Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 15:56

Mavamaarten

Omdat het kan!

Topicstarter
Aangezien ik volgend jaar informatica ga studeren ben ik op zoek naar een laptop voor volgend jaar.
Van desktops heb ik redelijk wat verstand, maar op gebied van laptops ben ik niet zo'n kenner, vandaar dat ik even om jullie advies vraag.

Wat ga je met je laptop doen (welke programma's wil je gebruiken)?
Ik ga met deze laptop voornamelijk programmeren, maar speel ook best graag eens een veeleisende game. Hieronder valt Crysis 3, Battlefield 3 (en 4 in de toekomst) en dergelijke.
Voor het programmeren zijn er niet echt veel vereisten, dat weet ik, maar wat opslag is hiervoor wel handig uiteraard.

Wat mag je laptop gaan kosten?
Ik heb niet echt een maximumbudget (ik wordt gesponsord door mijn Oma en ouders, die zeggen dat ik mag kiezen maar ik hou het enigzins redelijk), maar zou het graag onder de €1500 willen houden.

Ben je van plan je laptop veel met je mee te slepen? (gewicht, accuduur, grootte etc)
Hier zit een beetje een probleem. Ik twijfel tussen 15" en 17", ik moet namelijk dagelijks deze laptop meenemen naar school. Een extra groot scherm is handig maar te groot misschien om mee te zeulen?
Gewicht is niet echt belangrijk, het komt niet aan op een paar gram meer of minder, maar ik wil ook geen bakbeest van 15 kilo meenemen elke dag.

Heb je nog bepaalde merkvoorkeuren? Waarom?
Ik (en vooral een vriend van me) heb slechte ervaringen met Acer. Liefst zou ik dan ook dit merk vermijden.

Heb je nog bepaalde voorkeuren? Waarom?
Aangezien ik op zoek ben naar een redelijke high-end machine kom je uiteraard ook gamelaptops tegen. Niets op tegen, maar ik wil graag dat hij er wat classy uit ziet.
Wat ik bedoel is dat de laptop er niet moet uitzien als een kinderdisco. Veel fabrikanten denken "Gamers houden van lampjes", ik niet dus.
Uiteraard heb ik bij mijn keuze naar een laptop gezocht op de laptops met een uitstekende grafische kaart.

Wat heb ik tot hiertoe gevonden?

MSI Gaming Series GX60 (€1148), Spuuglelijk imo
pricewatch: MSI Gaming Series GX60 1AC-073NL

Samsung NP770Z5E (€1405), deze vind ik best mooi maar duur voor wat het is?
pricewatch: Samsung NP770Z5E-S01NL

Medion Erazer X6823 (€1099), Wederom spuuglelijk maar goeie bang-for-buck?
pricewatch: Medion Erazer X6823 laptop

Asus G75VX-T4135H (€1383), Heel heel mooi maar te groot?
pricewatch: Asus G75VX-T4135H

Mijn keuze gaat momenteel uit naar de Asus G75-series, alleen snap ik niet goed wat het verschil is tussen de verschillende versies. EDIT: Oh, alleen de harde schijf? Dan koop ik wel de goedkoopste versie en zet er zelf een SSD bij 8)
Als er nog iemand suggesties heeft en/of opmerkingen, zou ik het graag horen :)

Ohja, en ik ben uit België dus een AZERTY-uitvoering zou handig zijn. Van QWERTY zou ik niet doodgaan maar je snapt het probleem wel he ;)

Android developer & dürüm-liefhebber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Van wat goed is in deze klasse heb ik niet heel verstand, maar uit ervaring weet ik dat een 17" prima mee te zeulen is, mits je een fijne rugzak gebruikt. 17"laptop rugzakken zijn dusdanig groot dat je ze ook prima kan gebruiken om je boeken enzo in mee te slepen, althans, dat is wat ik doe.

Maar, een 17" zal natuurlijk wel zwaarder zijn, sommige vinden het te zwaar, ik heb er nooit veel last van gehad.

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HBSVDK
  • Registratie: Juni 2008
  • Nu online
is het niet een idee om een goedkope 350 euro kostende dell te kopen, met een losse PC om te gamen? Kleine lichte dell voor meenemen, en een snelle pc. Beste van 2 werelden. Vast te realiseren onder de 1500 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavamaarten

Mavamaarten

Omdat het kan!

Topicstarter
HBSVDK schreef op dinsdag 14 mei 2013 @ 19:02:
is het niet een idee om een goedkope 350 euro kostende dell te kopen, met een losse PC om te gamen? Kleine lichte dell voor meenemen, en een snelle pc. Beste van 2 werelden. Vast te realiseren onder de 1500 euro.
Ik heb al een vaste PC om op te gamen maar die is aan het verouderen. ik ben echt op zoek naar een goeie laptop om eigenlijk mijn vaste PC te vervangen. Het goedkope laptop idee vind ik persoonlijk niet zo'n goed idee ;)

[ Voor 6% gewijzigd door Mavamaarten op 14-05-2013 19:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 17:01

M2M

medicijnman

desktop vervangen gaat sowieso lastig zijn. Je laptop is namelijk niet upgradebaar (of nauwelijks...) wat betreft het "gaming" gedeelte. Binnen twee jaar wil je weer een nieuwe omdat het ding de spelletjes dan niet meer draait.

Derhalve is het handiger om je pc een upgrade te geven en een studielaptop aan te schaffen. Scheelt je waarschijnlijk een hoop duiten.

-_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Een vaste PC zal alleen altijd meer performance per euro geven. Voor 600 een leuke laptop kopen[wat zeker te doen is] en voor 900 euries je pc upgraden of desnoods een nieuwe kopen is intressanter qua waar voor je geld.

Of je het wilt, is een tweede.

Maar, de eerste echte desktopvervangende laptop voor mensen die van serieus gamen houden moet nog gemaakt worden.

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisLNFF
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 10-09 20:12
De Alienware M17x loopt toch wel redelijk rondjes om die G75 waar nu je voorkeur naar uit gaat. Wel een zwaar ding om elke dag mee te nemen, maar op het gebied van 17 inch en gamen onverslaanbaar. Design moet je van houden, ik ben er niet heel erg fan van. Met kortingscodes zo rond de 1500 euro geloof ik.

YouTube: Alienware M17X R4 Review, Specs and Software Overview

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavamaarten

Mavamaarten

Omdat het kan!

Topicstarter
Natuurlijk verwacht ik niet dat deze laptop mijn desktop echt gaat vervangen. Punt is gewoon dat ik een goeie en snelle laptop wil. Ik heb momenteel GEEN laptop en heb er sowieso een nodig. Reacties om het feit dat een desktop beter zou zijn, helpen mij momenteel dus niet echt voort.

(En trouwens, een nieuwe laptop presteert sowieso beter dan mijn desktop momenteel, die heeft een GTX260 en een Intel Q8200. Verouderd in 2 jaar, waarschijnlijk, maar sowieso beter dan wat ik momenteel heb)

Maar heeft er dus niemand nog een alternatief? Het moet trouwens niet per sé een gaminglaptop zijn, maar wel een grafische kaart hebben die goed is.
Ninja-edit: Die alienware heb ik al gezien. Hij loopt inderdaad rondjes rond de G75VX, maar die alienware vind ik nét iets te zwaar en log om elke dag mee te zeulen. Ik vind de G75 eerlijk gezegd al wat aan de grote kant.

[ Voor 22% gewijzigd door Mavamaarten op 14-05-2013 19:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

4.2Kg vs 4.36 kg.
Ehh ja..

In het 17" segment: er valt er niets anders te kiezen dan de M17x. Dat ding is gewoon zo enorm goedkoop in vergelijking met de concurrentie, en komt, in vergelijking met kwalitatief equivalente laptops (waarvan de G75 imo enig in zin soort is), met een veel snellere grafische kaart.

Echter geldt A) als je iets van 4kg wilt meeslepen, dan doe je imo sowieso een miskoop. B) het chassis van de M17x is al 2 jaar onveranderd. Ik geef je 95% kans dat er over 2 weken een nieuw model uitkomt met een compleet gereviseerd chassis. Wacht dus een weekje of 2 af (om precies te zijn tot 4 juni).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoofTurkey
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 16:56

RoofTurkey

PredatorKalkoen

Sony vaio S15? Heeft misschien niet een gpu waarmee je BF3 op max gaat draaien, maar met de bekende BIOS mod kun je games als BF3 makkelijk op medium/high spelen @1080p. Daarbij heeft hij een super accu duur, prachtig 1080p IPS paneel en hij is licht als een veertje vergeleken met een 'echte' game laptop. Als je toch wel een echte desktop vervangende game laptop wilt dan zou ik ook meteen gaan voor de Alienware M17x R4 met 7970m (zo'n 1500 euro icm kortingen) dan heb je ook echt het beste wat mogelijk is voor dat geld en kun je nog wel een tijdje high end gamen. Lampjes en dergelijke zijn gewoon uit te zetten, vind het zelf ook in een professionele omgeving een beetje ongepast :P .

Grillmeister

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavamaarten

Mavamaarten

Omdat het kan!

Topicstarter
Hmmm, ik had nog niet gezien dat de G75 zoveel woog. En zoals ik al zei, het hoeft niet per sé een gaminglaptop te zijn. Battlefield moet niet op max gespeeld worden, op mijn desktop staat alles ook maar op Low met AA uit.

De Sony Vaio S15, bedoel je daarmee deze? pricewatch: Sony Vaio SVS1511L3E
Op zich ziet dat er niet slecht uit maar slechts 4GB RAM vind ik redelijk weinig.

Ik vind ook wat andere versies, met 6GB ram en wat andere opslag. Die zijn op zich wel interessant, maar de BIOS-mod waar jij het over hebt werkt alleen op de windows 7 uitvoering ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan90
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 12:03
Wij hebben de Erazer X6812 (tweemaal) en op zich zijn dit qua performance super laptops. Wij zijn echter echt niet tevreden over de bouwkwaliteit, het 'geborstelde aluminium' slijt enorm snel en bovendien zijn beide accu's binnen anderhalf jaar bijna op (met oude Dell laptop geen enkele problemen gehad). Eén van de laptops heeft nu zelfs een connector voor de lader die bijna niet meer oplaadt, terwijl deze altijd op dezelfde plek zit.

De body van de Erazer die jij hebt geselecteerd lijkt hetzelfde, dus dit wilde ik je wel even meegeven :)

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mavamaarten schreef op dinsdag 14 mei 2013 @ 19:40:
Hmmm, ik had nog niet gezien dat de G75 zoveel woog. En zoals ik al zei, het hoeft niet per sé een gaminglaptop te zijn. Battlefield moet niet op max gespeeld worden, op mijn desktop staat alles ook maar op Low met AA uit.

De Sony Vaio S15, bedoel je daarmee deze? pricewatch: Sony Vaio SVS1511L3E
Op zich ziet dat er niet slecht uit maar slechts 4GB RAM vind ik redelijk weinig.

Ik vind ook wat andere versies, met 6GB ram en wat andere opslag. Die zijn op zich wel interessant, maar de BIOS-mod waar jij het over hebt werkt alleen op de windows 7 uitvoering ;)
Uit te breiden tot 12GB.
Arjan90 schreef op dinsdag 14 mei 2013 @ 19:44:
Wij hebben de Erazer X6812 (tweemaal) en op zich zijn dit qua performance super laptops. Wij zijn echter echt niet tevreden over de bouwkwaliteit, het 'geborstelde aluminium' slijt enorm snel en bovendien zijn beide accu's binnen anderhalf jaar bijna op (met oude Dell laptop geen enkele problemen gehad). Eén van de laptops heeft nu zelfs een connector voor de lader die bijna niet meer oplaadt, terwijl deze altijd op dezelfde plek zit.

De body van de Erazer die jij hebt geselecteerd lijkt hetzelfde, dus dit wilde ik je wel even meegeven :)
De nieuwe erazers zijn substantieel beter gebouwd dan de oude. Het is nog geen G75 of M17x niveau, maar het is best aardig (aldus anand, anyway). Hij heeft ook throtteling issues.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavamaarten

Mavamaarten

Omdat het kan!

Topicstarter
Hmm, en de pricewatch: Samsung NP770Z5E-S01NL ?
15.6", 8GB ram, slechts 2.3 kg en niet misse videokaart. Wat ik vind is tot hiertoe positief...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar het scherm heeft gigantische (retina macbook pro-like) ghosting issues en er schijnen ook wifi issues te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacorgaZ
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 08-09 19:31
Onderschat niet hoe irritant het is om elke keer 4,3kg mee te zeulen, ik zou voor een dagelijks-vervoer-laptop voor een lichtere 15" gaan, ik heb bijvoorbeeld precies de Vaio S15 (met BIOS-mod inderdaad BF3 op ultra vloeiend) die je noemt, die is zo'n 2kg en dat is mooi licht genoeg om makkelijk mee te nemen in je tas, het dubbele zal je na een paar weken/maanden toch echt wel gaan irriteren.

Bambu Lab P1S Combo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavamaarten

Mavamaarten

Omdat het kan!

Topicstarter
Ik kwam ook deze tegen pricewatch: MSI Gaming Series GE60 0ND-283NL
Best lelijk imo en ook laat de buildkwaliteit te wensen over. Ik zie door de bomen het bos niet meer :-(

Die Vaio S15 lijkt me echt wel een interessante optie, maar die bios-mod werkt alleen voor het w7 model, die is sowieso niet meer te verkrijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De GE lijn valt kwalitatief erg tegen. Neem dan de Y500 als je per-se GDDR5 wilt ( GT 650m == GTX 660m, soms ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavamaarten

Mavamaarten

Omdat het kan!

Topicstarter
De Y500 ziet er inderdaad erg leuk uit, zeker met de extra GPU: pricewatch: Lenovo IdeaPad Y500 (MBG3DMH)

Lijk ik de perfecte laptop gevonden te hebben, blijkt dat ding niet verkrijgbaar in AZERTY :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisLNFF
Mavamaarten schreef op dinsdag 14 mei 2013 @ 20:26:
De Y500 ziet er inderdaad erg leuk uit, zeker met de extra GPU: pricewatch: Lenovo IdeaPad Y500 (MBG3DMH)

Lijk ik de perfecte laptop gevonden te hebben, blijkt dat ding niet verkrijgbaar in AZERTY :(
Wel dus.

http://www.lenovoshop.com...&wt_cc1=1_1&wt_cc3=Lenovo® Y500 SLI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karakartal
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 21-11-2023
De lenovo Y500 SLI lijkt inderdaad de beste keuze.

[ Voor 6% gewijzigd door Karakartal op 14-05-2013 20:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavamaarten

Mavamaarten

Omdat het kan!

Topicstarter
HELD! Ik had de gewone versie gevonden op de site met heel veel moeite, maar dit is hem inderdaad.
Ik denk dat de keuze gemaakt is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisLNFF
Je hebt wel gezien dat je dan geen optical drive hebt toch? Dus geen dvd/blu ray speler, omdat hier de tweede 650M zit. Anyway, een prima laptop. Succes ermee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben niet echt overtuigd van de SLI variant. Ten eerste geef je er een bak accuduur voor op, ten tweede is-ie volgens notebookcheck average 66^% sneller dan een enkele GT 650m: een GT 650 is vrij triviaal ongeveer 30% te overclocken en heeft geen last van microstuttering issues.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavamaarten

Mavamaarten

Omdat het kan!

Topicstarter
ChrisLNFF schreef op dinsdag 14 mei 2013 @ 20:44:
Je hebt wel gezien dat je dan geen optical drive hebt toch? Dus geen dvd/blu ray speler, omdat hier de tweede 650M zit. Anyway, een prima laptop. Succes ermee!
Dat heb ik inderdaad gezien. De laatste keer dat ik ooit een DVD in mijn pc gebruikte schat ik ongeveer 4 jaar geleden, dus dat mag niet echt een probleem zijn.

En ik vraag me af, kan je de SLI-variant niet overclocken dan? Batterijduur is niet echt een probleem, op school zijn meer dan voldoende stopcontacten voorzien voor laptops en thuis gebruik ik hem ook alleen in het stopcontact. 3 uur is niet zooo erg, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat kan theoretisch wel, maar het toetsenbord raakt de 50° onder furmark met één GPU in gebruik. Overclocken lijkt mij garantie voor een kacheltje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion314
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 06-04 15:20
Ik heb zelf in april 2010 het oude broertje van de G75 gekocht. De G73 was ook rond de 1400 euro, en het is een prachtig toestel is. Zeer stevig, en toch verfijnd. Zo vind ik het persoonlijk een van de mooiste laptops die ik ooit gezien heb. En geweldig om mee te werken met z'n hellend keyboard. De backlit keys zijn handig als je s'avonds nog wil werken/gamen zonder extra verlichting aan te steken. Het enige minpuntje is misschien het gewicht/grootte. Maar met deze rugzak http://www.slappa.com/MASK-KOA-Backpack valt het wel goed mee, en de laptop fits like a glove. Ook het design vind ik best wel cool 8). Enige minpuntje daar weer is de prijs, maar dit is het zeker waard aangezien je zou rondlopen met een toestel dat nog altijd 14 keer meer waard is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b0ss
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 09-09 21:34
Neem een kijkje bij XMG. De P502 is redelijk goedkoop.
Voor de i7 3740QM, 7970M, 8GB RAM, 15 inch screen (1920x1080) en 750GB HDD 7200RPM betaal je €1400 (inclusief OS). Oké, het ontwerp is lelijk maar ik neem aan dat je voor de hardware aan de binnenkant gaat?

[ Voor 65% gewijzigd door b0ss op 28-05-2013 18:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TS wil een dunne laptop die er mooi uit ziet en ook een beetje kwaliteit heeft. Laat ik het zo zeggen: je de slechtste laptop boven de €1000 zoekt, dan bestaat er een redelijke kans dat je op dit model uitkomt.

Edit: ik zat aan het verkeerde topic te denken. Maar dan nog.. clevo is geen aanrader.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 29-05-2013 14:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EXpaND
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 15-08 13:20
en daar hebben we darkstone weer met zijn uitgesproken mening over clevo laptops,dat is duidelijk. Oké kwalitief niet het beste,maar kan de TS wel in overweging nemen. ;)

Je hebt ook gewoon nederlandse bedrijfen met Clevo's

-BTO
-XNB

zonder importkosten ect.

Er is trouwens ook een nieuw model van de Asus ROG, tenminste geruchten (zie homepage tweakers) misschien het wachten waard. Is wel een dikkerd.

Anders een vernieuwde Asus N serie (15') met een hashwell i7 & GT750M (rebranded 650M alleen nét iets sneller..5/10%)

Had je al een voorkeur inmiddels? :)

when an engineer thinks, it's not a brilliant mind that works, it's imagination that brings us revolutions

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

EXpaND schreef op dinsdag 28 mei 2013 @ 19:01:
en daar hebben we darkstone weer met zijn uitgesproken mening over clevo laptops,dat is duidelijk. Oké kwalitief niet het beste,maar kan de TS wel in overweging nemen. ;)
Natuurlijk kan dat, maar dan moet er wel duidelijk voorgelicht worden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EXpaND
Heb je een punt, aan de andere kant kun je er niet omheen dat er precies de zelfde spullen in zitten als je geliefde dell'etjes (daarbij AW ook ;) )

Videokaart komt van Nvdia/AMD, CPU van intel, Ram van verschillende fabrikanten,stuk voor stuk prima, harde schijf ook van bewezen fabrikanten. Scherm optioneel van AUO, goeie panelen. Dus qua hardware zit het probleem er niet.

Alleen zit er een bult plastic om heen, en maakt die redelijk wat geluid onder load, maar een degelijke gamer heeft thuis minimaal wel een 2.1 set staan (5.1 sommige zelfs) Houd de temperaturen tenminste beter onder controle dan een lenevo Y500 SLI..Idiale laptop voor de koude winter met een toetsenbord temp van over de 50..YUKK!

Dus ja, is altijd het overwegen waard darkstone, AW heeft nou geen mobiele laptop met een GTX kaart erin..tenzij je 3 jaar terug in de tijd gaat :P

when an engineer thinks, it's not a brilliant mind that works, it's imagination that brings us revolutions

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/g5MkpxxvyoKM21S8llDhVf7v/full.png

Men ziet hier de benchmark resultaten van de GT650M in BF3, de instelling voor high zijn: 1366x768 met 16x AF en 0x AA
En dit alles in de single player, in de Multi player gaat er nog flink wat van de frames af (10fps oid)

Dan hou je bar weinig over om een beetje relaxed op te gamen. Tevens moet je voor het gamen altijd een netsnoer aangesloten hebben.

de GT650M is uit begin 2012, net als BF3. Dus je koopt nu oude hardware voor een oud spel.

Daarom zou ik een goedkope notebook voor het programeren nemen en daarnaast een desktop voor games welke je redelijk goedkoop kan upgraden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EXpaND
brilsmurfffje schreef op dinsdag 28 mei 2013 @ 19:10:
[afbeelding]

Men ziet hier de benchmark resultaten van de GT650M in BF3, de instelling voor high zijn: 1366x768 met 16x AF en 0x AA
En dit alles in de single player, in de Multi player gaat er nog flink wat van de frames af (10fps oid)
niet te vergeten dat als je er een Full-HD scherm aan hangt, je wel 50% meer pixels aan moet sturen, in het ergste geval dus weer de helft aan je framerate's eraf*..Het is gewoon een Multimedia kaart die niet specifiek voor gaming is ontwikkeld. Dus hoeveel gaming wil je hebben? Beste bang-for-buck kaart is momenteel de 7970M ;)

*Hangt natuurlijk af van bepaalde aspecten, hoe groot de bus is, 128bit of 192 bit ect. En het geheugen, GDDR3 heeft moeite met Full-HD dus die kan je framerates behoorlijk laten kelderen op FH. GDDR5 heeft er geen moeite mee..Die stuurt het wel door, denk dat je daar miss 5% terugloopt op FH (blijven natuurlijk 2x zoveel pixels :)

[ Voor 18% gewijzigd door EXpaND op 28-05-2013 19:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

50% meer pixels?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EXpaND
1366x768 = 1,04 miljoen pixels
1920x1080 = 2,07 miljoen pixels

okee, net ieeeets onder 50% dan darkstone ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

50% meer pixels = 1.56 mil. pixels.

Een 1080p scherm heeft om en nabij 100% meer pixels dan een 768p scherm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EXpaND
Verwijderd schreef op dinsdag 28 mei 2013 @ 19:21:
50% meer pixels = 1.56 mil. pixels.

Een 1080p scherm heeft om en nabij 100% meer pixels dan een 768p scherm
och, ik ben er met mijn hoofd niet bij, 100% je hebt gelijk natuurlijk. Excuus :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Ik zou voor zo iets gaan:
pricewatch: Lenovo Thinkpad Edge E530 (N4F6LMH)

core i5, 128GB SSD, 1600x900p scherm, goede accu, uitstekend toetsenbord, en robuust.

Dan hou je nog 800 euro over en dat is meer dan voldoende om je huidige pc een upgrade te geven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavamaarten

Mavamaarten

Omdat het kan!

Topicstarter
Hmm, had niet gezien dat ik nog veel reacties gekregen had.

Laat het duidelijk zijn dat ik, nogmaals, een laptop wil waar op gegamed kan worden. Ik ga mijn desktop niet upgraden, ik wil juist een laptop waar een spelletje op gedraaid kan worden. Ik ga vaak op vakantie naar ons appartement aan zee, waar ik natuurlijk ook wil kunnen gamen zonder mijn desktop mee te zeulen.
Onder gamen versta ik niet "Battlefield 3 op Ultra" maar "Battlefield 3 op 1920x1080, maakt niet uit welke kwaliteit maar wel een solid 60FPS"

Mijn keuze lag al redelijk zeker op de Lenovo Y500 SLI, alleen ben ik aan het twijfelen om te wachten op Haswell of niet. Ik heb de laptop begin september écht nodig, dus ik kan nog een paar maandjes wachten. Zouden er echter al haswell-laptops zijn die in de buurt liggen van wat ik zoek, tegen eind augustus? Of moet ik juist van Haswell (of de komst ervan) profiteren omdat daardoor de prijs van Ivy bridge laptops lager zal zijn?

Ik ben trouwens ook al eens naar de Fnac (:r) en Van Den Borre gaan kijken of ze de Lenovo hadden, maar jammer genoeg niet. De MSI GE60 hadden ze wel en dat was, zoals ik verwachtte, inderdaad een kinderdisco. De Lenovo Z500 hadden ze wel en die was van bouwkwaliteit goed dus ik neem aan dat de Y500 ook gewoon goed gebouwd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Mavamaarten schreef op zaterdag 01 juni 2013 @ 11:24:

Onder gamen versta ik niet "Battlefield 3 op Ultra" maar "Battlefield 3 op 1920x1080, maakt niet uit welke kwaliteit maar wel een solid 60FPS"
Is niet mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De GE60 heeft ook enorm slechte bouwkwaliteit, vergelijkbaar met de low-end clevo's, ik vind het echt een miskoop in vergelijking met de 'iets' tragere maar kwalitatief veel betere Y500 en N56.
Really? De GT 650m is een haar trager dan de GT 570m. Daarmee kan je echt wel 1080p medium draaien.

Ik zie op youtube genoeg video's over hgh/ultra 900p met de GT 650m.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Verwijderd schreef op zaterdag 01 juni 2013 @ 11:38:
De GE60 heeft ook enorm slechte bouwkwaliteit, vergelijkbaar met de low-end clevo's, ik vind het echt een miskoop in vergelijking met de 'iets' tragere maar kwalitatief veel betere Y500 en N56.

[...]

Really? De GT 650m is een haar trager dan de GT 570m. Daarmee kan je echt wel 1080p medium draaien.

Ik zie op youtube genoeg video's over hgh/ultra 900p met de GT 650m.
Battlefield 3 FPS
- Low / 50++fps
- Medium / 30 - 50fps
- High / 30 - 40fps
- Ultra / 20 - 35fps

reso: 1366x768

bron

Feit blijft ook dat in de herfst BF4 uitkomt welke alweer een krachtiger systeem zal vergen..

Je hebt trouwens voor zo'n 1200 euro een Alienware M14x met quad-core, 8Gb ram, 1600x900p scherm en een 2Gb videokaart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

brilsmurfffje schreef op zaterdag 01 juni 2013 @ 12:12:
[...]

Battlefield 3 FPS
- Low / 50++fps
- Medium / 30 - 50fps
- High / 30 - 40fps
- Ultra / 20 - 35fps
Bij notebookcheck is 'low' al met 2x AF :F
Je hebt trouwens voor zo'n 1200 euro een Alienware M14x met quad-core, 8Gb ram, 1600x900p scherm en een 2Gb videokaart
€1200? €850!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavamaarten

Mavamaarten

Omdat het kan!

Topicstarter
Da's wel heel kortzichtig. Ik weet dat dat geen probleem is voor de GT650M, laat staan de 2x de GT650M in SLI, zoals in de Lenovo Y500 heeft die ik eerder aanhaalde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Mavamaarten schreef op zaterdag 01 juni 2013 @ 20:46:
[...]

Da's wel heel kortzichtig. Ik weet dat dat geen probleem is voor de GT650M, laat staan de 2x de GT650M in SLI, zoals in de Lenovo Y500 heeft die ik eerder aanhaalde.
Kijk naar de laptop in m'n sig, is dezelfde chip. 60fps op 1920x1080 gaat t hem gewoon niet worden. Sli introduceerde ook weer nieuwe problemen.
Benchmarks van review sites zijn altijd single player, dat geeft ook een hogere framerate dan multiplayer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavamaarten

Mavamaarten

Omdat het kan!

Topicstarter
brilsmurfffje schreef op zaterdag 01 juni 2013 @ 20:59:
[...]

Kijk naar de laptop in m'n sig, is dezelfde chip. 60fps op 1920x1080 gaat t hem gewoon niet worden. Sli introduceerde ook weer nieuwe problemen.
Benchmarks van review sites zijn altijd single player, dat geeft ook een hogere framerate dan multiplayer
Ik heb momenteel een GTX260 in mijn desktop. Die scoort volgens deze lijst slechter dan een enkele GT650M.
Ik speel BF3 op custom settings, zonder AA op 1920x1080. En jawel, ik haal 60FPS op multiplayer (met FXAA performance mod).

Als je 2x een GT650M neemt in SLI, dan kan dat toch onmogelijk slechter presteren dan mijn GTX260...? 8)7

EDIT: uh... Singleplayer, maar toch...

[ Voor 6% gewijzigd door Mavamaarten op 01-06-2013 22:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mavamaarten schreef op zaterdag 01 juni 2013 @ 22:40:
[...]

EDIT: uh... Singleplayer, maar toch... [video]
Al die mooie graphics... en de mannetjes staren voor zich uit alsof ze stoned zijn 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hot shit, die is nog 2 gens ouder dan die van mij met een GTX 460M. Ik raad je Msi of Asus. die kan je altijd zelf upgrade. Ik heb nu zelf een game laptop van Acer en je vriend en jij hebbben 100% gelijk Acer is een ...
merk.
Pagina: 1