Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

html iframe video automatisch starten na delay

Pagina: 1
Acties:

• nvdwolk22
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 22-09-2022
Hallo,

Ik heb een video van een externe site embedded op een html site en wil dat deze video met een delay van 5 seconden automatisch start. Hoe script ik dit? De code die ik nu heb staat hieronder, hij start nu direct bij het laden van de pagina.

<iframe src="http://www.inquino.nl/inquinovideoshare/" name="inquino" scrolling="no" frameborder="no" align="center" height = "366px" width = "646px"></iframe>
<br clear="left">

Ik hoor graag even of iemand het weet, ik kan in Google niks vinden zo snel.

Groet
Niels

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:50
Kan niet, moeten zij als parameters meegeven aan de video.

Of moet je moet goochelen met een placeholderplaatje en na 5 seconden pas de video inladen met JS

[ Voor 47% gewijzigd door 418O2 op 14-05-2013 15:34 ]

• nvdwolk22
ook niet een workaround ofzo?
418O2 schreef op dinsdag 14 mei 2013 @ 15:32:
Kan niet, moeten zij als parameters meegeven aan de video

• diabolofan
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 21:41
Niet de netste manier, (dat is het sowieso niet als je een filmpje van een andere website via een ifram embed), maar je kan via Javascript/jQuery deze html code na 5 seconden toe laten voegen aan een html component, waarna hij dus pas laad.

• nvdwolk22
Mag ik zo vrij zijn om te vragen hoe dat eruit moet zien :)
diabolofan schreef op dinsdag 14 mei 2013 @ 15:34:
Niet de netste manier, (dat is het sowieso niet als je een filmpje van een andere website via een ifram embed), maar je kan via Javascript/jQuery deze html code na 5 seconden toe laten voegen aan een html component, waarna hij dus pas laad.

• diabolofan
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 21:41
Dat mag je vragen, maar daar ga ik alleen geen antwoord op geven. Graag zelf Googlen en onderzoek doen.

Hint: setTimeout

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-11 09:49

Bosmonster

*zucht*

diabolofan schreef op dinsdag 14 mei 2013 @ 15:34:
Er is niks mis met iframe-embedding. Zo werken YouTube en Vimeo ook :)

Probleem met op deze manier is dat je niet de video-API kunt gebruiken, doordat het iframe content van een ander domein heeft.

Beste wat je kunt doen doen eerst even een afbeelding tonen en deze na 5 seconden vervangen door het iframe. Klikken op de afbeelding kun je natuurlijk ook direct als play hanteren.

• nvdwolk22
Bosmonster, kun je me even een zetje geven met wat je oppert hieronder?
Bosmonster schreef op dinsdag 14 mei 2013 @ 15:49:
[...]

Beste wat je kunt doen doen eerst even een afbeelding tonen en deze na 5 seconden vervangen door het iframe.

[ Voor 43% gewijzigd door nvdwolk22 op 14-05-2013 16:34 ]

• nvdwolk22
Bosmonster, kun je me even een zetje geven met wat je oppert hieronder?
[b][message=40239237, Beste wat je kunt doen doen eerst even een afbeelding tonen en deze na 5 seconden vervangen door het iframe.

[...]

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-11 09:49

Bosmonster

*zucht*

Als jij nou zelf het zetje geeft, zijn er hier genoeg mensen die je willen helpen het af te maken :)

Makkelijkste is in ieder geval je in te lezen in iets als jQuery: http://jquery.com/

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Inderdaad via jquery de functie ready gebruiken om via javascript na een opgegeven timeout het filmpje pas te laden.
Pagina: 1