Toon posts:

RIVA TNT2, kaart van NVidia?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Is Riva een apart merk of zijn het gewoon kaarten van NVidia zelf? Als ik een Riva TNT2 koop wat voor merk heb ik dan? Ik heb gekeken op www.riva.com maar volgens mij heeft dat er niks mee te maken.

Dutchman

• waslijn
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-08 09:53
Riva TNT2 is idd van nVidia.

Misschien voortaan eerst even zelf proberen uit te zoeken. Bijvoorbeeld door de site van nVidia te bezoeken!

http://www1.nvidia.com/Products.nsf

Verwijderd

Topicstarter
Ja maar dan zie ik niks over Riva staan! Wat is nou dat riva???

Dutchman.

Verwijderd

Riva was de naam van de voorloper van de TNT2
chipset.
Riva(128) in 4 MB later in 8 MB ZX uitvoering, deze naam is gebleven bij de TNT en TNT2 kaarten, maar deze naam werd door de twiekies afgekort tot TNT en TNT2. Hun opvolger werd gForce gedoopd.

Als je zo'n kaart aan gaat schaffen (dit doe je hoofdzakelijk om ping ping redenen, dan raad ik je aan een CardExpert te nemen, deze zijn kwalitatief erg goed en makkelijk te klokken (via meegeleverde tool)

Verwijderd

Riva= Een grote Opel :r dealer
Riva= De naam van 1 van de eerste nVidia grafische chips, Riva128, daarna de Riva TNT.

• Bomberman
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-01 15:31
'Riva' is gewoon een produktnaam net als GeForce. Volgens mij is het gewoon nVidia (merknaam dus) TnT2 en niet nVidia Riva TnT2. Vroeger had je wel een kaartje dat heete de nVidia Riva 128. Riva is dus net zoiets als TnT .. denk ik.

[edit]-> Mad_Cookie en Rob waren me voor :) ..

PC Specs

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 06:43
het was zo:
nVidia Riva 128
nVidia Riva TNT
nVidia Riva TNT2

TNT staat voor TwiNTexel.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Verwijderd

Nvidia Riva 128
Nvidia Riva TNT
Nvidia Riva TNT2
Nvidia GeForce
etc.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt. Op de prijslijst van www.europc.nl staat riva er als een apart videokaartenmerk bij, vandaar. Je kan dus een Riva TNT2 32 Mb kopen. Dit is dus gewoon een kaartje door NVidia zelf in elkaar gesoldeerd?

Cardexpert, eens kijken hoe duur ze zijn :)

Dutchman

• Bomberman
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-01 15:31
Damn het is idd toch nVidia Riva TNT .. had me vergist (schaam schaam) :D .. wel raar dat op de site van nVidia het woord Riva nergens genoemd wordt.

PC Specs

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 06:43
Op maandag 04 juni 2001 13:38 schreef dutchman22 het volgende:
Bedankt. Op de prijslijst van www.europc.nl staat riva er als een apart videokaartenmerk bij, vandaar. Je kan dus een Riva TNT2 32 Mb kopen. Dit is dus gewoon een kaartje door NVidia zelf in elkaar gesoldeerd?

Cardexpert, eens kijken hoe duur ze zijn :)

Dutchman
nVidia maakt geen kaartjes, die kaart die jij ziet is dus gewoon een 'merkloze' kaart die wel door een gewone fabrikant is gemaakt. Je hebt dan dus ook geen ondersteuning van die fabrikant. (Niet dat dat veel uitmaakt... )

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Verwijderd

Topicstarter
Maar ik heb dan dus wel gewoon de driverondersteuning van NVidea. Ik vond die RIVA TNT2 32 MB al goedkoop voor 140 gulden. Of zul je zien dat ze er weer M64 zijn vergeten bij te zetten. :(

Dutchman
Pagina: 1