Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Laptop voor studie en soms een game

Pagina: 1
Acties:

• dijstr
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 10-08-2024
Hallo medetweakers,

Ik ben op zoek naar een nieuwe laptop, ik heb al een beetje rond gekeken.
Mijn eisen zijn dat hij draagbaar is, liefst kleiner dan 15,6", moet regelmatig mee naar school.
Dat er een spelletje op gespeeld kan worden maar dit hoeft niet op ultra me AA x16 ofzo gewoon een spelletje op med. vind ik goed.
Zal voornamelijk gebruikt worden voor school, SSD is optioneel, eventueel zet ik deze er zelf later in dus geen must.

En dit alles voor een max. van €650,-.

Ik heb zelf dus even gekeken en kom op de volgende 4 uit:
pricewatch: Acer Aspire V5 G-53316G50Mass
pricewatch: Lenovo IdeaPad S400-MAY4JMH
pricewatch: Asus K56 Series K56CB-XX005H
pricewatch: Acer Aspire S3-391-33224G52add

Graag hoor ik jullie mening en eventuele alternatieven

Mijn voorkeur gaat in dit geval echter wel uit naar de Asus, dit om zijn GPU (toch leuk om een spelletje op hoger als med. te zetten) CPU en prijsverhouding!

• ChrisLNFF
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 22:07
Dell 15R SE. 1080p. Voor zo rond de 600 euro. Wel 15 inch maar een stuk beter dan de laptops die je zelf voordraagt. Kun je nog een leuk spelletje spelen ook!

[ Voor 55% gewijzigd door ChrisLNFF op 15-05-2013 10:07 ]

• dijstr
Heb de Dell 15R SE ook bekeken echter vind ik draagbaarheid ook belangrijk.. Deze laptop is aan de dikke en zware kant dat vind ik een groot minpunt, maar ik zal er nog eens over nadenken. Eventuele nog andere alternatieven?

• peakrever
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 02-05 15:00
Nee. De Dell is misschien wel zwaarder, maar je krijgt wel een FullHD scherm, wat echt een heel groot voordeel is, verder een i5, 6GB RAM, HD7730, dus die game lukt wel goed..

• ChrisLNFF
De laptops die je zelf aandraagt zijn ongeveer van dezelfde prijsklasse als de Dell, dus dan is het eigenlijk zonde. Tenzij je het echt niet zitten om met een 15" te werken.

• EXpaND
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 15-08 13:20
wat vind je van deze

mooie dunne Ultrabook, i5, en een GT740M, 4 GB geheugen (uitbreidbaar tot 16) een 500 Gb harde schijf, en een 24 GB caching SSD.

Mooi licht en dun voor school, en een vrij sterke GPU, vooral op die resolutie ga je games prima draaien. je kan er zelfs Crysis 3 (!) op spelen, oudere spelletjes zelfs met AA :D

wel iets boven je budget.. :/

when an engineer thinks, it's not a brilliant mind that works, it's imagination that brings us revolutions

• ChrisLNFF
EXpaND schreef op woensdag 15 mei 2013 @ 18:59:
wat vind je van deze

mooie dunne Ultrabook, i5, en een GT740M, 4 GB geheugen (uitbreidbaar tot 16) een 500 Gb harde schijf, en een 24 GB caching SSD.

Mooi licht en dun voor school, en een vrij sterke GPU, vooral op die resolutie ga je games prima draaien. je kan er zelfs Crysis 3 (!) op spelen, oudere spelletjes zelfs met AA :D

wel iets boven je budget.. :/
Je vergeet alleen het scherm, wat nogal matig is. And that's putting it mildly.....

• EXpaND
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 15-08 13:20
zijn voorkeur naar de asus is ook een matig scherm, hij wil portabiliteid met een goeie videokaart, is dit ook gewoon een sterke kandidaat, aan hem de keuze :9

when an engineer thinks, it's not a brilliant mind that works, it's imagination that brings us revolutions

• dijstr
Bedankt voor alle reacties! Heb even naar de asus gekeken maar ik vind de ssd cache en iets grotere schijf geen meerwaarde hebben van 100€ tov de asus k56cb
Denk dat ik toch voor de k56cb ga, eveneens een gt740m, i5 3317u, en max 8gb. En belangrijkste 100€ goedkoper!

Ja, de keuze is gemaakt! De dell nog even overwogen, zeer mooie machine maar het formaat valt toch tegen. De asus k56cb it is! Als ik hem heb zal ik een review schrijven en natuurlijk crysis 3 even testen ;)
Bedankt nogmaals!! :)

Verwijderd

€100 goedkoper? Je bedoelt dat de inspiron €100 goedkoper is, namelijk €599 met kortingsacties.

Neem dan pricewatch: Asus N56VJ-S4149H als je een asus wilt. Anno 2009 vond ik het al lastig om iets aan te raden zonder 1080p scherm en toen kon je precies uit 1 matige laptop kiezen die dat had. Anno 2013 kan een scherm van 768 pixels hoog echt niet meer. En dan negeer ik voor het gemak de kwaliteit van die schermen.

Edit: na http://www.notebookcheck....CM-Ultrabook.84093.0.html te hebben doorgekeken, streep de N56cb sowieso maar weg. De accuduur is dramatisch, de bouwkwaliteit niet erg goed, en de schermhelderheid is wel erg laag voor een mobiele laptop... Het contrast is dan wel weer goed, een unicum voor deze resolutie. De door notebookcheck geteste versie met GT 630m heeft ook koeling issues (klokt terug tot onder 10 watt). Dat voorspelt niet veel goeds voor de GT 740m variant....

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 17-05-2013 00:45 ]

• Montu
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 30-11 12:09
Ikzelf zou ook voor een dell inspiron gaan. Dat zijn degelijke laptops met topschermen. Een fullhd scherm is toch wel een must tegenwoordig.

PC Specs

• dijstr
Vandaag met de Asus in mijn handen gestaan, zag er zeer mooi uit maar toch nog even op dit forum gekeken en toen zag ik de reactie van Darkstone wat er toch voor heeft gezorgd dat ik niet voor de asus ben gegaan. Mooie machine maar als ik naar de minpunten kijk, kan ik beter voor een andere laptop gaan..

2e keus was de dell, daar ga ik eens even onderzoek naar doen, wie weet hebben jullie mij alsnog overtuigd ;)

Edit: Zie net dat de kortingsactie op de Dell 15R SE niet meer geld.. Een andere soortgelijke laptop zoeken of is de dell tegen een prijs van €699 nog steeds beter als ieder ander alternatief?

[ Voor 18% gewijzigd door dijstr op 18-05-2013 00:24 ]

Verwijderd

je hebt ook nog andere mogelijk heden tot korting he..

http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1508648/0

• dijstr
dat klopt, maar voor de mooie prijs van krap €600 zal ik m nu niet meer kunnen kopen..
Heb wel een alternatief gevonden, iets boven budget maar moet lukken

pricewatch: Lenovo IdeaPad Y500-MBG2AMH

Lijkt me ook een hele goede! Iemand ervaring mee? Of is dan de dell toch nog een betere aankoop?

[ Voor 6% gewijzigd door dijstr op 18-05-2013 09:57 ]

• MartijnLoarne
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 24-11 11:00
Is ook een prima laptop, kun je ook goed mee gamen. Voordeel is ook dat er een mSATA poort in zit, die vrij is, dus je kunt er zo een mSATA SSD in doen :)

Discogs | 9900 Wp Oost-West | Honda CBR600F 1996

• LisaJoanna
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 31-12-2020
Lenovo Y500 is een super laptop! Ik verstuur deze reactie vanaf mijn eigen Y500 die ik een paar maanden terug gekocht heb. Geen moment spijt van gehad, wat een geweldig ding! Ik heb er een gebruikersreview over geschreven hier op tweakers.net. Niet vanuit een zeer professioneel perspectief, maar misschien kan het je helpen beslissen. Ik raad je wel aan een Lenovo aan te schaffen met een Synaptics touchpad. Ik heb vernomen dat de Elantech touchpads wel eens voor problemen zorgen.

Ik heb de mijne gekocht via:

http://www.lenovoshop.com...%29+Dusk+Black/55009300A1

Ik neem dus aan dat de versies die zij verkopen degene zijn met het Synaptics touchpad.

[ Voor 19% gewijzigd door LisaJoanna op 21-05-2013 00:48 ]

Pagina: 1