Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• gubyan
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 07-07-2023
Hallo allemaal,

Ik ben bekend met dual duo sims, die kun je (soms voor een absurd bedrag) bij providers verkrijgen.
Mijn vraag is, kun je dit ook zelf? En vooral kun je dit ook drie keer ?

Ik begrijp de limitaties hiervan (als de "ene" sim actief is dan werkt de ander niet etc) dus daar hoeven we het niet over te hebben. Wat ik dus zoek is een manier om dus van 1 naar 3 sim cards te gaan zonder de providers "lastig" te vallen.

Wie kan mij op het goede spoor zetten?

ps. Let op, ik zoek dus niet naar 3 sim naar 1 sim zetten!

Dank! _/-\o_

edit: dual --> duo

• maarud
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 21:15
Wat je dus wilt is in principe 2 'lege' sim-kaarten kopen, en dan de ene die je hebt kopiëren?

Lijkt me sterk dat dit kan, maar ik kan het ook mis hebben. Je zal denk ik toch naar de provider moeten... duo sim (geen dual sim) ken ik wel, maar ik ben benieuwd of triple sim ook bestaat :P

• LiquidT_NL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-05-2021
Duo sim is toch meestal voor meerdere nummers? Dan heb je dus sowieso de provider nodig? Wat wil je precies aan toepassing hiervoor?

Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.

• Trommelrem
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-11-2021
Duo sim werkt wel gewoon tegelijkertijd, mits beide simkaarten op een verschillend netwerk zitten. Bijvoorbeeld als de ene simkaart op GSM zit en de andere op UTRAN van dezelfde provider.

Verder kun je simkaarten voor zover ik weet helaas niet zelf maken. Als het wel kan, dan wil ik dat graag weten want ik wil zo graag dat dat providermenu uit m'n simkaart wordt gesloopt. Vroeger kon je wel je simkaart opnieuw formatteren. Zo kon je meer geheugen toewijzen aan SMS geheugen en minder aan telefoonnummergeheugen. Vooral op 8K simkaarten van PTT Telecom was dat erg handig.

[ Voor 54% gewijzigd door Trommelrem op 14-05-2013 16:23 ]

• gubyan
LiquidT_NL schreef op dinsdag 14 mei 2013 @ 16:08:
Duo sim is toch meestal voor meerdere nummers? Dan heb je dus sowieso de provider nodig? Wat wil je precies aan toepassing hiervoor?
Ik heb 3 devices die gebruik kunnen maken van een SIM, nu wil ik voorkomen dat ik
"vaak" de SIM moet wisselen (er in er uit er in etc).

Duo SIM is gangbaar, twee devices waarvan 1 aanstaat er gebruikt kan worden. Is handig gebleken tot nu toe.
Echter, de provider die ik op het oog heb ondersteund geen duo sim (virtueele provider) daarom wil ik het nu zelf tackelen en dacht meteen: "hé, waarom niet meer dan 2 doen?"

Eigenlijk wil ik van de moeder sim gewoon op elk gewenst moment een kloon kunnen trekken.
Zonder dat ik daarvoor naar een "vage" shop moet.

edit: kromme zin.

• gubyan
maarud schreef op dinsdag 14 mei 2013 @ 15:45:
Wat je dus wilt is in principe 2 'lege' sim-kaarten kopen, en dan de ene die je hebt kopiëren?

Lijkt me sterk dat dit kan, maar ik kan het ook mis hebben. Je zal denk ik toch naar de provider moeten... duo sim (geen dual sim) ken ik wel, maar ik ben benieuwd of triple sim ook bestaat :P
Doh! Duo inderdaad niet Dual 8)7

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20:50

DukeBox

loves wheat smoothies

Misschien een andere optie, bij t-mobile kun je de sim via de web interface wisselen. Dit is binnen 5 min gedaan. Ik weet alleen niet of er een limiet aan zit.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

• Sylvesterb
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 24-07 15:17
Ik denk niet dat dit werkt. Vaak hebben de duo simkaarten hetzelfde simkaartnummer.

[ Voor 4% gewijzigd door Sylvesterb op 14-05-2013 16:44 ]

PSN & R* Social: Sylvesterb001

• sphere
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 13-11 22:48

sphere

Debian abuser

Sim cloning levert bergen hits op op Google. Als het lukt zou het handig kunnen zijn, een data abbo meerdere devices. Gewoon airplane modus aan als je niet gebruikt oid.

http://stackoverflow.com/questions/1732348/regex-match-open-tags-except-xhtml-self-contained-tags/1732454#1732454

Verwijderd

Wederom zijn pogingen tevergeefs. V2 en later zijn zeer lastig kopieerbaar wegens extra kopieer beveiligingen.

[ Voor 150% gewijzigd door Verwijderd op 22-08-2016 10:36 ]

• gubyan
Trommelrem schreef op dinsdag 14 mei 2013 @ 16:21:
Duo sim werkt wel gewoon tegelijkertijd, mits beide simkaarten op een verschillend netwerk zitten. Bijvoorbeeld als de ene simkaart op GSM zit en de andere op UTRAN van dezelfde provider.

Verder kun je simkaarten voor zover ik weet helaas niet zelf maken. Als het wel kan, dan wil ik dat graag weten want ik wil zo graag dat dat providermenu uit m'n simkaart wordt gesloopt. Vroeger kon je wel je simkaart opnieuw formatteren. Zo kon je meer geheugen toewijzen aan SMS geheugen en minder aan telefoonnummergeheugen. Vooral op 8K simkaarten van PTT Telecom was dat erg handig.
Ik ben het helemaal met je eens, die ongevraagde meuk van de providers, gewoon een cleane SIM, ben ik dus niet de enige die verschoont wil blijven van dat soort dingen. ;)

• gubyan
sphere schreef op dinsdag 14 mei 2013 @ 16:32:
Sim cloning levert bergen hits op op Google. Als het lukt zou het handig kunnen zijn, een data abbo meerdere devices. Gewoon airplane modus aan als je niet gebruikt oid.
Precies :)

• gubyan
Het volgende wordt daar ook vermeld:

Tips & Warnings

V2 or later SIM cards are very difficult to copy as additional copy protection and anti tamper protocols have been added to the cards. A V2 card is anything made circa 2002 and later (this includes 3G cards). Any attempt to copy a V2 or newer card could result in the card being rendered utterly useless.

Dat maakt het dan weer een beetje tricky... heb soortgelijke teksten al bekeken.

• Trommelrem
gubyan schreef op dinsdag 14 mei 2013 @ 16:34:
[...]

Ik ben het helemaal met je eens, die ongevraagde meuk van de providers, gewoon een cleane SIM, ben ik dus niet de enige die verschoont wil blijven van dat soort dingen. ;)
Maar hoe sloop ik het er uit? :P

Een vriend van mij heeft nog een NL-Ben simkaart (16K sim) waar die meuk niet in zit. Hij is er heel zuinig op. Oudere simkaarten zijn ook veel sneller. Zo'n moderne 64K sim is rete traag. Hij heeft hem zelfs een keer geschuurd met fijn schuurpapier toen de contacten niet meer zo goed waren, omdat hij perse geen nieuwe simkaart wilde. Een andere vriend had een Libertel 8K simkaart, maar helaas was die op een gegeven moment niet meer compatible en moest hij dus over op een nieuwe trage 64K simkaart met rotmenu.

Verwijderd

@gubyan: Lijkt dat je COMP128V1 kunt clonen (<2002) en niet COMP128V2 (>2002).
Wellicht kun je tweedehands nog aan het oudere type geraken (met bijbehorende typenummer).
Als je provider (bijv. van KPN) switcht (abo → prepay) word je oude gedeactiveerd en een nieuwe toegestuurd.

[ Voor 94% gewijzigd door Verwijderd op 18-04-2016 18:28 ]

• Trommelrem
Verwijderd schreef op dinsdag 14 mei 2013 @ 18:10:
[...]
Als dat niet werkt, kun je proberen diverse providers aan te schrijven om IMSI en Ki nummers van je simkaart te geven, deze kun je volgens mij gebruiken om de kaart te clonen. http://www.hackint0sh.org...-sim-cards-v2-v3-3035.htm
Dus als ik alleen de IMSI en de Ki heb, dan kan ik dus mijn eigen snelle 8K simkaart programmeren zonder rotmenu?

• gubyan
Verwijderd schreef op dinsdag 14 mei 2013 @ 18:10:
[...]
Als dat niet werkt, kun je proberen diverse providers aan te schrijven om IMSI en Ki nummers van je simkaart te geven, deze kun je volgens mij gebruiken om de kaart te clonen. http://www.hackint0sh.org...-sim-cards-v2-v3-3035.htm
Goeie tip! Thanks, volkomen legaal etc. Ik ga dat proberen. Fingers X _/-\o_
Pagina: 1