Toon posts:

HDD vs SSD

Pagina: 1
Acties:
  • 509 views

Verwijderd

Topicstarter
nu heb ik in nieuwe webwinkels heel veel dingen gezien en ook opslag.

nu mijn vraag is wat die verschil tussen hdd en versus ssd is?

voor alleen die langzame opslag is hdd genoeg of moet ik ssd kopen?

bijvoorbeeld is [Verwijderde gebruiker] beter of [Verwijderde gebruiker] voor de opslag?

hartstikke bedankt voor hulp en de advies!!!11!!

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 14-05-2013 15:34 ]

Verwijderd

Topicstarter
En dit is mijn computer systeem: Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/ENPDbnI.jpg

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 14-05-2013 14:23 ]

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 26-01 18:59
NVM HAP

[ Voor 98% gewijzigd door Mektheb op 14-05-2013 14:23 ]

• EvaluationCopy
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20-01 13:47
Die verschil die je wist dat zou komen.

3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super

• CedricD
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 18:26
http://lmgtfy.com/?q=ssd+vs+hdd :/

Modbreak:LMGTFY-links zijn ongewenst op GoT

Steek er twee schijven in. Een SSD waar je je besturingssysteem op zet en een HDD voor je opslag (muziek, games, films, documenten,...)
Programma's die je veel nodig hebt kan je ook op je SSD zetten...

En trouwens, je eerste link gaat naar een externe harde schijf, tweede link naar een interne SSD.

Koop bv een SSD van 128 GB
en een HDD van 3 TB ofzo.

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 14-05-2013 16:45 ]

Verwijderd

Topicstarter
CedricD schreef op dinsdag 14 mei 2013 @ 14:25:
http://lmgtfy.com/?q=ssd+vs+hdd :/

Steek er twee schijven in. Een SSD waar je je besturingssysteem op zet en een HDD voor je opslag (muziek, games, films, documenten,...)

Programma's die je veel nodig hebt kan je ook op je SSD zetten...
dankjewel! dat is heel informatief voor mij.

helaas ben ik niet zo goed in engels, dus die 1e link http://www.storagereview.com/ssd_vs_hdd kan ik niet helemaal goed lezen>?

Maar ik wil het opslag gebruiken voor youtube filmpjes kijken, geldt dat dan onder muziek en films en moet ik HDD kopen?

Alvast bedankt voor jou advies!

• ShitHappens
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 18:59
Nee een SSD is handig omdat ie heel vlug is. Dus daarop installeer je je Windows, spelletjes, programma's die je veel gebruikt. Echter is bij SSD's de prijs per GB érg hoog, dus voor de opslag (het Word documentje dat je net getypt hebt, de film die je vanavond wilt kijken, werkstukken voor school, foto's etc) kun je beter er een HDD naast zetten. Ervanuit gaande dat je geen geldboom hebt.

Eigen voorbeeldje:
een SSD met daarop Windows en de programma's die ik veel gebruik
een SSD met daarop al m'n games (pastte niet meer op de 1e)
een HDD met daarop 3 partities: School, Downloads en de programma's die ik minder vaak gebruik
en op m'n NAS staan dan foto's en muziek opgeslagen, wat stiekem ook gewoon een HDD is.

Door Windows en je programma's op de SSD te installeren, kunnen deze heel vlug opstarten. Gooi een SSD in een 10 jaar oude PC en hij is ook gewoon echt sneller geworden.

[ Voor 40% gewijzigd door ShitHappens op 14-05-2013 14:37 ]

Verwijderd

Topicstarter
ShitHappens schreef op dinsdag 14 mei 2013 @ 14:32:
Nee een SSD is handig omdat ie heel vlug is. Dus daarop installeer je je Windows, spelletjes, programma's die je veel gebruikt. Echter is bij SSD's de prijs per GB érg hoog, dus voor de opslag (het Word documentje dat je net getypt hebt, de film die je vanavond wilt kijken, werkstukken voor school, foto's etc) kun je beter er een HDD naast zetten. Ervanuit gaande dat je geen geldboom hebt.
ik ben mijn geldboom helaas kwijtgeraakd :P

maar ik heb wel een budget en die is ongeveer rond de 200 euros.
dus wat jij zegt is dat ik mijn windows op een ssd moet kopen, dus bijvoorbeeld moet ik deze ssd kopen voor mijn windows: [url="https://tweakers.net/gallery/428119]C:\Users\DefaultUser\Downloads\crucial-v4-ssd-25-inch-95mm-32gb.html[/url]

en dan een hdd voor de grote opslag erbij zodat totaal wordt is 200 euros? C:\Users\DefaultUser\Downloads\seagate-barracuda-hdd15-4tb.html

super bedankt voor jou hulp!

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 14-05-2013 15:35 ]

• ShitHappens
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 18:59
Voor die specifieke SSD moet je wel een mSATA poort hebben, heeft niet zomaar elk moederbord. Check , voor je die zou bestellen, of je moederbord deze poort wel heeft.
Leuke combinatie kan ook zijn:
pricewatch: Sandisk Solid State Drive 64GB samen met
pricewatch: Seagate Barracuda 7200.14 ST3000DM001, 3TB
Helaas geen ruimte dan voor een 4TB HDD, maar in plaats daarvan een SSD die gegarandeerd wel werkt, en je later eventueel makkelijker in een andere PC kunt zetten.

Verwijderd

Topicstarter
ShitHappens schreef op dinsdag 14 mei 2013 @ 15:22:
Voor die specifieke SSD moet je wel een mSATA poort hebben, heeft niet zomaar elk moederbord. Check , voor je die zou bestellen, of je moederbord deze poort wel heeft.
Leuke combinatie kan ook zijn:
pricewatch: Sandisk Solid State Drive 64GB samen met
pricewatch: Seagate Barracuda 7200.14 ST3000DM001, 3TB
Helaas geen ruimte dan voor een 4TB HDD, maar in plaats daarvan een SSD die gegarandeerd wel werkt, en je later eventueel makkelijker in een andere PC kunt zetten.
dankjewel voor het mij erop attenderen van die Msata verschil.
Die combinatie ziet er leuk uit idd, ik ga die nu bestellen!

super bedankt!

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 14-05-2013 15:35 ]

Verwijderd

Heeft je moederbord wel een mSATA aansluiting? niet te verwarren met SATA, zonder de m.

en PCI Express Mini is niet hetzelfde als mSATA, ziet er wel hetzelfde uit.

@Jozzle, jawel. Er wordt minstens 1 cookie opgeslagen.
Stel je voor dat de HDD kort daarvoor in idle is gegaan en tijd nodig heeft om op te spinnen, dan wacht je toch maar liefst 1-2 seconden. Zie hier de noodzaak voor een SSD. :Y

[ Voor 61% gewijzigd door Verwijderd op 14-05-2013 16:39 ]

• Jozzle
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 26-01 14:13
Verwijderd schreef op dinsdag 14 mei 2013 @ 14:27:
[...]

Maar ik wil het opslag gebruiken voor youtube filmpjes kijken, geldt dat dan onder muziek en films en moet ik HDD kopen?

Alvast bedankt voor jou advies!
Voor youtube filmpjes kijken heb je geen opslag nodig... |:(

(die stream je vanaf de Google servers; er wordt lokaal niets opgeslagen)

Verwijderd

Ehm ja... dit kunnen we niet serieus nemen. :X
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.