Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[PHP] Veilige manier om afbeeldingen te uploaden

Pagina: 1
Acties:
  • 305 views

• MarkH NL
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 18:54
Hoi allemaal,

ik gebruik nu al een tijdje Plupload in combinatie met PHPThumb. Dit werkt voor foto's en andere afbeeldingen goed. Echter krijg ik problemen zodra er "pixelart" wordt geupload. Deze afbeeldingen zijn vaak een beetje blurry en daarom niet te gebruiken. Omdat PHPThumb niet meer wordt bijgehouden (laatste update was in 2011) en het standaard Plupload PHP script niet voldoet ben ik dus op zoek naar een nieuwe manier van uploaden.

De website is een tijd geleden met behulp van een oud upload script gehackt is (lang verhaal, doet er nu niet toe) dus ik wil niet zelf iets in elkaar zetten.

Ik zoek het liefst een script dat meerdere uploads tegelijk aan kan, automatisch thumbnails aanmaakt en veilig is (dus ook controleert of een afbeelding ook echt een afbeelding is). Hebben jullie suggesties?

Alvast bedankt,

Mark

Xbox Live: MarkH

• eM.
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 23-10 10:44

eM.

MarkH NL schreef op woensdag 15 mei 2013 @ 09:40:

Ik zoek het liefst een script dat meerdere uploads tegelijk aan kan, automatisch thumbnails aanmaakt en veilig is (dus ook controleert of een afbeelding ook echt een afbeelding is). Hebben jullie suggesties?
Misschien helpt je dit een klein beetje op weg:

Je kunt denk ik beter eerst de originele afbeelding ergens bewaren op de server, dmv een uploadscript. Bijvoorbeeld in /uploads/.

Vervolgens in de layout van je website de fotos gaan verkleinen (dmv van php script) naar de gewenste afmetingen. Deze thumbnail sla je dan ergens in een /thumbs/50x100/ folder. Uiteraard controleer je eerst of er niet al een kleinere versie van de foto in de thumbs-map bestaat, zodat je niet onnodig elke keer dezelfde afbeelding gaat verkleinen.

• MueR
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:03

MueR

Admin Devschuur® & Discord

is niet lief

We zitten hier in Programming, we hebben het hier over zelf schrijven van dingen. Het zoeken naar kant-en -klare scriptjes kan je prima zelf, daar doen we niet aan. Ik mis wat eigen onderzoek, ik mis een concrete vraag anders dan of iemand wil helpen googlen. Lees ook onze Quickstart even goed door.

Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.

Dit topic is gesloten.