• Pixeltje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 10:22

Pixeltje

Woo-woohoo!

Topicstarter
Ik heb gister een 60D gekocht van een tweaker met grip en één originele Canon accu, één (merk weet ik niet meer) replacement exemplaar en één Canon lader.

De accu's waren vrij leeg toen ik de camera kocht, dus ik heb gedurende de nacht de originele Canon accu opgeladen. Toen die gereed was (lampje op de lader brandt dan groen) heb ik de accu verwijderd en de replacement in de lader gestoken. Daarop begon het oranje lampje 3 keer kort te knipperen, dan even niets en daarna weer 3 keer knipperen.

Google leert me dat dit aan de lader kan liggen, maar ook aan de replacement accu. Voor ik de verkoper benader dat ik naar huis ben gegaan met dingen die niet werken, wil ik even weten of dit een veelvoorkomend probleem is, en/of er een oplossing voorhanden is.

Alvast bedankt :)

And if this doesn't make us motionless, I do not know what can.

• Kypo
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22-01 10:44
Werkt de originele accu van canon wel in de camera? Als je die helemaal opgeladen hebt, dan zou het aan de replacement liggen lijkt mij.

• Pixeltje

Pixeltje

Woo-woohoo!

Topicstarter
Ja de originele accu heb ik gister ook bij de verkoper in de camera gehad. Nooit bij stilgestaan dat die replacement weleens een probleem zou kunnen opleveren.

• Kypo
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22-01 10:44
Hmm bijzonder! Mail hem anders even met de vraag of de replacement bij hem wel werkte.

Verwijderd

Ik gebruik al jaren replacements en originele accus door elkaar (Nikon dan). Accus gaan nu éénmaal een keer stuk... Maakt niet uit of dat een originele is of een neppert in mijn ervaring. Het zijn gebruiksartikelen.

Ik zou idd vragen of deze accu het eerder wel nog deed...

• Pixeltje

Pixeltje

Woo-woohoo!

Topicstarter
Dat was ook mijn plan, wil ook geen ruzie ofzo maar was benieuwd of het er aan kan liggen dat de accu (bijvoorbeeld) écht leeg is, dat de lader dat niet leuk vindt oid.

Verwijderd

3th party accu's kunnen bij Canon nogal is wat problemen geven. Er zijn volgens mij enkele welke het meestal wel doen. Phottix is daar 1 van volgens mij. Veel andere doen het helemaal niet.

Dus misschien heeft die accu nooit gewerkt.

Welk merk is het daadwerkelijk?

• Pixeltje

Pixeltje

Woo-woohoo!

Topicstarter
Het is een Hahnel accu, inmiddels werkt hij weer. Het schijnt voor te komen bij accu's die he-le-maal leeg zijn, dat was deze ook. Heeft inmiddels een nacht in de lader gehangen en wordt nu door lader en camera herkend als accu, 100% vol. Lijkt prima dus.

Pagina: 1