Toon posts:

[idee?] Nieuwe manier reclame op Tweakers Vorige deelOverzichtVolgende deelLaatste deel

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0Henk 'm!

• F.West98
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 13:52

F.West98

Alweer 14 jaar hier

Topicstarter
Hoi adjes,

Ik lees nu de zoveelste klacht op het forum over de agressieve reclames op Tweakers. Zelf heb ik een abo en hier geen last van, maar als ik de screenshots zo zie is het wel erg.
Ik snap dat jullie de reclame's nodig hebben om te kunnen blijven bestaan, maar ik had een idee om buiten zo veel reclame om toch geld te blijven verdienen.

Maak een abo meer aantrekkelijk, en promoot ermee.

Op het moment is het abo redelijk diep weggestopt en hebben niet al te veel mensen een abo, terwijl jullie er volgens mij meer aan verdienen per persoon dan reclame's. Ik klik(te) iig nooit op de reclame's.

Zolang er genoeg voordelen aan een abo zitten (naast geen reclame) zullen denk ik meer mensen een abo nemen, zeker de mensen die er al langer opzitten. Daarna is misschien de reclame te verminderen en is iedereen blij?

Een paar ideeën voor de abo-voordelen:
• UBB tags als [mo] enkel voor abo's (snel voordat iedereen dan gaat klagen :+ )
• TWK 6 stijl terug O-)
• Meer bèta tests? (bijv. voor elke round-up alles testen?)
• Meer inspraak in nieuwe features?
• Meer voorrang bij feat-requests (misschien niet wenselijk...)
• Iemand?

Graag jullie meningen, abo's en non-abo's!

2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MuddyMagical
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:41
Voor zover ik weet draait Tweakers verlies op de abo's dus ik denk niet dat ze deze zomaar gaan promoten.

Daarnaast denk ik dat je scheve gezichten krijgt als je abo's meer inspraak of voorrang gaat geven bij features of feature requests. Volgens mij zijn alle bezoekers waardevol, niet alleen de abo's.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• F.West98

F.West98

Alweer 14 jaar hier

Topicstarter
MuddyMagical schreef op dinsdag 14 mei 2013 @ 17:38:
Voor zover ik weet draait Tweakers verlies op de abo's dus ik denk niet dat ze deze zomaar gaan promoten.

Daarnaast denk ik dat je scheve gezichten krijgt als je abo's meer inspraak of voorrang gaat geven bij features of feature requests. Volgens mij zijn alle bezoekers waardevol, niet alleen de abo's.
Daarom zei ik ook dat dat misschien niet helemaal gewenst is ;)

Maar ik meende gehoord te hebben dat abo's beter zijn voor Tweakers, als dat niet het geval is is het ook niet zo gek dat het zo verstopt zit ;)
Toch lijkt me dat er een alternatief moet zijn voor (zo veel) reclame's...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:43

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Ik haal jouw "voordelen" er even uit:
F.West98 schreef op dinsdag 14 mei 2013 @ 17:18:
• UBB tags als [mo] enkel voor abo's (snel voordat iedereen dan gaat klagen :+ )
Abo only tags gaat niet werken, dat wordt een puinzooi. Want wat als iemand zijn abo opzegt? Bovendien moet je vanuit tech perspectief de hele userbase langs als je gaat parsen. Lijkt me vanuit performance niet echt gewenst ;)
• TWK 6 stijl terug O-)
Zelf CSS toevoegen is nu al beschikbaar voor abo's vziw.
• Iemand?

En die laatste pak ik even samen. De kracht van GoT zit hem juist in de feedback van iedereen, abo's en non-abo's. Daar wil je geen verschil in maken qua recht van inspraak etc. Iedereen is gelijk, een user is een user. Hoe noob ook ;)
Having said that: ik heb de indruk dat er naar users die al lang meedraaien eerder geluisterd wordt als naar een newbe. Maar da's ook logisch denk ik; van iemand met 10k posts mag je verwachten dat ie de mores beter kent dan iemand met 10 posts ;)

En vwb die reclame op T.net: d'r zijn volgens mij users genoeg die met een adblocker oid draaien en niet eens door hebben dat ze dat doen. True, het staat in de algemene voorwaarden, maar dat is over het algemeen wegklikken en gaan. Ik denk dat iedereen wel weet hoe dat gaat. De kleine lettertjes boeien pas iemand als ze daardoor ineens iets niet meer kunnen, en niet zolang het gewoon werkt ;)
Dan is het dus logisch dat iets als zonder ads GoT bezoeken ook niet zo vaak gevraagd wordt als de crew zou willen, SImpelweg omdat de behoefte klein is, of door externe factoren geelimineerd wordt. Zit je op de zaak op GoT (foei, je moet daar werken :+ ) dan heb je ook een grote kans dat de proxy ads tegenhoudt. Kun je ook niks aan doen - de beheerder ziet je aankomen :P

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 423265

offtopic:
Mijn complimenten voor de juiste schrijfwijze van de afkorting 'abo'. Het is een verademing ten opzichte van het foeilelijke en foutieve 'abbo' wat je helaas verreweg het meest tegenkomt.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Rafe
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21-03 18:41
Meer bèta tests? (bijv. voor elke round-up alles testen?)
Dat lijkt me zeer onpraktisch, want dat vertraagt de uitrol en geeft het product- en technologieteam alleen maar meer werk en kunnen ze minder devven. In het verleden zijn wel grote nieuwe features eerder beschikbaar gesteld aan abo's en zo zit het testen van het responsive design voor de uitrol al in de planning.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:28
F.West98 schreef op dinsdag 14 mei 2013 @ 17:18:
Hoi adjes,

Ik lees nu de zoveelste klacht op het forum over de agressieve reclames op Tweakers. Zelf heb ik een abo en hier geen last van, maar als ik de screenshots zo zie is het wel erg.
Ik snap dat jullie de reclame's nodig hebben om te kunnen blijven bestaan, maar ik had een idee om buiten zo veel reclame om toch geld te blijven verdienen.

Maak een abo meer aantrekkelijk, en promoot ermee.

Op het moment is het abo redelijk diep weggestopt en hebben niet al te veel mensen een abo, terwijl jullie er volgens mij meer aan verdienen per persoon dan reclame's. Ik klik(te) iig nooit op de reclame's.

Zolang er genoeg voordelen aan een abo zitten (naast geen reclame) zullen denk ik meer mensen een abo nemen, zeker de mensen die er al langer opzitten. Daarna is misschien de reclame te verminderen en is iedereen blij?

• TWK 6 stijl terug O-)
• Iemand?

Het korte antwoord is: nee. Als ik vanuit het belang van Tweakers zou redeneren dan zou ik morgen de abo's afschaffen. :P Maar dat gaan we niet doen. De abo's zijn een trouwe groep bezoekers en die koesteren we. De extra's die je ervoor terugkrijgt zijn naast de 'geen reclame' knop wel wat mager, dat ben ik met je eens.

Basisfunctionaliteit alleen voor abo's houden, dat lijkt me een slecht plan. Daarmee creëer je een onwenselijke ongelijkheid tussen users en dat levert niet alleen scheve ogen op, maar ook ongenoegen.

Tweakers 6 is geweest. Wij kijken lever vooruit naar Tweakers 7.2 met responsive design.

Bij bèta tests hebben jullie een streepje voor. Standaard. Testen voor de oplevering van een iteratie is organisatorisch voor ons niet haalbaar. Want iemand met dat begeleiden en daar hebben we zeker aan het einde an een sprint gewoonweg de mankracht niet voor.

Inspraak voor nieuwe features is ook weer een basisfunctie. Die houden we voor iedereen. Evenzo bij featurerequests.

Wat we we gaan doen is de abo middag op HQ. Met de grandtour, drankje, bitterballen, etc. etc. Misschien kan ik nog wat exclusieve goodies verloten onder de abo's, maar jij hebt alles al. :P

Acties:
  • 0Henk 'm!

• F.West98

F.West98

Alweer 14 jaar hier

Topicstarter
zeef schreef op maandag 20 mei 2013 @ 14:07:
[...]

Het korte antwoord is: nee. Als ik vanuit het belang van Tweakers zou redeneren dan zou ik morgen de abo's afschaffen. :P Maar dat gaan we niet doen. De abo's zijn een trouwe groep bezoekers en die koesteren we. De extra's die je ervoor terugkrijgt zijn naast de 'geen reclame' knop wel wat mager, dat ben ik met je eens.

Basisfunctionaliteit alleen voor abo's houden, dat lijkt me een slecht plan. Daarmee creëer je een onwenselijke ongelijkheid tussen users en dat levert niet alleen scheve ogen op, maar ook ongenoegen.
Dat snap ik helemaal (er ook achter gezet ;) )
Tweakers 6 is geweest. Wij kijken lever vooruit naar Tweakers 7.2 met responsive design.

Bij bèta tests hebben jullie een streepje voor. Standaard. Testen voor de oplevering van een iteratie is organisatorisch voor ons niet haalbaar. Want iemand met dat begeleiden en daar hebben we zeker aan het einde an een sprint gewoonweg de mankracht niet voor.

Inspraak voor nieuwe features is ook weer een basisfunctie. Die houden we voor iedereen. Evenzo bij featurerequests.

Wat we we gaan doen is de abo middag op HQ. Met de grandtour, drankje, bitterballen, etc. etc. Misschien kan ik nog wat exclusieve goodies verloten onder de abo's, maar jij hebt alles al. :P
Idd, laatst komt er weer iets meer opzetten, maar verder... Ik heb alles al ja :+

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Jester-NL
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

MuddyMagical schreef op dinsdag 14 mei 2013 @ 17:38:
Als 'een paar mensen' een klein bedrag betalen, is het logisch dat er maar een klein bedrag binnenkomt, en dat er dus van elders geld bij moet. Als je het aantal mensen dat datzelfde bedrag betaalt substantieel weet te verhogen, wordt dus ook het inkomen dat daarmee wordt gegenereerd substantieel verhoogt... en daarmee het verlies (iets) teruggedrongen ;)

That said, ik geloof nooit dat kosten voor kantoor, personeel, serverpark en andere zaken opgehoest kunnen worden door alleen maar abonnees.

The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Jism
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Jester-NL schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 08:05:
[...]
That said, ik geloof nooit dat kosten voor kantoor, personeel, serverpark en andere zaken opgehoest kunnen worden door alleen maar abonnees.
Ik denk in zekere zin dat die inkomsten die voortvloeien uit abo's eerder naar VNU dan tweakers gaan. :+

Ik was serieus geintereseerd geweest in behoud van oude layout in combinatie met een abonnement. Maar die keuze is er dan ook nooit gekomen.

M'n magische bol werken.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

[...]

Is dat niet wat apart, voor Tweakers zijn bezoekers met een abo enkel nadelig maar ze krijgen wel extra's? Ik zou zeggen geef die extra's aan de mensen die al jaren lang de meest vervelende pop-up advertenties aanschouwen omdat ze weten dat dit voor Tweakers meer oplevert :)

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0Henk 'm!

• pino85
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 27-03 08:03

pino85

Im just a Bird in the Sky

Ohh count me in goodies van twakers is wel tof :p die heb ik nog 0 ;)

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0Henk 'm!

• GH45T
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22:41
Steeds meer websites krijgen van die irritante reclames. En dat ze prominent in beeld zijn is nog niet eens het ergste, dat je hele systeem traag wordt door paginagrote flash advertenties vind ik veel erger.

Laatst op 1 van mijn computers dan ook een programma geïnstalleerd om advertenties te blokkeren. Op die computer kijk ik nauwelijks op Tweakers en ik begrijp dat ook andere websites inkomsten nodig hebben maar als mijn pc daardoor bijna vastloopt ga ik toch iets zoeken om die advertenties tegen te houden.

Maar goed, abonnement duurder maken zodat het wel rendabel is en vervolgens reclame maken op tweakers voor deze abonnementen?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Misha
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 26-03 08:40
Je kunt Flash ook van je computer af mikken gezien Flash sowieso een bende is. Met HTML5 kom je tegenwoordig prima uit de voeten. Alleen op Youtube heb ik soms problemen dat een video niet in HTML5 beschikbaar is

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Vergeet Flash-fotogalerijen niet, daar kun je zonder Flash niks mee.

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Floppus
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:11

Floppus

Customer Experience matters

Ik heb thuis ook geen heel snelle PC, maar met Firefox kan je voor flash 'click to play' als addon installeren. Dan zijn je pagina's snel, en heb je toch flash waar je het nodig hebt.

Verder stoor ik me eigenlijk niet aan de reclames op Tweakers. Als ik het vergelijk met wat je elders tegenkomt dan is het nog steeds behoorlijk terughoudend. En áls er iets als een take-over is, dan worden die tegenwoordig vrij behoorlijk getest voor het live gaat.

Wel is er altijd een verschuiving van trends, en je zal op een gegeven moment toch ook wel bepaalde mogelijkheden moeten aanbieden. Zolang dat gebeurt met dat testen en de kwaliteitseisen zoals die gesteld worden, mag dat ook geen probleem zijn. Uitzonderingen daargelaten - er kan altijd een keer iets mis gaan.

Download the most extensive Market Analysis on Customer Communication and Experience available anywhere (free, no sign up needed)

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee