Wifi valt weg/uit UPC modem

Pagina: 1
Acties:

• mr.wjca
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 29-11 21:07
Hoi Allemaal,

Ik maak al enige tijd gebruik van alles in 1 pakket van UPC en werkt(e) naar behoren.
Nu bemerk ik dat de laatste tijd me Wi-Fi regelmatig niet meer werkt.

De modem, Het gaat om een Thomson TWG870U, is verbonden met de UPC kabel en dan met UTP kabel naar mijn, noemt het hoofd PC.
Het Wi-Fi wordt voornamelijk gebruikt door 1 thuis laptop, 2 mobiele telefoons (Samsung Gnote2 en GS3 (soms nog oude Iphonesg3) en een werk laptop.
De modem heeft Standaard fabrieksinstellingen, behalve het wachtwoord voor Wi-Fi (zelf bedacht).
Nu wil het op de vreemdste momenten zo zijn dat de apparaten geen verbinding kunnen maken met het Wi-Fi (de UTP verbinding werkt dan nog naar behoren) hierbij moet ik ook aangeven dat het uit/aan zetten van de Wi-Fi apparaten geen verbetering bracht.
Dus om weer verbinding te krijgen met Wi-Fi moet ik de modem uit en aan zetten.
Ik heb de antennes los gehaald en schoongemaakt en correct terug geplaatst en dat is eigenlijk het enigste wat ik nog zelf kon/kan doen (zover ik weet).

Wel moet ik zeggen dat ik pas geleden gemerkt heb dat op de hoofd pc mijn (ja ik speel Battlefield 3) ping erg hoog is/was tot dat ik ook de modem uit/aan deed maar verder bemerk ik geen grote verschillen in de internet verbinding via de UTP kabel.

Iemand nog advies, tips voordat ik me verder probeer te vermoeien met een telefoonspelletje met UPC?

Willem

ps er zitten geen andere modems/routers tussen of aan de UPC modem. an de modem zit alleen nog een PS3 verbonden
en de het verbinding verlies is overal in uit incluis het staan naast de modem, dus geen lastige muren of zo in de weg

[ Voor 3% gewijzigd door mr.wjca op 14-05-2013 07:42 ]

• Miss_80
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 26-08 08:57
Heb je gekeken hoe druk het is op je gekozen wifi kanaal? Als het heel druk is op een bepaald kanaal dan kan dat je verbinding in de weg zitten. Je hebt verschillende wifi scanners (zoals inSSIDer die jen kan downloaden en installeren om te zien of er een 'leeg' kanaal beschikbaar is.

• mr.wjca
Hoi Tweety1,
Wat bedoel je precies met druk? eigenlijk zijn er maar 2 telefoons die vrijwel altijd in verbinding staan met het Wi-Fi de Note2 en SG3 verder de rest eigenlijk af en toe.

Verwijderd

Op verzoek verwijderd

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 14-05-2013 08:23 ]

• chickpoint
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 19:51
mr.wjca schreef op dinsdag 14 mei 2013 @ 07:53:
Hoi Tweety1,
Wat bedoel je precies met druk? eigenlijk zijn er maar 2 telefoons die vrijwel altijd in verbinding staan met het Wi-Fi de Note2 en SG3 verder de rest eigenlijk af en toe.
Wifi is ingedeeld in een aantal kanalen. Meest gangbare in routers is volgens mij 1 t/m 11. In je router kun je instellen op welk kanaal je Wifi moet staan (meestal staat dit op automatisch) Mocht deze nou bijvoorbeeld op kanaal 6 staan, maar daar heeft de hele buurt hem ook op staan is het druk op dat kanaal (lees: er zenden te veel routers uit op dat kanaal). Als het druk is op een kanaal kun je er mee te maken krijgen dat je Wifi verbinding heel erg traag word of zelfs helemaal wegvalt. Dit kun je inderdaad controleren zoals Tweety1 zegt met inSSIDer op een computer met wifi.

Dat je met games een hoge ping hebt hoeft niet perse te wijten zijn aan je router of iets te maken hebben met je Wifi. Als je bijvoorbeeld een download programma open hebt staan (zoals torrents of iets dergelijks) dan kan dit je ping aardig omhoog drijven.

Edit:
Verwijderd schreef op dinsdag 14 mei 2013 @ 08:14:
[...]

Dat er meer problemen zijn met je modem blijkt hier:
http://www.chelloo.com/upc/index.php?topic=48484.0

Het kan goed zijn dat het routerdeel van je modem alle data niet meer trekt als je aan het gamen bent.
Een herstart verhelpt dit, maar daar was je zelf ook al achter. ;)
Je kunt bij UPC gaan piepen, maar ik vraag mij af wat zij je te bieden hebben.
Een modem swap zal waarschijnlijk niets aan deze situatie veranderen.

Van een update naar de Horizon box raak je waarschijnlijk van de regen in de drup, gezien de vele problemen die dit nieuwe platform nog heeft.
Een alternatief waar jij zelf de volledige controle blijft houden, is de aanschaf van een eigen WiFi router die alle data wel verwerken kan.

Je meldt dat je zelf het WiFi wachtwoord hebt ingesteld, dat is maar goed ook, want het standaard wachtwoord is onverantwoord riskant.
Ik hoop ook dat je de meest veilige WPA2 beveiliging hebt gekozen en een wachtwoord van de maximale lengte en dat je dit wachtwoord ook al een keer hebt vervangen. :+
Dat er problemen zijn met het modem zou kunnen, ik heb zelf nog een heel oud modem van UPC dus daar weet ik niks over te zeggen. Toch zou ik eerst even uitsluiten dat het niet ergens anders aan ligt voor je UPC gaat bellen. Dan kun je aan de telefoon gelijk een standaard vragenlijst overslaan.

[ Voor 39% gewijzigd door chickpoint op 14-05-2013 08:18 ]

Ik heb echt geen 9 tot 5 mentaliteit! Eerder 10 tot 3...

• JerX
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 02-12 10:06
Ook heb ik zelf ondervonden om niet mixed modes te gebruiken (b,g,n). Vaak is het bereik met mixed slechter en voelt onstabieler aan. Meestal zet ik mijn modes op G, meeste devices kunnen daar toch gebruik van maken.

Steam: Jerx | PSN: Jerxy88 | Xbox: Jerxy

• Miss_80
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 26-08 08:57
mr.wjca schreef op dinsdag 14 mei 2013 @ 07:53:
Hoi Tweety1,
Zoals chickpoint net heeft uitgelegt ;) Het gaat over het aantal WIFI netwerken op hetzelfde kanaal. Je kan inSSIDER ook als app krijgen in de playstore. Is misschien nog iets simpeler. Je moet wel inloggen op je modem om dat kanaal aan te passen

• mr.wjca
Heren (dames),
Ik ga vanavond het een en ander nder bekijken en eventueel aanpassen.
Alvast bedankt voor de hulp. mochten er problemen zijn (of verbetering) laat ik het hier weten.
Willem

• mr.wjca
Hoi Allemaal,
Heb de inSSIDr gedownload op me note2, met de desktop (welke is aangesloten per UTP kabeltje kan ik niet veel zien.
Goed ik zie op me note2 als ik naar de kleurtjes kijk (groen is goed/beter) dat kanaal 1 de voorkeur heeft, ik heb dit nu op de modem ingesteld.
Kijken hoe het nu gaat.

Zijn er nog eventueel andere zaken die ik zou kunnen doen om dingen te verbeteren?
Bijvoorbeeld wat is dit 802.11 Band 2,4 of 5 GHz, ben het ondertussen aan het opzoeken.

Willem

• FCC
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 04:33

FCC

mr.wjca schreef op dinsdag 14 mei 2013 @ 17:52:
Hoi Allemaal,
Heb de inSSIDr gedownload op me note2, met de desktop (welke is aangesloten per UTP kabeltje kan ik niet veel zien.
Goed ik zie op me note2 als ik naar de kleurtjes kijk (groen is goed/beter) dat kanaal 1 de voorkeur heeft, ik heb dit nu op de modem ingesteld.
Kijken hoe het nu gaat.
Je moet even in Inssider zoeken tot je een grafiek krijgt die er ongeveer zo uit ziet (ik weet dat de app verschillende weergaves heeft maar heb hem niet bij de hand.): Afbeeldingslocatie: http://www.justinmontgomery.com/wp-content/uploads/2011/03/inSSIDer.png
Vervolgens kan je zien op welk kanaal het bij jou het rustigste is, of op welk kanaal jouw netwerk het meest uitsteekt. (gewoon een paar kanalen proberen, liefst niet overlappend. 1,6 en 11 zijn de meest standaard, niet overlappende kanalen.)
Zijn er nog eventueel andere zaken die ik zou kunnen doen om dingen te verbeteren?
Bijvoorbeeld wat is dit 802.11 Band 2,4 of 5 GHz, ben het ondertussen aan het opzoeken.
Willem
2,4 of 5 GHz zijn verschillende 'vormen' van WiFi. 2,4 GHz is wat ouder en omdat het heel veel gebruikt wordt is het vaak druk bezet.
5 GHz is moderner, in theorie sneller dan 2,4 en vaak is die band wat rustiger. Echter al je apparaten moeten wel geschikt zijn voor 5 GHz en het bereik wordt snel minder als je (betonnen) muren of plafonds moet overbruggen.

Hoop dat ik het een beetje goed heb uitgelegd. Zo niet wordt ik vast wel verbeterd door anderen, haha.

En heel misschien kan je toch een modem-swap naar Horizon overwegen. Ik heb hem sinds september en heb er nog geen problemen mee gehad. De problemen die Andromeda2000 noemt zitten volgens mij vooral in het TV-gedeelte. Ja het menu is traag en overige functies gebruik ik amper.
Als je een heavy-TV-user bent zou ik er goed over nadenken. Als het vooral om het netwerk deel gaat kan ik hem aanraden. Maar dit is puur mijn mening/ervaring!
Succes ;)

[ Voor 14% gewijzigd door FCC op 14-05-2013 19:08 . Reden: ervaring met Horizon toegevoegd ]

Waar een wil is, is een stopcontact....

Verwijderd

Op verzoek verwijderd

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:35

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Verwijderd schreef op dinsdag 14 mei 2013 @ 08:14:
[...]

Dat er meer problemen zijn met je modem blijkt hier:
http://www.chelloo.com/upc/index.php?topic=48484.0

Het kan goed zijn dat het routerdeel van je modem alle data niet meer trekt als je aan het gamen bent.
Een herstart verhelpt dit, maar daar was je zelf ook al achter. ;)
Niet aan de orde aangezien hij aangeeft dat het bedraad wel goed blijft lopen. Als het routerdeel vast loopt zou het verschil WiFi-bedraad niet uit mogen maken.
Je kunt bij UPC gaan piepen, maar ik vraag mij af wat zij je te bieden hebben.
Een modem swap zal waarschijnlijk niets aan deze situatie veranderen.
Hangt helemaal af van wat het probleem exact is, dat weten we nog niet ;)
Van een update naar de Horizon box raak je waarschijnlijk van de regen in de drup, gezien de vele problemen die dit nieuwe platform nog heeft.
Kan, maar kan ook verbetering opleveren in sommige situaties. Internetdeel van dat ding is verder prima betrouwbaar, verschil zit'm in locatie van je WiFi-AP. Bij een aparte modem/router zit dat ding bij het eerste aansluitpunt, vaak de meterkast. Horizon zit onder je TV. Welke beter is hangt af van hoe je huis in elkaar zit, als je meterkast in een hoek zit en afgeschermd is van plekken waar je iets wilt gebruiken is het beter de AP in de woonkamer te hebben, maar als meterkast bij trapgat is en beter is qua bereikbaarheid huis, dan is het een achteruitgang om het in de woonkamer te hebben.
Een alternatief waar jij zelf de volledige controle blijft houden, is de aanschaf van een eigen WiFi router die alle data wel verwerken kan.
Kan, als dat het probleem is, maar dat weten we nog niet. Dat er andere mensen met problemen met dit type modem/router zijn, wil nog niet zeggen dat TS specifiek last heeft van die problemen. Als het een te sterk gestoorde WiFi-frequentie is, om maar eens wat te noemen, is het veel doelmatiger kanaal te veranderne dan geld uit te geven aan een andere router.
Je meldt dat je zelf het WiFi wachtwoord hebt ingesteld, dat is maar goed ook, want het standaard wachtwoord is onverantwoord riskant.
Standaardwachtwoord van UPC is "UPC" gevolgd door reeks random tekens. Dat is niet perfect (als je de eerste drie weet is het makkelijker de rest te raden), maar "onverantwoord riskant" is overdreven.

Een lange, makkelijk te onthouden textstring van meerdere aan elkaar geplakte woorden is natuurlijk veel beter, maar goed, dat kom je per default nergens tegen.
Ik hoop ook dat je de meest veilige WPA2 beveiliging hebt gekozen en een wachtwoord van de maximale lengte en dat je dit wachtwoord ook al een keer hebt vervangen. :+
Maximale lengte... dat is 63 tekens 8)7

Vragen om vergeten = post-its met wachtwoord erop = alsnog minder veilig dan eentje die makkelijk te onthouden is. 13 tekens zou genoeg moeten zijn om gezien huidige stand van kraken voor 'onkraakbaar' te moeten doorgaan.

Verder is verschil WPA en WPA2 minimaal zolang je AES en niet TKIP gebruikt. Dat is gelijk ook grootste verschil, WPA2 maakt AES-support verplicht (maar je kunt nog altijd TKIP kiezen als je dat om een of andere reden wilt).
chickpoint schreef op dinsdag 14 mei 2013 @ 08:14:
[...]

Wifi is ingedeeld in een aantal kanalen. Meest gangbare in routers is volgens mij 1 t/m 11.
1 - 11 is de US standaard. In Europa hebben we ook kanalen 12 en 13. Hoe minder gangbaar, des te beter in dit geval ;)
[...]

Dat je met games een hoge ping hebt hoeft niet perse te wijten zijn aan je router of iets te maken hebben met je Wifi. Als je bijvoorbeeld een download programma open hebt staan (zoals torrents of iets dergelijks) dan kan dit je ping aardig omhoog drijven.
Kan, maar daar kan ik kort in zijn: vaste PCs verdienen vaste, bedrade aansluitingen, WiFi maakt je pingtijd altijd hoger, verhoogt kans op packetloss en instabiliteit. Dat wil je gewoon niet als je gaat gamen. Draad trekken punt. 10 jaar terug deed iedereen dat, nu "kan" het opeens bij veel mensen niet. Bullshit. Waar een wil is (en een boorhamer >:) ) is een weg.
JerX schreef op dinsdag 14 mei 2013 @ 08:19:
Ook heb ik zelf ondervonden om niet mixed modes te gebruiken (b,g,n). Vaak is het bereik met mixed slechter en voelt onstabieler aan. Meestal zet ik mijn modes op G, meeste devices kunnen daar toch gebruik van maken.
Heb je nog 802.11g devices dan? Ik zou gewoon n-only doen. Mixed mode leidt inderdaad tot verminderde prestaties en stabiliteit, althans, als oudere devices ook daadwerkelijk aanwezig zijn.
FCC-gast schreef op dinsdag 14 mei 2013 @ 18:52:
[...]

Je moet even in Inssider zoeken tot je een grafiek krijgt die er ongeveer zo uit ziet (ik weet dat de app verschillende weergaves heeft maar heb hem niet bij de hand.): [afbeelding]
Vervolgens kan je zien op welk kanaal het bij jou het rustigste is, of op welk kanaal jouw netwerk het meest uitsteekt. (gewoon een paar kanalen proberen, liefst niet overlappend. 1,6 en 11 zijn de meest standaard, niet overlappende kanalen.)
Eh nee, dat zijn de niet-overlappende kanalen met 802.11b of in de VS. Hier in Europa kun je vanaf 802.11g (met OFDM modulatie) vier kanalen in 2.4GHz-band naast elkaar draaien zonder overlap: 1 - 5 - 9 - 13
[...]

2,4 of 5 GHz zijn verschillende 'vormen' van WiFi. 2,4 GHz is wat ouder en omdat het heel veel gebruikt wordt is het vaak druk bezet.
5 GHz is moderner, in theorie sneller dan 2,4 en vaak is die band wat rustiger. Echter al je apparaten moeten wel geschikt zijn voor 5 GHz en het bereik wordt snel minder als je (betonnen) muren of plafonds moet overbruggen.

Hoop dat ik het een beetje goed heb uitgelegd. Zo niet wordt ik vast wel verbeterd door anderen, haha.
Verbeteren? Nope. Wel een aanvulling:

5GHz is veel meer alles-of-niets, als je verbinding hebt is het doorgaans stabiel(er) en snel(ler), als je het niet hebt op een bepaalde locatie ga je het met die config niet krijgen ook. Stuk makkelijker troubleshooten dan 2.4GHz dan dan wel, dan niet werkt. Als je devices 5GHz aankunnen zou ik het zeker doen, maar of dat zo is... mijn splinternieuwe werklaptop kan enkel 2.4GHz, de splinternieuwe Nexus 7 van m'n vriendin ook :(

* dion_b verwacht veel meer 5GHz uptake op moment dat de nieuwe (5GHz only) 802.11ac standaard later dit jaar geformaliseerd wordt...

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Op verzoek verwijderd

• mr.wjca
Hoi Allemaal,

Gisteren laat bemerkte ik dat kanaal 1 helemaal niet interessant is maar kanaal 11 dus even snel aangepast en naar bed.
Vanmorgen terwijl ik de lunch klaar maakte en de kleine ze ontbijtje aanreikte bemerkte ik opeens dat mijn Wi-Fi weer niet werkte, dus maar weer het bekende verhaal uit en aan, maar nu kwam het Wi-Fi nog steeds niet terug, even gekeken naar de instellingen van de modem, niks vreemds te zien zover ik kon beoordelen en nogmaals de modem uit/aan, weer geen Wi-Fi signaal (ik zie veel Wi-Fi signalen maar niet de mijne. Dus reset gedaan (knopje achter op de modem).
Helaas moest ik toen gaan rennen want ik moest helaas naar het werk, de vrouw naar de trein en de kleine naar de opvang.
Dus vanavond nogmaals eens kijken anders moet ik bellen voor nieuwe modem 

Goed, (UPC) Horizon, lopen de meningen over uit ,
Ik denk wel over te gaan maar wilde meer wachten tot eind juni begin juli gezien (heb ik begrepen) de grote update die gepland is in Juni.
Maar is het misschien slimmer nu al over te gaan of toch te wachten tot eind Juni?

• mr.wjca
Voor het wachtwoord gedeelte, ik gebruik een zelf bedacht wachtwoord, bestaande uit een aantal Letters, cijfers en een paar speciale tekens, welke precies ga ik hier dus niet zeggen.
De instelling is wel WPA2-TKIP standaard instelling op de modem. (weet nu even niet zo snel of ik dit kan veranderen)

Nog even over het Ping verhaal. Als ik online ga met Battlefield of andere spellen, zorg ik er wel voor dat er geen gekke download programma's actief zijn. Ik snap ook nog wel dat als ik aan het schieten ben en gelijk tijdig een Android versie van een GB probeer te downloaden of gelijk tijdig naar streaming muziek zit te luisteren dat dit enige invloed kan hebben :)
(en het ping verhaal voordat iemand hierover begint staat los van het verhaal dat EA de laatste tijd nogal problemen had met ze server (ddos))

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Verwijderd schreef op woensdag 15 mei 2013 @ 03:08:
[...]

Het stond mij bij dat het de briljante reeks \[0000] had, zoals gezegd die functie gebruik ik niet.

[...]

De opties van WPA2- 'en verder' zijn router bepaald dacht ik en als TKIP de enige 'personal' optie is, zoals bij een vorige router, dan houdt het verstandig kiezen in vrijheid voor de gebruiker daar helaas meteen op. ;)
Wil niet veel zeggen, maar je hebt erg stellige meningen over iets waar je blijkbaar weinig vanaf weet :o

WPA en WPA2 zijn beide te kiezen, beide ook met TKIP of AES versleuteling. Iirc is default WPA/WPA2 met AES. Dat is gewoon veilig te noemen.

Performance met AES is in de meeste gevallen sowieso sneller dan met TKIP omdat zowel aan AP als computerzijde kan AES vaak hardwarematig versneld worden, maar TKIP moet in software. Nog een reden om AES te nemen.

[ Voor 13% gewijzigd door dion_b op 15-05-2013 08:56 ]

Oslik blyat! Oslik!

• Deef_K
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 23:29
Zelfde problemen hier met de Cisco EPC3925. Voor dit model schijnt vanuit UPC ergens in juni een update te komen. Ik heb serieus nog nooit een fatsoenlijke modem gehad van UPC.

• bas-r
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 02-12 16:05
Ik heb dus totaal geen problemen met mijn modem/router setup via UPC: ik heb een Cisco EPC3212. Een gewoon dom modem wat hier nu al jaren precies doe wat het moet doen. Daarachter staat een wireless routertje van TP-Link die al het verkeer regelt.

Nooit problemen gehad:
Er zijn altijd twee wired servers, 1 wireless netwerkcamera (continu schrijven naar 1 server), 1 wireless printer en twee wireless Sonossen verbonden. Als we thuis zijn nog eens twee smartphones (wireless) en geregeld wat laptops (wireless) of een HTPC (wired).

[ Voor 4% gewijzigd door bas-r op 15-05-2013 10:16 ]

• Humma Kavula
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

Ik ben wel benieuwd of hier een oplossing uit komt.
Bij mijn ouders precies hetzelfde probleem. Ook al verschillende kanalen gebruikt maar geen soelaas.
Betreft ook een UPC modem maar ik weet het type zo niet. Heb er nu maar een simpel linksys routertje achter gezet voor een beetje stabiel wifi.

Wear Sunscreen!

• mr.wjca
Hoi Allemaal,

Naar aanleiding van de vele reacties.
De modem (voor de gene die het nog niet weten) is met ingebouwde Wi-Fi (2 antenne's) Werkte eigenlijk vanaf het begin prima. soms wilde wel eens een internet of Wi-Fi niet werken maar dat was sporadies. meestal een storring op het net by UPC en soms een onbekende rede wat met een uit/aan actie weer was veholpen.
Heb de modem toch wel een jaartje nu.

Aan de modem zitten gekoppeld met een kabeltje (UTP) 1 PC en een PS3, daarnaast via Wi-FI voornamelijk 2 smartphones, en soms een thuis Laptop en een werk laptop. en een verdwaalde bezoeker met laptop (familie)

Heb verder nog geen andere routers of dergelijk (wel in de planning voor uitbreiding van het netwerk) aangesloten.

De modem is van UPC en het merk is Thomson.
Enigste wat veranderd is in de modem is het password van de Wi-Fi En modem naam voor inditificatie (damn zijn er veel Wi-FI apperaten actief in de buurt)

Gisteren inSSIDr gedownload op mijn Note2 en de Wi-Fi gechecked, eerste instatie bleek kanaal 1 positief te zijn, maar later werd dit Kanaal 11.
Vanmorgen deed Wi-Fi het weer niet en een uit/aan actie hielp niet, dus reset gedaan en helaas bij gebrek aan tijd vanavond weer verder.

• JerX
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 02-12 10:06
Wat ik trouwens met mijn Online modempje had, is dat mijn verbinding om de tijd eruit klapte en mijn downloadsnelheid was niet optimaal. Uiteindelijk was de internet aansluiting in de meterkast vuil geworden. Even het kastje en sluitingen schoongemaakt en het blauw en rode draadje weer stevig aangedraaid en alles deed het daarna perfect.

Ik zou trouwens nog wel even naar dit verhaal kijken:
JerX schreef op dinsdag 14 mei 2013 @ 08:19:
dion_b schreef op dinsdag 14 mei 2013 @ 23:56:
Heb je nog 802.11g devices dan? Ik zou gewoon n-only doen. Mixed mode leidt inderdaad tot verminderde prestaties en stabiliteit, althans, als oudere devices ook daadwerkelijk aanwezig zijn.

Steam: Jerx | PSN: Jerxy88 | Xbox: Jerxy

• mr.wjca
@JerX
Kabeltjes heb ik na gekeken, eerst wat ik wel doe, in dit geval is het wel 1 Groen kabeltje, wat in mijn huiskamer binnenkomt (de stress die dat oplevert bij de klantenservice :P ) en het kabeltje heeft een koper draaidje erin (wat de kalntenservice ook niet helemaal begrijpt geloof ik |:( ).

Maar goed
Dat g verhaal ga ik vanavond ook even bekijken. mits de modem/Wi-Fi werkt natuurlijk :)

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

mr.wjca schreef op woensdag 15 mei 2013 @ 11:04:
@JerX
Kabeltjes heb ik na gekeken, eerst wat ik wel doe, in dit geval is het wel 1 Groen kabeltje, wat in mijn huiskamer binnenkomt (de stress die dat oplevert bij de klantenservice :P ) en het kabeltje heeft een koper draaidje erin (wat de kalntenservice ook niet helemaal begrijpt geloof ik |:( ).

Maar goed
Dat g verhaal ga ik vanavond ook even bekijken. mits de modem/Wi-Fi werkt natuurlijk :)
Does not compute...

Ik lees in je topicstart dat alleen WiFi uitvalt en het via UTP wel prima werkt. Als dat zo is:
- weet je bij voorbaat dat er niets aan de hand is met de coaxkabels en alle andere bedrade zaken.
- kun je perfect vanaf je bedrade PCs in de modem GUI komen om WiFi-g uit te zetten en andere dingen uit te lezen.

Dus ofwel klopt de probleembeschrijving in je topistart niet, danwel ben je met rare dingen bezig gezien het probleem wat je hebt :o

Oslik blyat! Oslik!

• mr.wjca
@dion_b,
Het was meer een losse lollige opmerking richting JerX, Maar betreffende je punten tuurlijk er is niet direct iets mis met de bedrading maar toch je checked alles er gebeuren welk eens gekke Daarnaast had JerX het over een blauw en rood draadje in ze meterkast ik heb voor me internet een groendraadje. en de UPC Klantenservice snapt/begrijpt ook niet dat mijn aansluiting (groene kabel) los mijn woonkamer in komt en niet in de meter kast en ja ik heb nooit een (was er nooit) doos (aansluiting) op mijn muur gehad.

Ik heb ook dus alleen een probleem met een uitvallend (wegvallend) Wi-Fi en niet een algeheel internet probleem.

• FCC
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 04:33

FCC

Blauw en rood draadje van JerX is ADSL. Jouw groene kabel is de coax-kabel die normaal gesproken in een AOP gaat. (komt bij mij ook in de woonkamer binnen) Blijkbaar is bij jou het AOP ooit gesneuveld en zit je met een los endje.
Bij mij gaat de groene kabel dit kastje in (AOP maar dan oude versie zonder F-connector) en bij jou ontbreekt dat:
Afbeeldingslocatie: http://www.antennaparabolica.nl/images/image294.jpg

Waar een wil is, is een stopcontact....

• mr.wjca
@FCC-gast, weet ik ook nog wel het was klaarblijkelijk niet een duidelijk LOLLIGE opmerking
Wat er gebeurt is met de AOP weet ik niet want die heeft er nooit gezeten. (sinds ik er woon)

Laten we maar weer terug gaan naar het Wi-Fi verhaal dat ik hoop zometeen weer te kunnen oppakken aangezien ik zo naar huis ga. Moet natuurlijk de kleine me niet dwars gaan liggen.

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

mr.wjca schreef op woensdag 15 mei 2013 @ 14:49:
@dion_b,
Het was meer een losse lollige opmerking richting JerX, Maar betreffende je punten tuurlijk er is niet direct iets mis met de bedrading maar toch je checked alles er gebeuren welk eens gekke Daarnaast had JerX het over een blauw en rood draadje in ze meterkast ik heb voor me internet een groendraadje. en de UPC Klantenservice snapt/begrijpt ook niet dat mijn aansluiting (groene kabel) los mijn woonkamer in komt en niet in de meter kast en ja ik heb nooit een (was er nooit) doos (aansluiting) op mijn muur gehad.
Waarschijnlijk begrijp jij hen ook niet :z

De eerste overnamepunt op groene kabel is verantwoordelijkheid - en eigendom! - van de kabelaar. Blijkbaar heeft iemand daar ooit een contactdoos vanaf gehaald. Je kunt UPC vragen om dat voor jou in orde te maken op hun kosten. Dat zou ik aanraden, want dat doosje doet meer dan alleen een mooi plaatje geven: het scheidt de boel ook galvanisch. Als er in de buurt blikseminslag is, of als een van je buren kortsluiting op z'n TV krijgt ben je erg blij als je dat ertussen hebt zitten :o

Maar het is hoegenaamd niet oorzaak van je WiFi-problemen, dus idd offtopic hier :z
Ik heb ook dus alleen een probleem met een uitvallend (wegvallend) Wi-Fi en niet een algeheel internet probleem.
Heb je dat op alle apparaten tegelijk?

Ik zou in ieder geval encryptie van TKIP in AES veranderen. En kijken hoe de kanaalbreedte ingesteld staat. Vaak is dat standaard 20/40MHz. 40MHz is mooi en snel als het werkt, maar als het niet goed gaat door interferentie ben je dan verder van huis. 20MHz is beter voor stabiliteit. Probeer dat eens.

Oslik blyat! Oslik!

• mr.wjca
Alrighty,
Wi-Fi werkt weer (lijkt het)
Ik zit nu op kanaal 11.

Graag zou ik wat hulp willen hebben betreffende dat 802.11g of n
Ik heb even voor de makkelijkheid (hoop ik) een paar printscreens:
Afbeeldingslocatie: http://farm8.staticflickr.com/7289/8741732982_e456ace314.jpg

Afbeeldingslocatie: http://farm8.staticflickr.com/7289/8740615677_ab5b725398.jpg

[ Voor 21% gewijzigd door mr.wjca op 15-05-2013 17:17 ]

• mr.wjca
dion_b schreef op woensdag 15 mei 2013 @ 17:09:
[...]

[...]

Heb je dat op alle apparaten tegelijk?

Ik zou in ieder geval encryptie van TKIP in AES veranderen. En kijken hoe de kanaalbreedte ingesteld staat. Vaak is dat standaard 20/40MHz. 40MHz is mooi en snel als het werkt, maar als het niet goed gaat door interferentie ben je dan verder van huis. 20MHz is beter voor stabiliteit. Probeer dat eens.
Dit gebeurt dus op Alle Wi-Fi apparaten. meestal klaagt eerst me vrouw :P dan check ik mijn spulletjes en dan is het lopen naar de modem en dan uit/aan

Verwijderd

Op verzoek verwijderd

• mr.wjca
Beste Mensen, gisteren slecht nieuws over een oom van me te horen gekregen dus het niveau ligt laag.

Maar even een kleine update. De modem staat op kanaal 11 en tot opheden lijkt het er op dat het Wi-Fi stabiel is.
Maar meer tips zijn nog altijd welkom.

• mr.wjca
Hoi Allemaal,

een tijd lang gaat het nu al goed alleen sinds gisteren heb ik steeds dat mijn telefoon om de zoveel tijd aangeeft dat hij verbonden is met Wi-Fi en dat de Wi-Fi icon even weg is etc.
nu als ik kijk naar inSSIDer valt mij op dat ik opeens een heleboel vreemde kanalen kan zien. Kanaal 36 t/m 165 (verspringend dus bivoorbeeld kanaal 162, 163 en zo zijn er niet.
Al deze kanalen geven 100% aan.
Ik ben nu even het spoor bijster.

Update =
Ik heb toevallig een artikel gevonden op Wiki over de kanalen en ik begrijp dat deze kanalen 36-165 betrekking hebben op het 5GHz. (vreemd dat ik ze nnoit eerder heb gezien)
Ik heb de stoute schoenen en me modem op 5GHz gezet en kanaal 36.
Alles werkt betreffende ineternet en zo, pagina's openeen etc. dus dat gaat goed :)
Kijken of me Wi-Fi stabiel blijft.

[ Voor 29% gewijzigd door mr.wjca op 26-05-2013 10:35 ]

Pagina: 1