Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fl1p
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 21-03 13:42
Ik probeer al even een webserver extern bereikbaar te maken via poort 8080, maar dit lijkt me niet te lukken.

Situatieschets
- Internet komt binnen op de modem met router van Telenet. Deze heeft dus een extern ip (logisch:p)
- Deze heeft een DHCP-server aan boord, en geeft mijn router, en eigen DHCP-server, het vaste ip 192.168.0.149. Van daaruit vertrekken alle connectie's naar de pc's. Binnen dat eigen opgezet netwerk heeft de eigen router het adres 192.168.1.1
- Mijn webserver heeft het vaste ip 192.168.1.27, en staat open op poort 8080 (lokaal werkt dit vanop elk device)

Wat heb ik al geprobeerd?
- Eerst geprobeerd op mijn eigen router port forwarding toe te passen. Startpoort: 8080, eindpoort: 8080. ip: 192.168.1.27. Type: TCP uiteraard ging dit niet, dacht ik achteraf, omdat de telenetrouter dit tegenhoudt
- Dan geprobeerd op de telenetrouter port forwarding in te stellen. Poort 8080 naar 192.168.0.149. Samen met de portforwarding op de eigen router, dacht ik dat dit wel zou werken. Not!
- 192.168.0.149 toegevoegd aan de DMZ in de telenetrouter. Still no result.
Edit: firewall op telenet modem heb ik ook uitgeschakeld

Mijn eigen router is de WNDR3800

Wat kan ik nog doen?

[ Voor 3% gewijzigd door fl1p op 14-05-2013 12:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21:19

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Hoe test je of het werkt? Er zijn namelijk een boel routers / modems waar portforwards alleen werken voor mensen die daadwerkelijk vanaf de buitenkant jouw netwerk benaderen. Als jij het zelf test door vanaf jouw interne netwerk naar je externe IP te browsen, dan werkt dat niet altijd.

Want in principe zit je met hetgeen je hebt geprobeerd wel goed (dubbele forward, of DMZ + forward).

[ Voor 15% gewijzigd door Orion84 op 14-05-2013 12:40 ]

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Tja, dubbele NAT wordt ook vaak niet geadviseerd. Het best kun je één van beide devices instellen als bridge.

Desalniettemin zou een port forward van modem/router ---> router ---> server wel moeten werken.

Zoals Orion84 al aangeeft: Test je het wel vanaf het internet?

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fl1p
Ik zit nu op een andere locatie, en kan thuis lokale instellingen doorvoeren via logmein. Van hieruit test ik of het ip werkt.

Deze had ik ook ergens gevonden, om op de pc in het lokale netwerk, te testen of de poort open staat: http://www.yougetsignal.com/tools/open-ports/

Edit: nu kan ik wel al aan mijn router van buitenaf. Heb daar een vinkje aangeschakeld: Extern beheer inschakelen, en poort 8081 genomen. Als ik poort 8080 probeer, wil hij dat niet aanvaarden (vermoedelijk omdat die al in de port forwarding zit?)
ip:8081 werkt (ik kom op mijn router, de WNDR3800)
ip:8080 werkt niet...

[ Voor 57% gewijzigd door fl1p op 14-05-2013 13:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daffie
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 21-04 01:46
Even voor de duidelijkheid, welke router kun je nu bereiken via 8081? Je telenet router of je interne router?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fl1p
Via de poort 8081 zit ik op mijn eigen router. Heb het nu ook aangepast in mijn bericht hierboven :)

Ok, het werkte even...
Ik had Port Triggering gebruikt ipv Port Forwarding... :) Ik kreeg even connectie met de server, maar nu werkt het weer niet meer... Geen enkele van de 2, terwijl dat tooltje wel zegt dat de poort openstaat. Lokaal (via logmein) kan ik er wel nog aan, dus de server ligt niet plat... Hmmm..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21:19

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Heb je al eens geprobeerd om een andere poort dan 8080 te gebruiken voor de portforwards?

Dus interne router in de DMZ en in de interne router poort 8099 forwarden naar 8080 op je webserver (of je webserver ook op 8099 laten luisteren).

Kan best zijn dat de telenet modemrouter poort 8080 niet doorlaat omdat die gereserveerd is voor de webconfiguratie of zo.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de_pizzaboer
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 16-05 13:13
Telenet blokkeert standaard poort 80,8080 en alles onder de 1024. Ben ook niet zeker dat je dit kan unlocken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fl1p
Ok, goed dat je iets met poorten zei, Orion84. Ik heb zowel triggering als forwarding moeten instellen. Daarstraks had ik uit extase de triggering uitgeschakeld. Maar als die poort niet ingeschakeld is, kan hij ook niet doorgestuurd worden, uiteraard :)

8080 werkt dus wel goed, hoor, de_pizzaboer :) Misschien wel, om zeker te zijn, tóch al een andere poort gebruiken... Bedankt voor de tip!

Nu is het eigenlijk meer een knipperlicht... Soms wel, soms niet.. Vreemd!

[ Voor 9% gewijzigd door fl1p op 14-05-2013 13:52 ]

Pagina: 1