Modemrouter die Bonjour en Sync via Wifi ondersteunt?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bad_Karma
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-11-2023
Mijn huidige modemrouter met 802.11g is aan vervanging toe
Nu ben ik op zoek naar een modemrouter die de volgende zaken volledig ondersteunt:

- Bonjour/Airplay
- Multicasting
- 802.11n 2,4 / 5GHz dualband wifi
- DHCP voor nieuwste idevices!! (kan iPhone met huidige modem alleen d.m.v. statisch IP adres verbinden)
- iTunes sync via wifi

De Airport ligt helaas buiten mijn budget.
Wie heeft er ervaring met een router van een ander merk die AL deze zaken ondersteunt?

[ Voor 6% gewijzigd door Bad_Karma op 14-05-2013 09:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsme
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Een paar vragen:

Wat bedoel je met Bonjour/Airplay, welke functionaliteit verwacht je.

Bonjour is een protocol om services op je netwerk te publiceren en vinden, hiervoor is in principe geen ondersteuning van een router voor nodig. Wel kan een Airport Extreme en Time Capsule bonjour services namens andere macs publiceren als deze uit staan en zodra de service gevraagd wordt aanzetten.

Airplay is een audio of video service, je kunt een audio of videostream naar een ondersteund apparaat sturen. Je hebt geen ondersteuning van je router nodig om dit op je netwerk te kunnen gebruiken. Wil je een stereoinstallatie aansluiten op je router dan heb je dit natuurlijk wel nodig. Video sturen naar een router is niet beschikbaar, hiervoor heb je een appletv nodig.

DHCP werkt eigenlijk met alle apparaten, het verbaast me dat je met de huidige modem hierbij tegen een probleem aan loopt.

iTunes sync via wifi is niet router gebonden

Welk budget hebben we het eigenlijk over? Ongeacht het budget zul je naar mijn verwachting al deze zaken enkel bij een Apple router vinden.

Nothing to see here

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bad_Karma
Ik heb een Windows 7 pc met daarop XBMC en Bonjour geinstalleerd. Soms is het Airplay icoontje op mijn iPhone 5 aanwezig en kan ik foto's, video en muziek naar mijn XBMC pc sturen, maar vaak is het icoontje er dus niet.
Ik heb een paar keer gelezen dat dit komt doordat de router geen multicasting ondersteunt.

Mijn oude Android telefoon kreeg ook geen IP-adres toegewezen. (Wat ik ook probeer). Mijn iPad 2 echter wel. Bugs in Android and iOS?

iTunes ziet mijn iPhone niet wanneer ze via wifi in dezelfde netwerkrange verbonden zijn. Ook niet als ik de Windows firewall uitzet. Ik vermoed daarom dat het aan mijn router ligt. Ik heb iets gelezen over UPnP instellingen? Nou die zitten dus niet op mijn router.

Ik hoopte beneden de 80 euro te blijven :$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oohh
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 16:26
Welke router heb je nu en waarom werkt hij volgens jou niet goed meer? Je zou kunnen proberen om OpenWRT of DD-WRT te installeren, mocht je router dat ondersteunen.

Elke moderne router moet gewoon met de protocollen die jij noemt overweg kunnen. Mocht je toch echt een nieuwe router willen kopen, dan zou ik kijken naar TP-Link. Bijvoorbeeld de WR1042ND. De prijs is iets minder dan vijftig euro en bereik en tweakbaarheid zijn goed. Zo kun je er OpenWRT of DD-WRT op installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bad_Karma
Ik heb een Davolink modemrouter van Tele2. Je kunt er OpenWRT opzetten, maar dit gaat geloof ik niet erg makkelijk bij dit modem en ik wil niet de kans lopen dat ik hem brick want ik heb borg betaald.

Die TP-link is goed geprijsd! Mooi dat er gigabit poorten opzitten (die heeft een Airport Express van €100 niet eens). Jammer alleen dat hij geen Dual Band ondersteunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oohh
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 16:26
Je zou natuurlijk ook kunnen kijken naar een dual-band TP-Link, bijvoorbeeld de WR-2543ND. Heb die zelf draaien en is niet veel duurder dan de eerder genoemde router. Misschien dat je daarvoor even kunt kijken in het netwerkforum!
Pagina: 1