Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• rutger465
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 10-11 21:45
Beste Medetweakers,

Ik heb op dit moment WHS2011 draaien, met een prachtige standaard webinterface waarmee ik video's kan streamen en files kan sharen.

Ik wil eigelijk van whs af, en windows 7 er op zetten, dit omdat ik af en toe tegen problemen aanloop van programma's die niet op server 2008 draaien.( alles draait op een miditower die ik thuis heb staan, ik gebruik het om de gamen,bitcoins te minen, files te sharen en om films te downloaden & te kijken)

Enige probleem: weet iemand een goed alternatief voor de webinterface van WHS, waarmee ik gemakkelijk files kan sharen en video's kan streamen zoals ik met WSH doe?

alvast bedankt voor het meedenken :)

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16:01

DukeBox

loves wheat smoothies

Zoek je naar een geheel andere oplossing of alleen andere software ? In het geval van de eerste zou ik eens kijken naar bijv. een synology nas.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

• rutger465
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 10-11 21:45
het lieftst heb ik windows 7 draaien, maar dan met de mogelijkheden om gemakkelijk een website te draaien om video''s te streamen en files te sharen, ik zeg windows 7 omdat ik graag de mogelijkheid wil hebben af en toe een spel te spelen, die niet onder linux draait.

Eigelijk zoek ik dus een softwarepakket dat een website draait met videostreaming.
er zijn volgens mij wel mogelijkheden met iis en zelf een website bouwen, maar ik zoek een simpele oplossing en kan zelf geen website's maken...

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16:01

DukeBox

loves wheat smoothies

Dat zit standaard in Windows 7 http://windows.microsoft....es/remote-media-streaming. Samen met http://www.remotepotato.com/ heb je dan alles. Als je daarnaast nog een CMS draait (bijv. apache(wamp) met wordpress/joomla) kan je daar je site op draaien.

[ Voor 22% gewijzigd door DukeBox op 14-05-2013 12:48 ]

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.