Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Na het bezoeken van een site spam ontvangen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik was opzoek naar regenkleding. Nu heb ik via google (search en shopping) naar regenkleding gezocht. Nu heb ik ineens een (spam)bericht ontvangen van een van de sites die ik heb bezocht. Hoe kan dit! Voor de duidelijkheid ik heb geen emailadres achter gelaten of een account aangemaakt.

Ik gebruik Chrome en ben ingelogd in zowel chrome en op google. De des betreffende site was loveforrain.nl.

Het maakt mij helemaal niets uit als ik gepersonaliseerde advertenties krijg te zien (graag zelf). Maar mijn inbox spammen, zonder dat ik ook maar iets in mijn winkelmandje heb gestopt of een account heb aangemaakt, kan echt niet! Als mensen weten hoe je dit kunt stoppen dan ben ik hier erg benieuwd naar.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 14-05-2013 19:53 ]

• kodak
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 28-11 17:16

kodak

FP ProMod
Afgezien dat toeval ook nog bestaat...welke site was het?

Verwijderd

Nog niet helemaal wakker Kodak ;)
Verwijderd schreef op dinsdag 14 mei 2013 @ 19:53:
De des betreffende site was loveforrain.nl.

• Kees
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 09:52

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
Sommige websites maken gebruik van behoorlijk aggresieve tracking software. Als jij dan op site A wat informatie opgeeft, dan krijgt niet alleen site A dat, maar ook de analytics provider (die vangen het af met wat javascript). En dan weten ze bijvoorbeel je naam, bedrijf en mailadres. Dit word gekoppeld aan je trackingcookies die bij jou op je pc staan

Zodra je een andere website bezoekt die van dezelfde tracking software gebruikt maakt, dan krijgt die website die gegevens ook te zien, en kunnen ze je een email sturen. Uiteraard is dit een prachtig voorbeeld waar de cookiewet tegen zou moeten beschermen en zijn het dit soort sites waar de Opta heel erg hard tegen moet optreden.

Zie ook http://42floors.com/blog/...ur-name-email-and-company

"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan