Defecte Moederplank, waardoor kan het komen

Pagina: 1
Acties:

• Diamon
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-08 13:00

Diamon

The Weird One

Topicstarter
Heb hier een PII moederbord, alles zit er op: CPU 333, 64Mb 72Pin, PCI videokaart, HD, Floppy, AT voeding.

Alle hardware funtioneert correct in een ander systeem, behalve het MoBo.
Bij het opstarten draait wel de koeling van de CPU, de HD draait verder doet er nixs.
Er komt zelfs geen piepje uit de speaker.
Het is een 233 t/m 333 bord, dus de cpu moet het wel doen.
Er zitten geen jumper's op voor de cpu, zal dus een softbios hebben.

Hoe kan ik testen wat er niet functioneert.
Heb al eens een ISA ding gezien die je dan kunt gebruiken, wie of waar kan ik zoiets vinden.

Mzzl Diamon

And The Only One

Verwijderd

Ik heb hetzelfde probleem wel eens met mijn Athlon, maar dan zit ie gewoon niet goed in het slot.

Verwijderd

Het kan zijn datje bios fuxored is. als je zelfs geen geluid uit de speaker krijgt (ervanuit gaande dat die er wel goed in zit) maar de rest krijgt wel power behalve je beeldbuis dan moet je of de bios "blind" flashen of een "hotswap" doen of een nieuwe bios bestellen bij de fabrikant van je mobo. Succes.

• Uitvreter
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 08-09 15:25

Uitvreter

Eet niet thuis vanavond

Diamon: jij bedoelt zo'n post tester, die aangeeft waar 'ie tijdens het opstarten blijft hangen. Handig als je weet waar het mis gaat, maar of je het dan kan verhelpen? Voor de prijs van zo'n ding kun je twee nieuwe moederborden kopen.

May clinging breasts always come to your aid in the kitchen!

• Diamon

Diamon

The Weird One

Topicstarter
Uitvreter, zo'n ding bedoel ik inderdaad, maar heeft niet iemand een schema daar van liggen.

En de fabrikant, hahahahhhahahahahah dat kan ik proberen, maar dan heb ik niet de garantie dat hij het daarna wel doet.

Iemand anders nog een idee.

De volgende BIOS zit er op:
AMIBIOS 686
American Megatrends
BO 57667
En dan zit er nog een sticker op met de tekst:
Burn-in
24HR
O'ja, onder de stickers staat het volgende:
H.T.
M22024
C9751
Is er ook een manier om alleen de BIOS chip door te meten, op het correct functioneren daarvan.

Mzzl Diamon en bedankt

And The Only One

• Digistorm
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01-07 10:53

Digistorm

demo scener

Hmm... ik heb dit al 5 keer gezien, alleen toen was (helaas helaas) een voedingsregulator doorgebrand. Kun je zien aan een dikke verkleurde transistor en een brandplek aan de onderkant...
Ik hoop het maar niet voor je...

• Diamon

Diamon

The Weird One

Topicstarter
DiGiSTORM_, waar zit op een mutsenplank meestal de voedingsregulator.
En wat is het doel daarvan precies, hoe kan hij worden opgeblazen, en wat is er na zo'n explosie nog meer kapot.
Kortom, is het te fixen.

Mzzl Diamon

And The Only One

Verwijderd

jij bedoelt zo'n post tester, die aangeeft waar 'ie tijdens het opstarten blijft hangen. Handig als je weet waar het mis gaat, maar of je het dan kan verhelpen? Voor de prijs van zo'n ding kun je twee nieuwe moederborden kopen.
deze tester zit ook op de MSI 6195. D led genaamd. hier kan je d.m.v. vier dualcolour leds de status van je mobo zien.
Als je zo'n post tester wou kopen, koop dan de MSI 6195, heb je er gelijk een mobo bij (moet je wel een athlon hebben)
Pagina: 1