Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Munki
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 19:54
Beste mensen,

Ik probeer al een tijdje mijn nieuwe videokaart (Zotac GeForce GTX 570) te installeren op een Windows 7 64-bit systeem, maar loop telkens weer tegen het probleem aan dat hij de kaart herkent als een Tesla M2090 kaart ipv een GTX 570.

Ik heb de nieuwste drivers via de website van GeForce geinstalleerd (314.22 en 320.14-beta), deze lijken vervolgens te werken, tot het moment dat ik de computer opnieuw opstart en hij de kaart weer registreert als een Tesla M2090 kaart. Daarnaast heb ik de drivers die ik van de fabrikant heb meegekregen geprobeerd te installeren, maar hier kom ik niet eens verder dan de hardware compatibility check. (Je zou dus denken dat ik de verkeerde CD heb ontvangen en daardoor de verkeerde drivers probeert te installeren..) De drivers op de website van Zotac zelf schijnen ook niet te werken.

Als allerlaatste optie heb ik geprobeerd mijn windows opnieuw te installeren, maar helaas.

Uiteraard heb ik via internet gezocht naar mogelijke oorzaken en daarbij stuitte ik tegen het volgende aan: "nVidia heeft vandaag een nieuwe Tesla videokaart aan haar assortiment toegevoegd, namelijk de Tesla M2090. De kaart is gebaseerd op dezelfde GF110 GPU die we kennen van de GeForce GTX 570/580." Je zou dus denken dat dit het probleem veroorzaakt, namelijk dat de Tesla M2090 en de GTX 570 dezelfde GPU bevatten. Correct me if i'm wrong, ik heb namelijk nauwelijks verstand van videokaarten en GPU's, etc..

Weet iemand nog een mogelijke oplossing? Iets wat ik nog zou kunnen proberen? :(

Mvg,
Munki

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarten12100
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 03-08 14:10
Ziet gpu-z je kaart ook als een Tesla zo ja dan is er waarschijnlijk een van de fysieke transistor traces doorgesneden waardoor dit kan en op miraculeuze wijze is ook de tesla bios erop geflashd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Munki
Hi Maarten,

GPU-Z ziet de kaart ook als een Tesla M2090. Zie hier de screenshot: http://img259.imageshack.us/img259/2812/screenpn.gif

M.a.w. er is iets goed mis met de kaart en moet er gewoon mee teruggaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shazjia
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 14-12-2024
Je kan de Tesla driver (320.00) eens proberen maar ik betwijfel het of de kaart ook daadwerkelijk goede prestaties zal leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• utbone
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20:58
Ik zou gewoon terug gaan naar de winkel waar je hem hebt gekocht.
Je hebt een GTX570 gekocht en geen Tesla M2090.

U heeft de melk horen klotsen maar weet niet waar de tepel hangt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 15-09 09:51

Fordox

00101010

iemand anders heeft de GTX Titan laten herkennen tot een tesla kaart. dit had hij gedaan om aan de pcb te knutselen (en niet aan de drivers).
is de pcb nog wel mooi zoals het hoort, of is er een soldeerbout op gezet/component eraf gevallen?

Edit: Ik gebruik de edit-knop vaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Munki
Fordox schreef op woensdag 15 mei 2013 @ 15:28:
iemand anders heeft de GTX Titan laten herkennen tot een tesla kaart. dit had hij gedaan om aan de pcb te knutselen (en niet aan de drivers).
is de pcb nog wel mooi zoals het hoort, of is er een soldeerbout op gezet/component eraf gevallen?
Nou.. De computer is van iemand die ik momenteel probeer te helpen. Hij heeft een tijdje terug een andere kaart willen bestellen bij iemand, maar diegene kwam met een vaag verhaal dat hij deze kaart (GTX 570 waar we nu dus problemen mee hebben) er ook gewoon in kon doen, waarschijnlijk had hij deze kaart dus nog liggen en wilde er gewoon vanaf. Zijn vrouw vertelde hem dat hij urenlang op zoek was naar de juiste drivers en hij er nog wel even mee bezig was. Het heeft echter nooit gewerkt. Ik dacht dat het mij wel zou lukken door simpelweg de juiste drivers te installeren, maar ik denk dat hij gewoon een defecte kaart heeft meegegeven. Best vaag, want hij weet zelf wel dat meneer terugkomt als het niet zou werken.

We gaan er maar even mee terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 16-09 12:44
Een defecte kaart lijkt het op het eerste gezicht niet te zijn, hij wordt verkeerd herkend maar werkt verder toch? Of zijn er daarnaast ook nog andere problemen zoals artifacts/strepen e.d.? Zoja, terug met dat ding. Ennuh btw... zo vaag is het niet, je moest eens weten hoe brutaal mensen zijn. Sta niet gek op te kijken dat de persoon straks doet alsof zijn neus bloed wanneer je aan de deur staat...

Vast staat dat de persoon die de kaart gekocht heeft belazerd is, want het is iig geen GTX570 (meer)... het zal vast een pruts tweaker zijn geweest die heeft geprobeerd zij goedkopere GTX570 tot een veel duurdere Tesla om te toveren (circa 5x duurder). Dat gaat meestal niet werken want een Tesla kaart wordt normaal gesproken met hoogwaardigere materialen geproduceerd. (ik dacht overigens dat Nvidia tegenwoordig echt aparte chips gebruikte voor de verschillende kaarten om dergelijke praktijken helemaal tegen te gaan). De kans bestaat uiteraard dat deze persoon de kaart ook heeft gesloopt omdat en dat wanneer de kaart onder wat stress wordt gezet er problemen optreden... dat kan je simpel op testen met de bekende benchmark tools e.d.

Je kan eigenlijk 2 dingen doen... terug gaan en zien of je je geld terug krijgt. Of zelf een juiste BIOS op de kaart flashen en dan met de vingers gekruist bekijken of het allemaal nog werkt. De fabrikant zal je sowieso weinig support van mogen verwachten, want er is duidelijk met de kaart gerommeld.

[ Voor 3% gewijzigd door MicGlou op 15-05-2013 19:46 ]

Pagina: 1