• SoulRyder
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 19-12-2025
Hallo,

Ik wil binnekort een livestream uit gaan zenden en heb hiervoor geen goede webcam oid. Nu ben ik wel in bezit van een JVC Everio GZ-HD6 video camera.

Weet iemand of het mogelijk zou zijn om via een video/audio grabber zoals bijvoorbeeld deze:
http://www.conrad.nl/ce/n...USB-20-videoaudio-grabber

Het beeld van de camera om te zetten naar een soort van webcam en dit dan te gebruiken voor ustream.tv?

Wil graag weten of hier iemand ervaring mee heeft, of weet of dit wel of niet zou moeten kunnen. In theorie zou het in mijn ogen moeten kunnen, maar ik weet niet of mijn pc de camera dan alleen door het met dit kabeltje aan te sluiten meteen zou zien als een webcam.

Ik weet nog niet op welke pc ik het aan zou gaan sluiten, dus specifieke specificaties van mijn pc lijkt me niet nodig om op te geven. Maar het zal wel gaan om een PC met Windows 7 64 bit.

Alvast bedankt

Alexander

• auto660
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 14:19

auto660

1991 240 GL Brick

Zelf ben ik ook die uitdaging aangegaan maar dan als beveiligingscamera. Het moest opnemen en je moest de beelden live vanaf een andere locatie kunnen bekijken. Wat ik had:

Pentium 4 pc
jvc camera (alleen component)
Usb naar component converter

Nadat de goede drivers er op zaten en (dit is geen reclame) het programma ispy wat geïnstalleerd leek alles wel goed te werken maar een p4 was wel te sloom, een pentium d was echt de minimum. Dus ik raad je wel een goede dual core aan voordat je hieraan begint. Verder is de kwaliteit niet je van het maar het is te doen.

Gaming~ |Ryzen 5 5500, Asrock B450M PRO4, 16GB 2666@3600MHz DDR4, GTX1650 Super 4GB, 1TB + 256GB SSD, 250W Apevia PSU| Workstation~ |Q9550, 8GB CL4 DDR2, P5B Premium, GTX950, 512GB SSD + 1TB HDD, 550W PSU

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:56

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Er zijn vast mensen die het weten op GoT, maar die hangen ws niet in Overige Hardware rond, maar in Foto & Video Hardware

Move OH -> FVH

Oslik blyat! Oslik!

• mdewildt
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 15-12-2025
Ik ben bezig met een soort gelijk project met onder water beelden van een groep wedstrijdzwemmers.
Het systeem om de opnamen te maken is reeds gereed (2 koffertjes van handbagage formaat) en ik heb een analoge uitgang beschikbaar.
Nu wil ik de beelden die uit de uitgang komen met een vertraging (timeshift) weergeven op een extern scherm (mag ook een tablet zijn :)) en dus kwam ik ook in de hoek van de video grabbers terecht.
Auto666, welke grabber heb jij gebruikt ? En wie weet of er grabbers zijn waarvoor reeds windows 8 drivers beschikbaar zijn ?