Ik heb een beetje vreemd probleem waar ik maar niet uit kan vinden waar het aan ligt. Ik draai nu linux mint 14 desktop met xrdp om een rdp sessie op te kunnen zetten. Vanuit het interne netwerk werkt dit helemaal prima, maar als ik van buiten kom krijg ik geen verbinding.
Port forwarding van mijn router:
Als ik lokaal een verbinding probeer te krijgen werkt het prima:
echter als ik via het externe ip een verbinding probeer te krijgen wil het niet lukken:
Mijn collega heeft dezelfde router config (andere externe port, windows 7 pro) een daar werkt rdp prima. Ook op mijn vorige PC (mint 13) had ik geen problemen. De firewall staat uit, dus die zou ook niets moeten blokkeren en als deze wel aan zou staan, zou het via mijn interne ip ook niet werken.
In de logs van xrdp zie ik verder ook errors of connection attempts die fout gaan. Punt is dat ik even niet weet waar ik nu moet zoeken alhoewel ik wel het gevoel heb dat het in mijn mint installatie zit en niet in het netwerk. Iemand een idee?
Port forwarding van mijn router:
code:
1
2
| On TCP 3313 3389 192.168.1.13 RDP Stan On TCP 3382 3389 192.168.1.82 RDP Collega |
Als ik lokaal een verbinding probeer te krijgen werkt het prima:
code:
1
2
3
| standeman@dev-stan / $ telnet 192.168.1.13 3389 Trying 192.168.1.13... Connected to 192.168.1.13. |
echter als ik via het externe ip een verbinding probeer te krijgen wil het niet lukken:
code:
1
2
3
| standeman@dev-stan / $ telnet $extern_ip 3313 Trying $extern_ip... telnet: Unable to connect to remote host: Connection timed out |
Mijn collega heeft dezelfde router config (andere externe port, windows 7 pro) een daar werkt rdp prima. Ook op mijn vorige PC (mint 13) had ik geen problemen. De firewall staat uit, dus die zou ook niets moeten blokkeren en als deze wel aan zou staan, zou het via mijn interne ip ook niet werken.
In de logs van xrdp zie ik verder ook errors of connection attempts die fout gaan. Punt is dat ik even niet weet waar ik nu moet zoeken alhoewel ik wel het gevoel heb dat het in mijn mint installatie zit en niet in het netwerk. Iemand een idee?
[ Voor 3% gewijzigd door Standeman op 14-05-2013 09:58 ]
The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.