Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Macbook ruil

Pagina: 1
Acties:

• ro-bbo
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 21-11 14:56
Ik zit te twijfelen of ik mijn Asus ga ruilen tegen een macbook pro 13 inch uit 2008

Mijn specs:
i7 2630QM
6gb ram
250gb ssd (gaat dan mee naar macbook)
nvidia gt540m 2gb

Specs macbook pro:
- c2d 2.ghz
- 4gb ram
- nvidia 9400m 256mb
- 250gb ssd (meegenomen)

Wat vinden jullie?
Kwa prijs krijg ik denk ik hetzelfde bedrag als ik mijn asus ga verkopen (rond de 500)
De macbook heeft geen gebruikerssporen.

Waarom ik mijn laptop wil ruilen is omdat ik een mobielere laptop wil hebben, wel moet ik VMWare kunnen draaien. (Windows server 2012/2008 en Windows 8 tegelijk)

[ Voor 16% gewijzigd door ro-bbo op 14-05-2013 09:02 ]

Verwijderd

Specs totaal uit balans, maar kwa waarde inderdaad hetzelfde.

• Midas.e
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 08-11 13:27

Midas.e

Is handig met dinges

Nee, gewoon nee. Spaar dan door voor een nieuwe mac. Dit gaat je alleen maar irriteren. macbook zit nu al aan het max van zn ram dus dat kan je niet meer upgraden, waarschijnlijk kan je geen nieuwere versie van OSX installeren na deze release aangezien de hardware eol is en je huidige laptop is vele malen energie zuiniger.

Hacktheplanet / PVOutput

• AjDuLion
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 19:09
Midas.e schreef op dinsdag 14 mei 2013 @ 09:02:
Nee, gewoon nee. Spaar dan door voor een nieuwe mac. Dit gaat je alleen maar irriteren. macbook zit nu al aan het max van zn ram dus dat kan je niet meer upgraden, waarschijnlijk kan je geen nieuwere versie van OSX installeren na deze release aangezien de hardware eol is en je huidige laptop is vele malen energie zuiniger.
macbook pro's gaan tot 8gb ram (de nieuwe modellen vanaf 2010 onofficieel zelfs tot 16gb ram)

dit gezegd lijkt de deal me niet echt in favor voor een macbook.

je asus is een stuk krachtiger dan de macbook misschien wel een stuk minder portable maar daar zal je je minder aan storen dan de snelheid.

Facebook - Twitter -Twitch.tv - PSN

• ro-bbo
Oke bedankt voor de reacties, misschien nog handig om te weten: 1,8 jaar geleden had ik een macbook white en die heb ik geruild tegen mijn huidige Asus.

De macbook white had c2d, 2gb ram en een Nvidia 320m, kwa snelheid was hij best snel maar omdat ik wou gamen op een laptop had ik hem geruild. Nu wil ik eigenlijk weer terug naar een macbook omdat ik het toch beter vond. (zowel uiterlijk, mobiliteit en software)

• AjDuLion
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 19:09
ro-bbo schreef op dinsdag 14 mei 2013 @ 09:11:
Oke bedankt voor de reacties, misschien nog handig om te weten: 1,8 jaar geleden had ik een macbook white en die heb ik geruild tegen mijn huidige Asus.

De macbook white had c2d, 2gb ram en een Nvidia 320m, kwa snelheid was hij best snel maar omdat ik wou gamen op een laptop had ik hem geruild. Nu wil ik eigenlijk weer terug naar een macbook omdat ik het toch beter vond. (zowel uiterlijk, mobiliteit en software)
uiteindelijk betaal je bij apple puur voor het uiterlijk... de hardware in je asus is beter de aaibaarheid van je apple is hoger ;) je zal zelf een keuze moeten maken waar je voorkeur naar ligt..

ik werk nu al vanaf 2009 op een macbook pro geupgrade naar 8gb ram ssd enz enz maar toch merk ik nu de traagheid welke niet tegen mijn desktop opkan, voor normaal werk voldoet de macbook pro prima (ik draai er elke dag een windows 8 vm op voor werk en dat werkt prima)

voor photoshop en video editen daarintegen.. it's a bust :)

Facebook - Twitter -Twitch.tv - PSN

Verwijderd

Je wilt er vmware en dergelijke op draaien, maar het overstappen naar iets met een ruim 4x zo trage processor is geen probleem?

• ro-bbo
Toen ik VMWare op mijn macbook draaide ging dat goed, alleen ik had wat te weinig ram (2gb)
Maar ik kon wel redelijk Windows server en een Windows client tegelijk in VMWare draaien vandaar dat ik twijfel.

• RoofTurkey
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 21-11 13:55

RoofTurkey

PredatorKalkoen

(jarig!)
Downgraden lijkt me, zelfs als het nog goed genoeg is, nooit echt een goede oplossing. Je kunt denk ik beter doorsparen om een nieuwe (of niet zo oude 2e handse) te halen dan dat je nu gaat ruilen en dadelijk weer moet ruilen omdat het dan niet meer voldoet...

Grillmeister

• ro-bbo
Ja denk dat het toch de beste optie is, verkoop mijn asus gewoon en spaar wel voor een betere.

• koentjuh1987
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 30-11 15:15
Ik zou bij je huidige laptop blijven. Omdat je diverse vm's moet draaien ga je er op performance op achteruit. Een MacBook vanaf 2010 zou je werk nog redelijk kunnen uitvoeren al blijft er een groot verschil qua hardware.

...

Pagina: 1