Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• SomerenV
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 20:27

SomerenV

It's something!

Topicstarter
Voordat iedereen boze reacties gaat typen: ik weet dat er geen data-teller voor WP8 beschikbaar is en dat Data Sense momenteel nog exclusief is voor Verizon (welke halve heeft dat verzonnen? 8)7 )

Nu ben ik zelf absoluut geen ontwikkelaar maar hoe moeilijk kan het zijn voor iemand met de juiste kennis om een data-teller in een paar verloren uurtjes in elkaar te knutselen? Het verbaasd mij namelijk echt dat er na +/- een half jaar nog geen enkele teller beschikbaar is voor WP8. Het programmeren hiervan kan nooit heel erg moeilijk zijn lijkt me, dus is er een andere reden dat er nog geen teller is? Is het (momenteel) bijvoorbeeld onmogelijk om een app continue te laten draaien in de achtergrond? Dat is eigenlijk de enige reden die ik kan bedenken.

Hier op Tweakers zitten een hoop slimme gasten die véél meer kunnen dan een tellertje maken, misschien iets voor een Tweaker om zoiets te maken?

Ik Schiet Film | Website | Instagram

• vali
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 08-11 11:37
SomerenV schreef op dinsdag 14 mei 2013 @ 22:38:
Voordat iedereen boze reacties gaat typen: ik weet dat er geen data-teller voor WP8 beschikbaar is en dat Data Sense momenteel nog exclusief is voor Verizon (welke halve heeft dat verzonnen? 8)7 )

Nu ben ik zelf absoluut geen ontwikkelaar maar hoe moeilijk kan het zijn voor iemand met de juiste kennis om een data-teller in een paar verloren uurtjes in elkaar te knutselen? Het verbaasd mij namelijk echt dat er na +/- een half jaar nog geen enkele teller beschikbaar is voor WP8. Het programmeren hiervan kan nooit heel erg moeilijk zijn lijkt me, dus is er een andere reden dat er nog geen teller is? Is het (momenteel) bijvoorbeeld onmogelijk om een app continue te laten draaien in de achtergrond? Dat is eigenlijk de enige reden die ik kan bedenken.

Hier op Tweakers zitten een hoop slimme gasten die véél meer kunnen dan een tellertje maken, misschien iets voor een Tweaker om zoiets te maken?
Zijn wel data apps aanwezig, alleen is dat voor kpn,vodafone en T-Mobile. Er was een werkende telfort app en die was er ook in de wp7 tijdperk. Sinds een update vanuit telfort werkte hij niet meer...

• SomerenV

SomerenV

It's something!

Topicstarter
vali schreef op dinsdag 14 mei 2013 @ 23:06:
[...]

Zijn wel data apps aanwezig, alleen is dat voor kpn,vodafone en T-Mobile. Er was een werkende telfort app en die was er ook in de wp7 tijdperk. Sinds een update vanuit telfort werkte hij niet meer...
Ik doelde meer op een onafhankelijke app zoals 3G Watchdog. Provider-gebonden apps vertrouw ik niet helemaal :+ Maar ze kunnen dus wel degelijk gemaakt worden, er is enorm veel vraag naar, maar niemand neemt de moeite?

• Whatson
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online
Nope, je hebt geen toegang tot de benodigde APIs (Als er die al zijn). Je app heeft te weinig rechten om het dataverkeer van de hele telefoon te monitoren en de hoeveelheid data te meten.

Zelfde reden waarom er na al die tijd nog geen tile is met de klok erop (zoals HTC heeft). Er is geen mogelijkheid om een tile elke minuut te updaten.

• SomerenV

SomerenV

It's something!

Topicstarter
Whatson schreef op dinsdag 14 mei 2013 @ 23:38:
Nope, je hebt geen toegang tot de benodigde APIs (Als er die al zijn). Je app heeft te weinig rechten om het dataverkeer van de hele telefoon te monitoren en de hoeveelheid data te meten.

Zelfde reden waarom er na al die tijd nog geen tile is met de klok erop (zoals HTC heeft). Er is geen mogelijkheid om een tile elke minuut te updaten.
Zoiets dacht ik al. Ik neem aan dat dit in de toekomst nog wel opgelost wordt, maar hoe doet HTC het dan met hun klok? Of de providers met hun data-tellers?

• DouweGNL
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-11 20:41

DouweGNL

Ik ben tof.

Providers hanteren de data zoals bij hen bekend.

Het lijkt me op dit moment nuttiger om providers te vragen om Data Sense ook te gaan ondersteunen...

• vali
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 08-11 11:37
Zoals het nu uit ziet gaat de gdr2 update datasense voor iedere provider bevatten. Deze update kunnen we juni/juli verwachten
The update will reintroduce support for FM radio (as a feature carriers can opt to support or not) -- a feature which was part of the Windows Phone 7 operating system platform, but which was cut for Windows Phone 8. The update also will make the Data Sense monitoring feature of Windows Phone 8 available for more carriers to support if they decide to do so
http://www.zdnet.com/micr...hone-8-update-7000015366/

[ Voor 3% gewijzigd door vali op 14-05-2013 23:49 ]

• CokeZero
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 07-11-2024
Whatson schreef op dinsdag 14 mei 2013 @ 23:38:

Dat doet de officiële HTC app op mijn 8S toch echt wel van 7:03 springt hij netjes door naar 7:04 bijvoorbeeld.

Maar goed met de GRD2 update, komt Data Sense voor meer mensen toegankelijk, dan is de deal met Verizon opgeheven dit stond tevens op het Windows Blog.

[ Voor 12% gewijzigd door CokeZero op 15-05-2013 07:06 ]

• Wietsee.
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 00:09
CokeZero schreef op woensdag 15 mei 2013 @ 07:04:
[...]

Dat doet de officiële HTC app op mijn 8S toch echt wel van 7:03 springt hij netjes door naar 7:04 bijvoorbeeld.
Ja, die applicatie is dan ook een uitzondering. Wij ('developers') kunnen in Visual Studio niet zoiets bouwen door de beperkte rechten ervan.

Web Enrichment

• Fred-Erik
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 18-04 18:51
CokeZero schreef op woensdag 15 mei 2013 @ 07:04:
[...]

Maar goed met de GRD2 update, komt Data Sense voor meer mensen toegankelijk, dan is de deal met Verizon opgeheven dit stond tevens op het Windows Blog.
Dat kan ik uit het citaat hierboven van vali niet afleiden hoor:
The update also will make the Data Sense monitoring feature of Windows Phone 8 available for more carriers to support if they decide to do so
Dus providers moeten het nog steeds 'toestaan'. Wanneer Nederlandse providers dat gaan doen (als ooit) is niet bekend. Of ze moeten bedoelen dat het net zoiets is als tethering bij WP7: als het niet actief geblokkeerd wordt door de provider, kan het, en dus ook voor geunlockte toestellen. Maar dat wordt niet duidelijk gemaakt...

• Markie577
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 26-09-2024
Voor de mensen met de klok. Misschien dat je hier iets leuks mee kan.

Edit: er van uit gaand dat deze zelfde api's beschikbaar zijn voor WP

[ Voor 18% gewijzigd door Markie577 op 15-05-2013 14:07 ]

Pagina: 1