Toon posts:

realteak kaart

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een realteak netwerkaart(rtl8139 pci)
heb ik geinstaleerd op windows 98 maar er komt dan een software fout te staan weet iemand de site van realteak om deze instalatie goed te doen of andwoord waarom ie dit niet doet?

alvast bedankt:)

Verwijderd

ehhh, welke softwarefout (error message) en wat heb je nog meer in die bak zitten (nog meer netwerkkaarten?).

beetje weinig informatie zo...

• JakeNL
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-08 22:13

• Felicia
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12:54
Realtek is alleen de chip fabrikant en maakt dus niet de netwerk kaarten.

http://www.realtek.com/

Probeer anders voor goeie drivers eens te kijken op www.windrivers.com kan je zo'n beetje alles wel vinden in de advanced search.

Verder heb ik een zelfde chippie op mijn netwerk kaart(en) en die installeert ie als een ndis-5 adapter als ik het goed heb.

Ik draag een rok, wat is jouw excuus?

Verwijderd

Topicstarter
ik heb er 2 netwerkkaarten inzitten 1 in de pci en 1 in de isa maar we hadden windows 95 en toen werkte het perfect maar nu met win 98 niet.
er staat een volgende fout gemeld(de ndis.vxd-apparaatlaadprogramma`s kunnen het
stuurprogramma voor dit apparaat niet laden)
(code2)

• Felicia
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12:54
Code 2 is een zeer wazige code zonder een echte fout. Kan je het beste ff micro$ucks bellen om te kijken of die wa willen zeggen...

PS win 95 is muk en dat daar drivers wel werken en 98/me niet dat is zeer wazig. Eerder andersom

edit:

Sorry maar ik was het even vergeten. Win 98 heeft standaard geen drivers voor de 8139

Ik draag een rok, wat is jouw excuus?

Verwijderd

Topicstarter
nou ok zal wel ff kijken bedankt in ieder geval voor de reakties:9

Verwijderd

Starten in Veilige Modus; in apparaatbeheer je kaart verwijderen (als 'ie er meerdere keren instaat: allemaal weghalen).
Opnieuw starten in gewone mode. Kaart laten detecteren en installeren.
Probleem opgelost (waarschijnlijk).

• koekum
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 01-12-2022

koekum

Case....., net als m'n broer!

Kaart in een ander slot steken.
Vanwege een IRQ-conflict lukt het installeren van de driver niet.

Een cliche is ooit origineel begonnen

Pagina: 1