Hallo allemaal,
Ik ben nu al een tijdje op zoek naar de samenstelling van een goede HTPC maar ik loop wel tegen een paar dingen aan waar ik jullie advies graag voor zou willen hebben, dit is namelijk de eerste keer dat ik een HTPC bouw.
Ik heb ook al vorige topics gelezen die over HTPC's gingen maar die zaten toch net wat anders in elkaar dan waar ik naar op zoek ben.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem
XBMC Mediacenter dat van een NAS films en tv-series streamed (incl. Blu-ray's)
wat mag het systeem gaan kosten
Als het mogelijk is niet meer dan €300,- tot €350,-
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nee, het is een nieuwe pc, al is het uitsluitend de pc zelf.
Wat denk je allemaal nodig te hebben
Ik heb het volgende bedacht:
Heb je nog bepaalde voorkeuren?
Nee, als het zijn werk maar goed doet.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Een vrij compact (HTPC form-factor) systeem dat niet overdreven veel geluid maakt, een beetje is niet erg, dat hoor je toch niet over het geluid van de film/tv-serie uit.
Ik heb ook nog gelezen dat AMD apu's problemen kunnen veroorzaken met geluid op een linux-XBMC, ik ben van plan een live-CD image te gebruiken voor installatie. Eventueel vind ik windows ook wel oke, maar dan wel als de boottijden binnen de perken blijven. Een linux gebasseerde XBMC is nu namelijk ook goed mogelijk sinds ik erachter ben gekomen dat deze Blu-ray menu's ondersteund.
3D weergave is niet van belang, het systeem word niet op een 3D tv gebruik en dat zal de komende x aantal jaar nog zo blijven, ik hoop dat dat wat makkelijker voor een adequaat systeem kan zorgen.
Ik hoop dat jullie mij hiermee kunnen helpen,
MdR15
Ik ben nu al een tijdje op zoek naar de samenstelling van een goede HTPC maar ik loop wel tegen een paar dingen aan waar ik jullie advies graag voor zou willen hebben, dit is namelijk de eerste keer dat ik een HTPC bouw.
Ik heb ook al vorige topics gelezen die over HTPC's gingen maar die zaten toch net wat anders in elkaar dan waar ik naar op zoek ben.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem
XBMC Mediacenter dat van een NAS films en tv-series streamed (incl. Blu-ray's)
wat mag het systeem gaan kosten
Als het mogelijk is niet meer dan €300,- tot €350,-
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nee, het is een nieuwe pc, al is het uitsluitend de pc zelf.
Wat denk je allemaal nodig te hebben
Ik heb het volgende bedacht:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | AMD A4-5300 Boxed | € 41,70 | € 41,70 |
| 1 | MSI FM2-A55M-E33 | € 43,90 | € 43,90 |
| 1 | Silverstone Milo ML03B | € 62,- | € 62,- |
| 1 | Scythe Big Shuriken 2 Rev. B | € 31,- | € 31,- |
| 1 | Kingston HyperX Blu KHX1600C9D3B1K2/4GX | € 33,- | € 33,- |
| 1 | be quiet! SFX Power 300 Watt | € 45,48 | € 45,48 |
| 1 | Crucial m4 CT064M4SSD2 64GB | € 65,- | € 65,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 322,08 | |
Heb je nog bepaalde voorkeuren?
Nee, als het zijn werk maar goed doet.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Een vrij compact (HTPC form-factor) systeem dat niet overdreven veel geluid maakt, een beetje is niet erg, dat hoor je toch niet over het geluid van de film/tv-serie uit.
Ik heb ook nog gelezen dat AMD apu's problemen kunnen veroorzaken met geluid op een linux-XBMC, ik ben van plan een live-CD image te gebruiken voor installatie. Eventueel vind ik windows ook wel oke, maar dan wel als de boottijden binnen de perken blijven. Een linux gebasseerde XBMC is nu namelijk ook goed mogelijk sinds ik erachter ben gekomen dat deze Blu-ray menu's ondersteund.
3D weergave is niet van belang, het systeem word niet op een 3D tv gebruik en dat zal de komende x aantal jaar nog zo blijven, ik hoop dat dat wat makkelijker voor een adequaat systeem kan zorgen.
Ik hoop dat jullie mij hiermee kunnen helpen,
MdR15