De laatste tijd stream ik veel lossless audio. Ik rip zelf mijn eigen CD verzameling, maar ik gebruik ook wel materiaal van andere bronnen. In sommige gevallen twijfel ik aan de geluidskwaliteit waarbij ik vraagtekens zet bij de herkomst en encoding van het materiaal. Dus groeide bij mij de behoefte aan een kwaliteitscheck op lossless audio bestanden. In eerste instantie liep ik tegen het progje lossless audio checker aan. Daarbij schrok ik van de resultaten: veel van mijn bestanden kregen de classificatie 'cutoff' en maar een enkele 'lossless'. Omdat ook een deel van mijn met EAC geripte FLAC materiaal 'Cutoff' kreeg ben ik verder gaan kijken naar het progje audio checker. Die keurt het materiaal in het algemeen goed (CDDA 100% en soms iets daaronder). Omdat dit progje nogal spartaans is en wat foutmeldingen geeft heb ik nog een derde progje geprobeerd auCDtect Task Manager. Een toelichting hierop staat op http://forums.guru3d.com/showthread.php?t=364951 Er moeten nog wat settings geplaatst worden, maar dan werkt het goed.
Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen met lossless audio checkers.
Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen met lossless audio checkers.