Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Professionele 15'' laptop met goeie GPU

Pagina: 1
Acties:

• EXpaND
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 15-08 13:20
aangezien ik volgens jaar een opleiding in ruimte en ontwerp ga doen ,heb ik een laptop nodig die dagelijks mee moet. het budget is redelijke groot. Maar €1800 is mijn maximum.

De musts-have's
-15" Full-HD met goeie kleuren
-stevige CPU (3740QM voorkeur)
-Stevige GPU GTX670MX (kepler architectuur, en Nvidia vanwege CUDA)
-optie tot dubbele drive, (SSD + HDD)

voor de rest is gewoon variabel, wat er mogelijk is :9

Had ook al gekeken naar de M14X van alienware, maar die heeft een GT650M, welke voor mij afvalt, en een slecht scherm. En mac is een no-go ;)

nu heb ik zelf al de een BTO kunnen vinden, 15'' Full-HD gamut scherm, en een stevige CPU & GPU, daarbij 1 TB 7200RPM, en een 128 Gb SSD. klinkt voor mij perfect, maar weten jullie misschien andere laptops?

when an engineer thinks, it's not a brilliant mind that works, it's imagination that brings us revolutions

• ChrisLNFF
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 22:07
pricewatch: Asus G75VX-T4135H

Beter dan BTO, dat wel.

• EXpaND
hmm, alleen 17'', mindere CPU, mindere GPU, 1 HDD slot..

bedankt voor je post, maar is niet wat ik zoek :9
maar hoezo beter dan de BTO? Hoe is je mening daarover?

when an engineer thinks, it's not a brilliant mind that works, it's imagination that brings us revolutions

• ChrisLNFF
BTO ziet er papier/site allemaal goed en aantrekkelijk uit, de reviews zijn vaak wat minder positief. Bouwkwaliteit, koeling en throttling issues zijn redenen waarom er vaak voor Alienware of iets anders gekozen wordt.

Door je voorkeur voor GPU is de vijver waarin je vist wel erg klein. Alienware, MSI of die Asus.

[ Voor 18% gewijzigd door ChrisLNFF op 14-05-2013 20:15 ]

• EXpaND
Hmm, hoezo is de koeling minder dan? BTO heeft 1 ventilator per onderdeel, dat lijkt me toch gewoon beter koelen dan een GPU + CPU onder 1 heatpipe?

• ChrisLNFF
En dan vergeet ik voor het gemak nog even de Y500 met SLI.

http://www.newegg.com/Pro...PID=3332167&SID=u00000626

edit: de link naar jouw BTO is niet helemaal goed.

[ Voor 10% gewijzigd door ChrisLNFF op 14-05-2013 20:32 ]

• EXpaND
dat...is een aantrekkelijke! :D
daar ga ik nog even over nadenken, SLI leverd vaak ook weer problemen op, daarbij zit er een normale CPU in terwijl ik toch liever een 3740QM heb, 3,7 Ghz is toch iets sneller.

weet iemand hoe het scherm presteerd qua kleurechtheid ect?

• ChrisLNFF
Notebookcheck:

We can attest LG Philips' LP156WF1-TLC1 screen to have a good quality. A brightness of approximately 260 cd/m² refers many contenders to their place. The moderate brightness distribution of just over 80% is hardly visible.

The black value is only midfield. 0.6 cd/m² is neither bad nor particularly good. The contrast of 450:1 is also satisfactory. The glossy surface does a good job in concealing the minor deficits. There is not much room for complaint in terms of colors either. The screen comes quite close to the sRGB color spectrum.

Volledige review: http://www.notebookcheck....500-Notebook.87585.0.html

• Karakartal
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 21-11-2023
Het verschil tussen de 3630QM en de 3740QM is niet echt groot. De 3740QM is wat hoger geklokt. Je kan beter de lenovo y500 SLI nemen. De 16GB mSATA SSD kan je altijd nog verplaatsen met een grotere ssd.

• EXpaND
hmm, ik denk toch dat m'n keuze voor de BTO gaat.

Ook al zitten er 2 GT650's in, het verhoogt de game performance maar met 30%..nadeel van SLI..
toch bedankt voor jullie input

Verwijderd

EXpaND schreef op dinsdag 14 mei 2013 @ 20:00:

maar hoezo beter dan de BTO? Hoe is je mening daarover?
Ehh ja nu bijvoorbeeld omdat:

http://www.theverge.com/2...est-gaming-laptop-reviews
AVADirect’s Clevo P170EM is superior to Alienware’s offering in a pure price / performance analysis, but the machine’s overall poor build quality make it difficult to recommend. In this case, Alienware’s M17x is worth the the extra $500 for slightly longer battery life, a better keyboard, and a well-built chassis.
Newsflits: de M17x is vaak helemaal niet duurder.

anandtech kan er ook wat van. Junk toetsenbord, touchpad, meer fangeluid, 20° hogere temperaturen dan de M17x onder load. Ehh.

Neem in elk geval geen BTO totdat je verdomd goed weet wat je krijgt: een laptop die in eigenlijk alles onder doet voor bijvoobeeld de M17x, behalve het matte scherm en gewicht. En dan bedoel ik ook echt alles. Ik heb meer vertrouwen in de bouwkwaliteit van de inspiron 15R SE (een populaire laptop rond het €600 prijssegment) dan in de kwaliteit van wat dan ook uit de stal van clevo.
EXpaND schreef op dinsdag 14 mei 2013 @ 21:02:
Ook al zitten er 2 GT650's in, het verhoogt de game performance maar met 30%..nadeel van SLI..
toch bedankt voor jullie input
66.6% volgens notebookcheck (http://www.notebookcheck....500-Notebook.87585.0.html)

En voordat ik het vergeet: op 4 juni krijgen we haswell. Alienware is altijd de eerste die met nieuwe modellen komt, de kans dat je op die datum een gerefreshde M17x kunt aanschaffen lijkt mij dan ook groot. Zelfs als de M17x je niets lijkt: wacht alsnog.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 14-05-2013 21:30 ]

• ChrisLNFF
Graphics Card

Overall Performance

GeForce GTX 675MX +20 %
GeForce GT 650M SLI Base (average of 24 games)
GeForce GTX 670MX -10 %
GeForce GT 650M -40 %

Verwijderd

Je leest de tabel verkeerd. De GTX 650m SLI is 66% sneller dan de GT 650m. De GT650m is 40% trager dan de GT 650m SLI.

• ChrisLNFF
Huh, ik lees toch echt dit....

A single GeForce GT 650M lags behind by about 66% in all benchmarks. The performance gain is between 0 and over 90% depending on the game.

In vergelijking met de SLI opstelling. Of ben ik nou echt blind?

Verwijderd

Je postte het als reactie op mijn post, dus ik ging ervanuit dat het een reactie op de 66% was uit mijn post even geleden stond er overigens per ongeluk 1.666% 8)7

• ChrisLNFF
haha, ja die 1,666 procent snapte ik ff niet. Anyway, ik zou nu alleen een nieuwe laptop kopen als het echt niet kon wachten. Anders Haswell.

• EXpaND
Hmm, het punt 14/15 inch word over het hoofd gezien.
de M17X is een prima apparaat. Maar in mijn ogen, te zwaar (door zijn goeie kwaliteid met metaal is voor mij een nadeel eerlijk gezecht)

17 inch is te groot om op de rug mee te nemen zonder een gigantische tas op zak te hebben. Gewoon een goedkoop eastpakje als student met een 15'' laptop :9

als de M14X nou met een betere gpu was had ik die zowiezo gekocht, maar dat doen ze niet omdat ze anders de 17'' niet verkopen :P (geef dan de keuze voor een GTX gpu maar dan heb je wel 1 drivebay minder of iets dergelijks..)

Hashwell is inderdaad het wachten waard, en ik ga ook geen laptop voor die tijd kopen :9
vind het jammer dat er geen fabrikant is die gewoon een laptop neer zet voor gamers in een 15 inch. De asus G5xx sprak me ook we aan, maar is ook weer zo bombastisch, en met'n alienware kan ik een kermis beginnen :P

Verwijderd

EXpaND schreef op dinsdag 14 mei 2013 @ 21:45:
Hmm, het punt 14/15 inch word over het hoofd gezien.
de M17X is een prima apparaat. Maar in mijn ogen, te zwaar (door zijn goeie kwaliteid met metaal is voor mij een nadeel eerlijk gezecht)
Er is nu eenmaal bijna niets anders in het high-performance segment....
Hashwell is inderdaad het wachten waard, en ik ga ook geen laptop voor die tijd kopen :9
vind het jammer dat er geen fabrikant is die gewoon een laptop neer zet voor gamers in een 15 inch. De asus G5xx sprak me ook we aan, maar is ook weer zo bombastisch, en met'n alienware kan ik een kermis beginnen :P
De lampjes kunnen uit hoor. Dan hou je een simpele zwartrubberen laptop over...

Wat spreekt je eigenlijk aan aan de M14x? Over het algmeen vind ik de N56 en lenovo Y500 betere keuzes, behalve dat de M14x op moment van spreken goedkoper is (maar haswell staat dan ook op de stoep).

• EXpaND
ik heb ervaringen met zowel een M11X (i5 R2) en een 17'' BTO met GTX460M..

de BTO was degelijk en gewoon super krachtig, uiterlijk maakt niet uit. gewoon puur kracht.
terwijl alienware weer een afgewerkt kwaliteidsproduct was. met goeie BIOS ondersteuning en handige functies. Maar ben gewoon niet te spreken over een GT650M heel simpel gezegd.

Ik ga werken met grote 3D modellen, en daar lijkt me de 4GB GDDR5 van de GTX675MX een voordeel te hebben, zonder problemen te ondervinden met SLI. al met al stabieler, krachtiger, en in de toekomst misschien weer te upgraden naar een GTX700/800 serie.

word nog moeilijk kiezen zo :P

• EXpaND
als je kijkt naar formaat en de kracht die het heeft, is de 15'' BTO toch wel de krachtigste..

kan eventueel nog gaan voor de Hashwell CPU met een GTX680M (als de GTX7xx nog niet uit is dan)

• Spanky79
  • Laatst online: 27-11 16:58
Je hebt wel lastige eisen; de gfx-kaart betekent eigenlijk dat je een gamelaptop moet nenem, die zijn allemaal dik en vet. Er is een clevo die makkelijk aan je eisen voldoet, maar die is niet echt meer mobiel (een idioor apparaat eigenlijk):
http://www.notebookreview...vo+p570wm+gaming+notebook

Ik heb trouwens een medion, met alles erop en eraan. Een gtx 680m, ssd, 1tb, redelijk scherm voor 1500... Maar voor jou waarschijnlijk veel te zwaar want 17 inch, net als een alienware (vind ik toch wat erg duur, ondanks wat darkstone zegt is alienware gewoon best prijzig). Ik speel Far cry 3 dan wel gewoon op vrijwel full settings, net als crysis en BF3.

Medion heeft trouwens ook 15 inch laptops met dezelfde specs. Maar alsnog zijn die redelijk zwaar en groot.
http://www.medion.com/nl/...E+X6825+laptop/30014945A1
Je moet nog steeds met een gamignlaptop gezien willen worden in de bibliotheek... leuke lampjes en kleurtjes ontkom je niet aan...

Ik denk dat de lenovo y500 voor jou wel een mooie kruising is tussen mobiel en power... Ik ben bang dat je sowieso moet gaan kiezen tussen een goede graphics kaart en portability. Een snelle processor en mooi scherm is in verschillende categorieen wel te krijgen.

Verwijderd

EXpaND schreef op dinsdag 14 mei 2013 @ 21:55:
als je kijkt naar formaat en de kracht die het heeft, is de 15'' BTO toch wel de krachtigste..

kan eventueel nog gaan voor de Hashwell CPU met een GTX680M (als de GTX7xx nog niet uit is dan)
pricewatch: Medion Erazer X6825

Even krachtig, goedkoper, beter dan de clevo (nee, ik maak geen grapje). Ondanks dat er wat koeling issues zijn wordt-ie op anandtech substantieel beter beoordeeld dan de clevo variant (die volgens mij ook nog eens wat duurder is).

De G75 en M17x zijn over het algemeen beter, maar er zijn ook zeker redenen waarom je voor de medion variant zou kiezen (eigenlijk een rebranded GT60). De voornaamste is het formaat.

En misschien een suffe vraag, maar volgens mij heb je voor wat simpele 3D modellen niet zo'n zware grafische kaart nodig?

• EXpaND
spanky: phoe, dat is wel behoorlijk overkill hoor, dat is geen laptop meer te noemen naar mijn mening :P
heb ik toch liever deze
Medion lijkt me ook wel wat, maar ik twijfel daar toch wat meer aan de koeling en kwaliteid dan de BTO.

Dat de BTO een bult herrie maakt als je de ventilatoren op 100% zet maakt mij niet uit, zet er toch een paar speakers naas voor de echte game sessie..en volgens de revieuws is die redelijk stil tijdens normaal gebruik.

Darkstone: ik neem een overduidelijke voorkeur naar alienware waar :9 maar on-topic. al die franje, mooi gestylde cases, en MSI die lekker bombastisch is, een Asu ROG die weer op een stealth-bomber lijkt. DAT is dus precies wat ik niet wil :9

dan blijven er inderdaad een paar opties over:
-Lenevo Y500
-Medion
-BTO 15CL46

de lenevo: mooi, dun, strak, netjes, (op dat rode toetsenbord na) en redelijk krachtig, een goeie kwaliteid scherm. Met het nadeel van SLI..

de Medion: netjes, goeie performance, lekker goedkoop. Maar weer een slecht scherm, en koeling problemen

BTO: Gewoon strak uiterlijk, goeie performance, redelijke prijs (niet de goedkoopste maar oke) en zelf aan te passen zoals ik hem wil, dus SSD i7 3740QM (of hashwell) GTX675MX & goed gamut scherm..Okyio 2.1 geluid, en een drivebay, en ouderwets veel aansluitingen. <3

moeilijk..moeilijk... 8)7

• EXpaND
En misschien een suffe vraag, maar volgens mij heb je voor wat simpele 3D modellen niet zo'n zware grafische kaart nodig?
Voor simpele modellen niet, het hele moddeleren maakt opzich niet zoveel uit. Ga je renderen is het een ander verhaal. klikkerdeklik

daar zie je vooral dat de 7970M overal bovenuitspringt. Maar de software die ik ga gebruiken draait op Cuda. En kan geen OpenGL berekeningen verwerken. Waardoor een AMD dus nutteloos is. En er alleen maar gerenderd kan worden op de CPU..

dus een chip met veel cuda's is wel gewenst. en dan zit je op de GTX675MX of de GTX680M.. :D

• Spanky79
Ik vind zelf dat mijn medion geen slecht scherm heeft, maargoed, wellicht cognitieve dissonantie. Ik heb er niets aan gemeten en ben ook niet veel gewend. Ik ben erg blij dat het non-glare is in ieder geval. Kijkhoek is daardoor wel iets minder, maar alles beter dan al die spiegeling.

Die clevo was uiteraard een geintje, wat een bakbeest :)

Was zelf bijna voor de Y500 gegaan, maar toch amar een medion omdat ik juist wel graag en 17 inch wilde :). En die gtx 680 is wel een fijn dingetje. Overigens is een medion eigenlijk gewoon een iets minder kleurige msi... En die BTO, nja, duur, maar wel helemaal naar wens te maken...(ik zou dan toch een 680 willen...)

Succes met je keuze :)

[ Voor 7% gewijzigd door Spanky79 op 14-05-2013 23:02 ]

Verwijderd

EXpaND schreef op dinsdag 14 mei 2013 @ 22:44:
Dat de BTO een bult herrie maakt als je de ventilatoren op 100% zet maakt mij niet uit, zet er toch een paar speakers naas voor de echte game sessie..en volgens de revieuws is die redelijk stil tijdens normaal gebruik.
Ik doelde meer op het feit dat de 15.6" clevo variant idle meer herrie maakt dan mijn latitude E6520... mishandeld met prime95 en furmark, tegelijkertijd. Ondanks dat de E6520 zo ongeveer de stilste notebook is die er bestaat: naar een dergelijk geluidsniveau wil je niet 24/7 luisteren.

De medion/MSI is overigens niet stiller volgens notebookcheck.
de Medion: netjes, goeie performance, lekker goedkoop. Maar weer een slecht scherm, en koeling problemen
Met een CPU temperatuur die de 98° raakt terwijl de GPU in deze test door notebookcheck terugklokt tot 300mhz, lijkt mij de koeling van de clevo variant niet veel beter... Het terugklokken is overigens een resultaat van furmark en niet van de hoge temperatuur.

offtopic:
deze is heel flauw. Maar de quadcore in mijn laptop wordt gekoeld door de dunste heatpipe op deze foto. De clevo moet het doen met dit brok koper, en desondanks scheelt het 15 decibel aan geluid en een paar graden ( 5 a 8° ) temperatuur.... does not compute. Dat is 32x zoveel geluidsdruk 8)7

Overigens is het scherm niet slechter dan het exemplaar in de M14x. Wat naar mijn mening te slecht is, maar dan voornamelijk vanwege de resolutie en niet vanwege het gemiddelde contrast en matige gamut.
Okyio 2.1 geluid
Dat is niet eens een speakerbouwer... Een stukje terug zei ik dat er redenen waren om de medion te verkiezen boven de M17x, dit is de 2e. Het geluid van de medion/msi's is een stuk beter dan dat van de M17x, welke weer een stuk beter zijn dan het exemplaar in de clevo's.

• EXpaND
die latitude is nou niet een laptop met echt een monsterlijke inhoud om eerlijk te zijn, dus dat is een beetje een nutteloze verglijking. Je hebt het daar over een 2620M(!) een dual-core met hypertheading op 2,7 Ghz..in de BTO praat je over een 2740QM échte quad core met HT..en die op 3,7 GHZ..logisch dat je iets meer koeling nodig hebt. Ook een Full-size GPU die hetzelfde tdp heeft als een 100W gloeilamp. Die inhoud in die latitude en het word een gesmolten hoopje.

ook praten ze in die revieuw over de 6960M van AMD. ben vandaag even langs BTO geweest en daar hebben ze een aantal modellen staan. even Furmark gedraaid en na 5 minuten stabiel op 69. Nvidia loopt een stuk koeler.

dat Onkyio geen speaker bouwer is maakt toch niet zoveel uit, samsung maakt al jaren speakers voor de comsumente maar niet alle laptops an samsung hebben zo goed geluid. Ik hoef er echt geen disco mee te houden als er maar rendabel geluid in zit. En de BTO voldoet zeker.

zoekende in de 15'' catogorie is er gewoon qua specs niks beter dan de BTO..en voor mij is dat gewoon het belangrijkste. De BTO is misschien niet de degelijkste, maar degelijker dan meeste laptops. Dus bovengemiddeld. Heeft bovengemiddeld geluid, weer niet de beste daarin maar oke. Qua formaat en performance..is de BTO gewon king-of-the-hill..

• EXpaND
bedankt voor jullie hulp, maar volgens mijn lijstje..is de BTO toch wat ik zoek :9

• Bo0bz
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 22:06
Wat vind je van de Asus G55:

https://www.asus.com/Notebooks_Ultrabooks/G55VW/
http://www.notebookcheck....20V-Notebook.74851.0.html
http://www.notebookcheck.net/Asus-G55-Series.74685.0.html

Kort samengevat:
15,6" Full HD
Intel® 3rd generation Core™ i7 -3720QM
NVIDIA® GeForce® GTX 660M GPU with 2GB of GDDR5 VRAM

7360wp | 17*320 OZO | 6* 320 WNW | Loria 6008 | Fujitsu AGYG09LV | Gasloos sinds 10-07-2020 | Kia EV6 84kW

Verwijderd

EXpaND schreef op woensdag 15 mei 2013 @ 10:36:
die latitude is nou niet een laptop met echt een monsterlijke inhoud om eerlijk te zijn, dus dat is een beetje een nutteloze verglijking. Je hebt het daar over een 2620M(!) een dual-core met hypertheading op 2,7 Ghz..in de BTO praat je over een 2740QM échte quad core met HT..en die op 3,7 GHZ..logisch dat je iets meer koeling nodig hebt. Ook een Full-size GPU die hetzelfde tdp heeft als een 100W gloeilamp. Die inhoud in die latitude en het word een gesmolten hoopje.
Ik heb er een i7-28200QM ingezet. Het verbruik daarvan is exact hetzelfde als de de andere 45W TDP's. Dat weet ik omdat ik het heb getest: zowel de 2820QM en de 3820QM overstijgen het TDP als er een zware applicatie wordt gedraaid, na een seconde of 30 limiteert-ie tot 45W.
ook praten ze in die revieuw over de 6960M van AMD. ben vandaag even langs BTO geweest en daar hebben ze een aantal modellen staan. even Furmark gedraaid en na 5 minuten stabiel op 69. Nvidia loopt een stuk koeler.
De driver laat de GPU terugklokken onder furmark. Wat niet altijd te detecteren valt met GPU-z. notebookcheck (GTX 680m) meet 86° met de GPU teruggeklokt tot de 583 mhz met de 17" variant. Hij zou moeten draaien op 710+15%. De test die je hebt gedraaid is totaal flawed.
zoekende in de 15'' catogorie is er gewoon qua specs niks beter dan de BTO..en voor mij is dat gewoon het belangrijkste. De BTO is misschien niet de degelijkste, maar degelijker dan meeste laptops. Dus bovengemiddeld. Heeft bovengemiddeld geluid, weer niet de beste daarin maar oke. Qua formaat en performance..is de BTO gewon king-of-the-hill..
GT60. Verder klopt er volgens mij niet veel van de 'degelijker dan de meeste laptops' uitspraak. De lenovo kost €799 en heeft volgens theverge betere bouwkaliteit... andere vergelijkingen kan ik niet zo snel vinden (en het artikel lijkt down te zijn atm). De speakers zijn misschien beter dan die in de average consumentennotebook, alles in dit segment bevat betere speakers: Y500, N56, alienware, msi.

• EXpaND
voordat je die uitspraak zou doen, moet je de laptop voelen. Heb ooit een M17X handen gehad. Oerdegelijk met z'n metalen delen, maar ook erg zwaar daardoor. De bto is echt geen slechte laptop.

een asus van €500 euro is ook niet al te best, daar doe je ook compromissen op qua degelijkheid. bij een €500 euro BTO ook. Dat zecht niet veel over de laptops van BTO in het hogere segment. Toen ik hem net vast had. was die prima afgewerkt. Geen toetsenbord flex. En was de kap gewoon stevig.

ik denk toch dat de test van notebookcheck flawed was, net bij BTO met prime 95, en furmark aan. controleren via GPU-Z en CPU-Z. En als temp Realtemp en HW monitor voor zowel CPU en GPU..

de CPU (2820QM in hun versie) kwam uit op 69/72 graden, en de GPU ook op 69 graden, dit is met de ventilatoren op 100% door toetscombinatie FN-1. Denk dat veel testsite's dat gewoon niet weten. Zelfde functie als MSI met hun turbofan. Gaan de fans op 100% draaien. i.p.v de 60% van sagers tabel. scheelt gewoon een dikke 10/15 graden.

Ook lees ik dat de GTX675M gaat throttlen op 72 graden, mede door zijn architectuur. de GTX675MX is gebaseer op kepler.

als met de GT60, vind ik die weer te flambojant. Keep it simple..ook niet zo gecharmeerd van dat CPU en GPU ventilator aan elkaar gekoppeld is. Heb liever dat de CPU en GPU afzonderlijk gekoeld worden.

wat mij betreft mag er een slotje op deze discussie omdat ik mijn keuze al gemaakt heb :9

Verwijderd

EXpaND schreef op woensdag 15 mei 2013 @ 12:11:
voordat je die uitspraak zou doen, moet je de laptop voelen. Heb ooit een M17X handen gehad. Oerdegelijk met z'n metalen delen, maar ook erg zwaar daardoor. De bto is echt geen slechte laptop.
Wat vreemd dan dat theverge en anandtech het tegenovergestelde beweren. De M17x is overigens van het grootste deel van kuststof/plastic.
ik denk toch dat de test van notebookcheck flawed was, net bij BTO met prime 95, en furmark aan. controleren via GPU-Z en CPU-Z. En als temp Realtemp en HW monitor voor zowel CPU en GPU..
Dat is-ie ook. Want de driver laat de GPU tergklokken zodra je een process start wat furmark.exe heet. Als je het screenshot goed bestudeert dan zie je dat hij volgens GPU-z op de maximale kloksnelheid blijft draaien. Terwijl furmark iets heel anders beweert.

De HD 7970m klokt niet preventief terug, en die raakt dan ook daadwerkelijk minimaal de 95° (het maximum is niet zichbaar op het screenshot). en klokt vervolgens terug. De M17x met HD 7970m laat de temperatuur oplopen tot een maximum van 68° onder een 2° lagere kamertemperatuur. Om maar weer eens aan te geven wat er mogelijk is met 50 decibel aan fangeluid.

Verder vind ik het ook raar dat er schijnbaar de conclusie wordt getrokken dat de temperaturen ruim binnen de perken blijven. Genoeg mensen die precies dezelfde conclusie hebben getrokken over de GT60. Een reviewsite die netjes screenshots plaatst lijkt mij een stuk betrouwbaarder.

• EXpaND
hmm, dezerevieuw misschien?

BTO heb ik al 2 jaar ervaring mee, dus ben eigenlijk ook bevooroordeeld, i admit.
maar het zijn echt prima laptops.

maar je hebt me ook aan het twijfelen gezet met de GT60 :D
Ik wacht nog even met de Hashwell, en volgensmij komt Nvidia binnenkort ook wel met zijn GTX7xx serie na AMD's aankondiging van de 8xxxM serie ..jaja gewoon GTX6xx chips maar iet hoger geclockt, sneller is sneller :)

thanks voor je hulp :)

• Spanky79
Mja, neem dan een medion, een gt60, maar goedkoper. ;) en minder kermis. Maarja, als ik een professionele indruk wil maken neem ik de elitebook die ik van mij werk heb gewoon mee.

Het enige wat wat minder is is de touchpad, hij werkt zoals het hoort, maar minder fijn dan die op mijn oudere dell laptop. Geluid is prima, maar ik gebruik alsnog in-ear sennheisers, vele malen beter :)

Overigens vind ik de alienware wel het mooist, ben hem in de winkel wezen bekijken. De clevo ziet er goed uit, maar die heb ik nooit van dichtbij bekeken. Helaa,s niemand in mijn buurt heeft er een.

[ Voor 78% gewijzigd door Spanky79 op 15-05-2013 20:47 ]

Pagina: 1