Hulp/advies game pc

Pagina: 1
Acties:

• illuminix
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 26-02 12:15
Beste tweakers,

Ik heb de volgende setup in gedachten:

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5 3570K Boxed€ 194,-€ 194,-
1Asus Sabertooth Z77€ 190,-€ 190,-
1Asus HD7970-DC2T-3GD5€ 418,70€ 418,70
1Corsair Obsidian 650D€ 149,-€ 149,-
1LG IPS277L-BN Zilver, Zwart€ 254,-€ 254,-
1Corsair Hydro H100i€ 95,90€ 95,90
1Corsair Dominator Platinum CMD8GX3M2A1866C9€ 91,-€ 91,-
1Corsair Professional Gold AX850€ 169,90€ 169,90
1Samsung 840 series Pro 128GB€ 109,-€ 109,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.671,50

Wat vinden jullie van de samenstelling? Is het systeem en videokaart snel of krachtig genoeg om zware spellen als battlefield,crysis etc te kunnen spelen?

Alvast bedankt.

• Chris Smoove
  • Registratie: December 2012
  • Niet online

Chris Smoove

Are u for reals?

Ten eerste foute subforum > DAA en lees dan het DAA beleid.

• rickboy333
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 01-04 01:23
Maybe moet je dit posten op desktop aankoop advies.Dit is eigenlijk alleen voor onderdelen. En het topic kan ook wel ieds uitgebreider zoals buget, doelen, spellen ect

Want ben je nou een hardcore gamer of niet ? Speel je elke dag spellen zoals de spellen crysis (crysis is overigens een van de zwaarste spellen) Battlefield 3, ben je daar super pro in/ doe je het veel. En speel je ook nog meer spellen zoals Tombraider, Bioschock, Starcraft 2, En die dingen ? En zijn die spellen ook nog nieuw want aan oude spellen zoals Counterstrike, en Half life death match enzo heb je ook geen goede pc nodig.

en meer van die dingen, dan ja

Speel je zo af en toe een spelletje. Dan zeg ik overskill.

Zowiezo kan je moederbord echt minder. Die hoeft alleen een I5 aan te kunnen, Meer hoeft eigenlijk niet.

De ASRock B75 Pro3-M komt van de BGG. Dus dat is altijd goed. Je kan ook gaan voor de Asrock Z68 Pro3-M (ik zat eigenlijk te zoeken in USB 3.0,Sata 600 en 4 ram banken. Maar toch nog ATX mini. Als je echt hardcore gamer bent is dit denk ik de beste keus. (en heey je hebt ook nog een Pata conectortje is me pas later opgevallen, kan je een cd speler aankoppelen als je ooit een spel moet installeren via CD (maak je kast open plug dat ding er in start hem op cd erin knallen, laten draaien en als het klaar is CD eruit halen en kast weer dicht, hoef je niet zo'n CD ding in je kast te hebben als je er geen hebt, en pata's CD spelers kan je zo ergens kopen bij een kringloop ofzo (whatever) als je zelf geen sata CD hebt))

En je ram is ook wel heel erg groot. Ik zou eerder 2 4 GB kopen. Zoals de Corsair CMV8GX3M2A1333C9 Waarschijnlijk koop je die 16 GB voor de toekomst. Maar dat is echt niet nodig. Als het zo ver is doe je maar een upgrade of koop je nog een bankje van 4 GB erbij. Want over een jaar of 4 is alles weer sneller, beter. Maar ook zijn de prijzen van geheugen flink gestegen. (zie stukje over ram geheugen)

[ Voor 59% gewijzigd door rickboy333 op 14-05-2013 21:44 ]

TIME TO UPGRADE !!!

• Inrage
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 24-02 22:33
@ rickboy333: geen idee waarom jij komt aandraven met een B75 mobo als hij een overclockbare CPU koest... en die Z68 is van een vorige generatie, waarom zou je die nog willen? In z'n lijstje staat ook al 2x4gb ram, en een upgrade van een enkel latje 4gb slaat op niks...

@illuminix: Gezien de gekozen onderdelen neem ik aan dat je gaat overclocken (anders zit je volledig mis...) lees het DAA beleid eens en maak een wat meer volledige post zodat we precies weten wat je met je systeem wil doen en waarom je deze onderdelen reeds hebt gekozen...

- Waarom zo'n duur mobo? pricewatch: MSI Z77A-G45
Doet bijna alles hetzelfde aan de helft van de prijs...

- Ram dat je kiest is ook extreem duur en zeker niet in verhouding met de prestaties.
Wil je snel overclockbaar geheugen kijk dan eens naar dit setje 1600Mhz, CL8 op 1,35V, makkelijk overclockbaar pricewatch: Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU

- Voeding: met een 550w voeding kom je al ruim toe voor dit systeem, hoe kom je bij 850w???
650w is al voldoende voor SLI, staar je ook niet blind op dat 'gold label' dat is gewoon marketing praat. Een deftige bronze voeding aan de helft van de prijs is net zo goed.

- Case: heel persoonlijk, maar heb je nood aan zoveel ruimte? Er zijn ook kwalitatief goede cases rond de 100€ waarin de H100i ook in past...

- Monitor: zelf zou ik voor hetzelfde geld voor een 24" monitor gaan met hogere resolutie --> Dell ultrasharp...

- Watercooling: Soms is een high end luchtkoeler beter/stiller dan instap watercoolers, dus denk er eens goed over na.

Verwijderd

Op zich een prima setup, weinig op aan te merken. Keuze voor monitor en kast zijn altijd erg persoonlijk.

Die obsidian case is idd wel vrij groot, vooral erg breed/diep. Qua monitor zou ik eerder een 24" halen met 16:10 reso (1920 x 1200) zeker als je er niet al te ver vanaf zit is dat formaat al aardig groot. Wil je toch per se 27" zou ik één zoeken met 2560 x 1440

Enige wat ik wel echt overkill vind, is die voeding. Zou persoonlijk daar wat op besparen (bijv. door een hx650 te halen).

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 12:58
Gezien het moederbord en de voeding komen er twee (of drie) videokaarten?

• illuminix
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 26-02 12:15
Bedankt voor jullie reacties!

Mijn excuses dat er onduidelijkheden zijn.

Ik wil er idd mee overclocken. In het begin wou ik aan een watercooling beginnen (zwart als thema), dus vandaar dat ik zon dure mobo heb gekozen. Voor de geheugen betreft is het iets persoonlijks.

@ geheugen, gezien de prestaties ga ik hem maar vervangen voor iets anders. Suggesties?

@ Voeding, ik ga in de toekomst een Crossfire van maken, dus vandaar de keuze op de 850W.

@ Case, idd een persoonlijke keuze.

@ Monitor, Dell Ultrasharp? Even reviews lezen

@ Waterkooling, Ik heb reviews gelezen en de H100i schijnt goed te koelen. Maar ik heb mij twijfels als het gaat met overclocken.

@ Videokaart, ik heb revies gelezen op meerdere websites. Wat vinden jullie ervan?

Alvast bedankt!!

• Madrox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 26-04 18:45

Madrox

Oh, Pharaoh!

PSu is prachtig maar ook erg duur. Zou dan deze nemen: pricewatch: XFX ProSeries 850W XXX Edition

50 euro goedkoper en nog altijd een silver label. Het is wellicht nog steeds overkill, maar dan iig betaalbaarder.

[ Voor 12% gewijzigd door Madrox op 15-05-2013 14:39 ]

Voor upgrade, complete zelfbouw, herstellen van windows/software klik hier!

• Squixx
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 12:59
En alsnog heb je met een Xfire setup ook gewoon genoeg aan 650 watt..

android since G1.

Pagina: 1