Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Automatisch fotoboek aanmaken op een website

Pagina: 1
Acties:

• bobsquad
  • Registratie: Maart 2008
  • Niet online
Hey Tweakers,

Zit momenteel met een "probleempje" ik hoop dat jullie mij hiermee kunnen helpen. Na het zoeken op GoT en Google helaas nog niet tot een antwoordt gekomen.

Het zit namelijk zo ik heb een tijdje geleden een website overgenomen van een stichting. diegene die dit beheer heeft gedaan heeft een aantal dingen niet zo effienct gedaan volgens mij. De site op zich is geen probleem alleen er is een probleem met een fotoboek om het maar zo te zeggen.

Huidige situatie
code:
1
Hoofpagina.htm-> Fotoalbum.htm -> Jaar.htm -> Activiteit.htm

Waar ik eigenlijk naar toe wil is dat als ik onder fotoalbum een map maak dat hier dan automatisch een fotoalbum verschijnt met de naam van de map.
Zoiets als dit
code:
1
Hoofdpagina.htm -> Fotoalbum.htm -> script of addon die dit eventueel voor mij oplost.

Dus eventueel een lijst laat zien met een naam en willekeurige foto van de onderliggende mappen zodat ik alleen via FTP een map kan uploaden met foto's en dat hier dan gelijk een fotoalbum van gemaakt wordt.

Meer handelingen mag ook maar zou graag niet elke reeks foto's op een aparte pagina willen hebben. Dit omdat het heel onoverzichtelijk werkt.

Opzich heb ik niet heel veel verstand van website's maken maar zou het graag willen leren. Dus als jullie hiervoor tips hebben dank hiervoor.

• Schonhose
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21:09

Schonhose

Retro Icoon

Snelste oplossing: kun je niet aan de vorige beheerder vragen hoe hij het deed? Ik denk dat hij een programma heeft gebruikt om de fotoalbums te genereren.

Het klinkt alsof je een site hebt overgenomen die geen gebruik maakt van een CMS maar op zich is dat geen probleem. Je zult dan wel aan de slag moeten met PHP en eventueel javascript (jQuery). Een zoektocht op google levert genoeg mogelijkheden, waaronder deze tutorial voor als je zelf iets wilt maken. Verder zijn er genoeg scripts te vinden die een gallery produceren aan de hand van een folder, waaronder deze.

"The thing under my bed waiting to grab my ankle isn't real. I know that, and I also know that if I'm careful to keep my foot under the covers, it will never be able to grab my ankle." - Stephen King
Quinta: 3 januari 2005

• bobsquad
  • Registratie: Maart 2008
  • Niet online
Hij deed alles met de hand via frontpage :( en daar zit ik dus niet op te wachten op bijvoorbeeld 300 foto's allemaal handmatig in te gaan voeren en dan 10 per pagina en dan krijg je dus dit:

code:
1
2
3
activiteit1.htm
activiteit2.htm
activiteit3.htm

En daar zit ik dus totaal niet op te wachten aangezien het zo dus heel onoverzichtelijk werkt. op zich de foto's staan wel per activiteit in 1 map dus denk toch dat er wel iets mee te doen valt?

Zoiets van Fotoboek gedeelte > Kies activiteit aan de hand van de map naam -> toon de foto's die er in staan.

• Schonhose
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21:09

Schonhose

Retro Icoon

Heb je al even de moeite genomen om de linkjes te bekijken die ik ook in de vorige post had gezet? Ik denk dat die je laatste vraag wel beantwoorden (of je in elk geval in de juiste richting stuurt)

"The thing under my bed waiting to grab my ankle isn't real. I know that, and I also know that if I'm careful to keep my foot under the covers, it will never be able to grab my ankle." - Stephen King
Quinta: 3 januari 2005