Ik heb een MySQL database waar een temperatuur in wordt gelogd (er gaat nog meer in komen, maar eerst dit werkend krijgen).
Deze logs wil ik graag weergeven dmv pchart 2 (zie code).
Nu zit ik met het probleem dat de timestamp in MySQL dit format heeft: 2013-05-09 13:05:05, terwijl pchart met unix_timestamps werkt. Ik heb begrepen dat dit op te vangen is met strtotime(). Helaas krijg ik het door mijn zeer gelimiteerde PHP kennis niet voor elkaar. Kan iemand mij verder helpen om het bovengenoemde MySQL format om te zetten naar een unix_timestamp?
PHP kan tussen [code=php] of [php] tags voor kleurtjes
Deze logs wil ik graag weergeven dmv pchart 2 (zie code).
Nu zit ik met het probleem dat de timestamp in MySQL dit format heeft: 2013-05-09 13:05:05, terwijl pchart met unix_timestamps werkt. Ik heb begrepen dat dit op te vangen is met strtotime(). Helaas krijg ik het door mijn zeer gelimiteerde PHP kennis niet voor elkaar. Kan iemand mij verder helpen om het bovengenoemde MySQL format om te zetten naar een unix_timestamp?
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
| <?php /* Include all the classes */ include("class/pDraw.class.php"); include("class/pImage.class.php"); include("class/pData.class.php"); /* Create the pData object */ $myData = new pData(); /* Connect to the MySQL database */ $db = mysql_connect("localhost", "gebruiker", "password"); mysql_select_db("testdb",$db); /* Build the query that will returns the data to graph */ $Requete = "SELECT * FROM `Temperature`"; $Result = mysql_query($Requete,$db); while($row = mysql_fetch_array($Result)) { /* Get the data from the query result */ $timestamp = $row["Datumtijd"]; $temperature = $row["Temperature"]; /* Save the data in the pData array */ $myData->addPoints($timestamp,"Timestamp"); $myData->addPoints($temperature,"Temperature"); } |
PHP kan tussen [code=php] of [php] tags voor kleurtjes
[ Voor 2% gewijzigd door BtM909 op 14-05-2013 10:51 ]