Toon posts:

share list network

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik moet voor het bedrijf waar ik werkzaam ben een lijst trekken van al de shares in het netwerk.
Dit van 3 verschillende accounts : 1 IT account, 1 normal user en 1 buitenstaander*

Zodoende dat we weten welke mappen er open staan en welke machtigingen iedereen standaard heeft op deze mappen.

Dit gebeurd op verschillende besturingssystemen, Windows, Macintosh, IBM frames.

Voor de IT account en de gewone gaat dit proces vanzelf, ik hang namelijk in het domein. Helaas moet ik het voor de buitenstaander nu doen met dir /s/b/o:n "\\0.0.0.0\shared\" > file.txt
Deze lijst trekken heb ik gedaan met Softperfect Network Scanner.

Nu heb ik echter nog alleen maar een lijst van de shared maps. Er bestaan 100 tools om hier weer een list van te trekken van de shared items in een netwerk, maar het is moeilijk om dit gedaan te krijgen als je computer niet in het netwerk hangt.

Ik heb hier al wat aan het zoeken geweest en en ik heb meer dan een half dagje Google er op zitten. Met van alle programma's die niet werken voor deze situatie.

Kan hier eventueel iemand mij op weg helpen ? want dir is onbegonnen werk en verloren uren.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 14-05-2013 11:36 . Reden: Verduidelijking ]

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Nu online

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Kun je uitleggen wat je bedoeld met "een lijst trekken van al de shares in het netwerk"? Ik begrijp absoluut niet wat je nu probeert inzichtelijk te maken?

Je moet van een aantal accounts weten op welke shares ze rechten hebben?

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 02-12 19:14

DukeBox

loves wheat smoothies

Het is inderdaad wel heel wazig wat je precies wilt.. maar kijk eens naar XCACLS How to use Xcacls.exe to modify NTFS permissions

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Verwijderd

Topicstarter
Ik moet inderdaad een lijst trekken van elk type account hun share machtigingen. servers die te veel sharen, users die mappen openzetten.

@Dukebox Bedankt, ik ga het nakijken enkel moet ik zien dat ik iets van protocol based scripten kan doen. We hebben hier ook IBM databases staan.

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 14-05-2013 11:47 . Reden: Niet gereageerd op mede tweaker. ]

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:58

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Als het maar om 3 users gaat zou ik de piepmethode hanteren. Simple filesharing via een GPO op alle machines uitzetten en kijken of en zo ja er door wie gepiept wordt.

Oh ja, en degene die het zo heeft laten inrichten een dreun met een flinke hamer geven :X :+

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• RKD
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:14

RKD

je kan ook dumpsec gebruiken om ntfs permissies inzichtelijk te krijgen. http://www.systemtools.com/somarsoft/

iRacing Profiel

Verwijderd

Topicstarter
@The Eagle
Het gaat om meer dan duizend gebruikers. Dus ik vrees dat het geen optie is.
@RKD bedankt voor het tooltje, ik heb het zelf ook al geprobeerd maar dat gaat wat minder goed op een IBM systeem;

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:49

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Move PNS > NT

Tijd voor een nieuwe sig..

• LnC
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 03-08 11:16

LnC

The offending line...

Heb je hier al naar gekeken om dumpsec te draaien?
Ik heb helaas geen ervaringen met IBM systemen, dus als ik onzin post, sorry ;)
Pagina: 1