Toon posts:

PC OF NAS ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben al een tijdje ver plan om een server op te zetten maar ik twijfel tussen een nas of een zuinig systeempje met gewoon Windows. waar voor ik hem wil gebruiken is filesharing en teamspeak en voor streamen naar de media speler met dlna ofzo iets, iemand idee wat de juiste oplossing is of weet wat ik het best kan gebruiken hier voor want het moet niet al te veel stroom verbruiken ;)

• LiquidT_NL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-05-2021
Wat wil je nu precies? Wat zijn je eisen? Wat is het verbruik? Je wil filesharen/streamen (typisch NAS), maar dus ook Teamspeak: server en/of client? Waarom denk je misschien aan een PC, welke functies mis je op een NAS (zelf samengesteld of bijvoorbeeld een synology)? Er zit nogal verschil tussen een opslag machine en eentje die ook server taken (TS) moet gaan draaien.

Zie:
CAA beleid
1. Een duidelijke titel, waarin je het soort component aangeeft
2. Antwoord in je openingspost op de volgende vragen:
- Wat wil je bereiken?
- Wat mag het gaan kosten?
- Heb je nog bepaalde voorkeuren? Waarom?
- Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.
3. Eigen onderzoek is nog steeds vereist (dit is en blijft GoT!) en we verwachten dat je zelf al een idee hebt opgedaan. Voor sommige componenten kun je in dit forum al beginnen met lezen van het *Algemeen Advies*. Doe dit dan ook voordat je hier post!
Ga daar eens mee beginnen, want dit is niet hoe Tweakers werkt

Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.