Hoi allen,
Niet echt een technische vraag, maar meer over een slimme werkwijze.
Hoe geven jullie aan dat een bepaalde (al dan niet kritische) functie in je C# code binnen een bepaalde termijn komt te vervallen/wordt vervangen?
Ik gebruik daar nu obsolete voor, zodat het in de warning lijst getoond word. Daarnaast informeer ik andere ontwikkelaars via de mail en pas ik de documentatie (voor zover die er is) aan.
bv.
Zodra de termijn is verstreken, maak ik er een error van:
Is dit een correcte werkwijze? Of zijn hier andere methoden voor? Hoe doen jullie dit?
Niet echt een technische vraag, maar meer over een slimme werkwijze.
Hoe geven jullie aan dat een bepaalde (al dan niet kritische) functie in je C# code binnen een bepaalde termijn komt te vervallen/wordt vervangen?
Ik gebruik daar nu obsolete voor, zodat het in de warning lijst getoond word. Daarnaast informeer ik andere ontwikkelaars via de mail en pas ik de documentatie (voor zover die er is) aan.
bv.
C#:
1
| [Obsolete("This function will be replaced by <nieuwe functie> no later than 14th may 2013")] |
Zodra de termijn is verstreken, maak ik er een error van:
C#:
1
| [Obsolete("This function is replaced by <nieuwe functie> on 14th may 2013", true)] |
Is dit een correcte werkwijze? Of zijn hier andere methoden voor? Hoe doen jullie dit?
[ Voor 6% gewijzigd door PdeBie op 14-05-2013 09:26 ]