www.gamersedge.co.uk/2012/09/his-7870-iceq-review/

hier word de 7950 getest, die het natuurlijk makkelijk voor elkaar krijgt.

Dus het is maar net wat de TS zelf wil, 70 euro besparen en wat naar beneden schroeven, of een gemiddelde 160 FPS.

en @JcHm, waarom een Z77 mobo met een niet te klokken processor?
verder een mooi lijstje, alleen moet de TS na gaan denken over hoeveel GB opslag hij op zijn SSD wil neerzetten.

• JcHm
Omdat de TS aangaf in de toekomst een tweede videokaart erbij te willen plaatsen. En deze processor omdat ik niet het idee heb dat de TS wil gaan overclocken;).

• haarbal
Je 2 tests van csgo zijn van 2 hele andere sites erik.

Een 660Ti is misschien een tikje sneller dan een 7870, maar het zal geen enorm verschil zijn.

7870->7950 valt ook reuze mee.

Verwijderd

Topicstarter
Thx voor de uitleg JcHm,

Uiteindelijk moet ik een keuze maken en ik vermoed dat ik zal gaan voor de HD 7950.
In eerste instantie misschien wat te veel voor de doeleinden waarvoor ik de PC ga gebruiken, anderzijds moet ik me dan blijkbaar absoluut geen zorgen meer maken. Althans zo heb ik het begrepen. Toch?

Enige suggesties welke HD7950 te nemen, want ook hier zijn er weer een dozijn verschillende.
Iemand een aanrader?

@JcHm,
Ik heb ondetussen bijna 5 jaar stil gelegen wat betreft CS, zelfs gaming in het algemeen. Enkele weken geleden voor de fun nog eens naar een kleine LAN party geweest en besloten om de draad weer op te pikken. Weliswaar niet meer zo intensief als vroeger. toen was het echt elke dag uren en uren.. je kent dat gevoel wel vermoed ik :)

Spreekt voor zich dat het destijds vooral CS 1.6 was dat gespeeld werd. Ik was absoluut geen wereldspeler maar trok men plan wel ;). We waren zowel op clanbase als later op een ESL actief.

Ik weet niet of er toen al werd gewerkt met rankings, maar een topranking zal ik zeker niet gehad hebben.. :)

Verwijderd

Topicstarter
Hi,

Om even te replyen:

Het ligt inderdaad niet in mijn bedoeling om te gaan OC'en.
Wat betreft de 2de grafische kaart, hou ik graag de optie open om er één bij te steken indien gewenst. Op dit moment is dit echter absoluut nog niet aan de orde

• g0ulash
Verwijderd schreef op donderdag 16 mei 2013 @ 13:25:
Thx voor de uitleg JcHm,

Uiteindelijk moet ik een keuze maken en ik vermoed dat ik zal gaan voor de HD 7950.
In eerste instantie misschien wat te veel voor de doeleinden waarvoor ik de PC ga gebruiken, anderzijds moet ik me dan blijkbaar absoluut geen zorgen meer maken. Althans zo heb ik het begrepen. Toch?

Enige suggesties welke HD7950 te nemen, want ook hier zijn er weer een dozijn verschillende.
Iemand een aanrader?

@JcHm,
Ik heb ondetussen bijna 5 jaar stil gelegen wat betreft CS, zelfs gaming in het algemeen. Enkele weken geleden voor de fun nog eens naar een kleine LAN party geweest en besloten om de draad weer op te pikken. Weliswaar niet meer zo intensief als vroeger. toen was het echt elke dag uren en uren.. je kent dat gevoel wel vermoed ik :)

Spreekt voor zich dat het destijds vooral CS 1.6 was dat gespeeld werd. Ik was absoluut geen wereldspeler maar trok men plan wel ;). We waren zowel op clanbase als later op een ESL actief.

Ik weet niet of er toen al werd gewerkt met rankings, maar een topranking zal ik zeker niet gehad hebben.. :)
Ik denk dat het dan sowieso interessant is om het CS:GO topic te verkennen, hier op het forum. :) Er zijn zoveel interessante HD7950's zoals je zelf al aangeeft, maar ik denk dat deze ( pricewatch: Club3D Radeon HD 7950 '13Series ) op het moment het meest interessant is - is waarschijnlijk een vernieuwd RoyalKing.

• Erik-e
JcHm schreef op donderdag 16 mei 2013 @ 12:58:
Omdat de TS aangaf in de toekomst een tweede videokaart erbij te willen plaatsen. En deze processor omdat ik niet het idee heb dat de TS wil gaan overclocken;).
Over het overklokken, je hebt een Z77 chipset mobo met een non-OC processor, dan kun je beter een B75 bordje pakken, bespaart je weer 2 tientjes.

En een crossfire/sli build komt vrijwel alleen voor bij het kopen van de hele PC, het is later veel slimmer om een 8950 te pakken, i.p.v. een 2e 7950.

Het gebeurt vrijwel nooit dat er na 1/2 jaar of 1 jaar een 2e dezelfde videokaart word bijgekocht.

Ik zou zeggen al ben je geen fulltime gamer meer zoals vroeger, pak een 7870. en spaar de 70,- die je bespaart op een 7950 fijn in je zakken om over een jaar of 2 een nieuwe grafische kaart te kopen.

MSAA 8x of 16x kun je bijna niet merken, of zelfs helemaal niet. En met 8x MSAA haal je met een 7870 de 128 FPS makkelijk.

Waarom ik zo voor die 660Ti was, is omdat ik meer voor het groene kamp ben :)

en @haarbal
Kon geen 2 benchamarks van CS:GO vinden op 2 dezelfde sites, vandaar.
die 660Ti of die 7870 halen het allebei wel op 128 FPS als de MSAA naar 8x word gezet i.p.v. 16x.

Verwijderd

Topicstarter
Hi again,

Op basis van jullie feedback heb ik een finaal lijstje opgesteld.
Ik hoop hiermee in staat te zijn mijn doel te verwelijken en misschien net iets meer :)

Feel free to comment en alvast bedankt voor al het advies:

#ProductPrijsSubtotaal
1ASRock Z77 Pro4€ 94,49€ 94,49
1Sapphire HD 7950 Boost OC 3GB GDDR5 Vapor-X Boost€ 259,10€ 259,10
1Microsoft Windows 8 (OEM) 64bit€ 81,-€ 81,-
1Scythe Slip Stream SY1225SL12L, 120mm€ 6,10€ 6,10
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.183,22

Mvg

• g0ulash
Verwijderd schreef op donderdag 16 mei 2013 @ 23:28:
Hi again,

Ik hoop hiermee in staat te zijn mijn doel te verwelijken en misschien net iets meer :)

#ProductPrijsSubtotaal
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.183,22

Mvg
Een dure CPU (kan ik nog wel door de vingers zien), met een te dure moederbord aangezien je niet gaat overklokken. En een godsgruwelijk goedkope kast voor dit budget (neem op zijn minst de 300R, IMHO!). Rest ziet er wel prima uit, ik zou er nog een 3rd party cooler opzetten though.

• bermuda1980
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 13:43
Verwijderd schreef op donderdag 16 mei 2013 @ 23:28:
Hi again,

#ProductPrijsSubtotaal
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.183,22

Mvg
Neem of een 3570K processor, of een goedkoper moederbord. Nu heb je een moederbord waarop je kan overclocken en geen processor waar dat kan. Voor GO heb je geen overclock nodig, dus ik zou voor een 3350p met b75 bordje gaan. Overigens speel ik wel GO competitive, op een 3570K ((nog) niet overgeclockt) en een 7870 (Sapphire non OC). Bij mijn weten zit ik altijd boven de 200 fps. Heb een keer cl_showfps gedaan, en daar nooit een 1xx gezien. Dus voor GO alleen zit je met een 7950 ruim goed. Ik speel wel op 1080p, allicht zal het verhaal daarboven veranderen.

Ook zie ik dat je nu low profile geheugen hebt, maar de standaardcooler. Ik zou alleen het (duurdere) LP geheugen nemen als je later van plan bent om een andere cpucooler te installeren.

TL:DR, Kan goedkoper, maar hiermee ga je het prima redden ;)

• Erik-e
g0ulash schreef op donderdag 16 mei 2013 @ 23:39:
[...]

Een dure CPU (kan ik nog wel door de vingers zien), met een te dure moederbord aangezien je niet gaat overklokken. En een godsgruwelijk goedkope kast voor dit budget (neem op zijn minst de 300R, IMHO!). Rest ziet er wel prima uit, ik zou er nog een 3rd party cooler opzetten though.
de k280 is een ontzettend degelijke kast en zal zeker aan de wensen van de TS voldoen, waarom wil je zo nodig een duurdere kast?

• g0ulash
Erik-e schreef op vrijdag 17 mei 2013 @ 01:07:
[...]

de k280 is een ontzettend degelijke kast en zal zeker aan de wensen van de TS voldoen, waarom wil je zo nodig een duurdere kast?
Daarom zeg ik er IMHO achteraan, ik vind de kast niks waard. :p (Maar heb dan sowieso niks met CM.)

Verwijderd

Topicstarter
Dan zijn we er bijna uit he'

2 mogelijke opties mijn inziens en rekening houdend met alle feedback.

Optie 1 (duurdere optie met mogelijkheid tot OC)

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5 3570K Boxed€ 188,90€ 188,90
1Gelid Solutions Tranquillo Rev.2€ 24,40€ 24,40
1XFX Pro 550W€ 52,90€ 52,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.216,42

Of optie (zonder OC mogelijkheid en iets minder performance)

#ProductPrijsSubtotaal
1Asrock H77 Pro4/MVP€ 72,40€ 72,40
1Microsoft Windows 7 Home Premium (NL OEM 64bit)€ 80,80€ 80,80
1XFX Pro 550W€ 52,90€ 52,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.159,83

Misschien toch maar voor de duurdere versie gaan.. Uiteindelijk zal die 30€ op de totaalprijs nu ook niet het grote verschil maken zou ik zo denken

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 12:58
Als je niet gaat overklokken kun je beter de 3350P nemen, dan scheelt het opeens 70-100 euro met de 3570k (incl bijpassend moederbord, en dan mis je eigenlijk nog een betere cpu koeler).
Pagina: 1