Router WRT150N overleden?

Pagina: 1
Acties:

• barrie
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 12-07 11:43
Goedemorgen allemaal,

Wie kan mij helpen?
Sinds 2 maanden begint mijn "Linksys WRT150N" router te haperen, dan weer geen en dan weer wel internet en geen wifi. In het begin kon ik de router nog benaderen maar dat lukt mij nu niet meer. Via het modem (de router er tussen uit) heb ik wel gewoon internet verbinding. Is mijn router nu overleden? weet eigenlijk niet zo goed wat de symptomen zijn van een defecte router.

Groetjes Barrie

• Skoefel
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 01-12 12:15
Hoe wil je je router benaderen? Via kabel of wifi? Tevens is het wel een ouder type..

• barrie
Lester Temmink schreef op dinsdag 14 mei 2013 @ 10:10:
Hoe wil je je router benaderen? Via kabel of wifi? Tevens is het wel een ouder type..
Via kabel.

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01-12 22:50
Als je weet hoe je 'm in moet stellen even terug naar factory defaults (rode knop op de achterkant).
Mocht dat ook niet werken dan wordt het tijd voor een nieuwe.

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

• Simon1984
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 27-11 09:05
Ik heb laatst hetzelfde probleem gehad, vaak tijdens gamen (WoW) viel de verbinding weg.
Terug naar Factory hielp ook niet echt, uiteindelijk ging de router toch op zijn bek.

Het zijn ook oude beestjes, ik heb de mijne iig naar de eeuwige jachtvelden gestuurd _/-\o_ .

PS. het kan zijn dat je ooit hebt ingesteld dat je via WiFi niet kan inloggen op de router. Web acces (Allow/Deny).
Maar het moet altijd mogelijk zijn om via bekabeld in te loggen (of hij is echt stuk).

Wat te doen:

Zorg dat je in hetzelfde netwerk zit als de router (dit model zijn ip adres is: 192.168.1.1, Fabrieksinstelling!!!) Dus wat je kan doen, is jezelf een static ip adres geven. (bijv: 192.168.1.10) en sluit de router aan op 1 vd 4 LAN aansluitingen.

In de webbrowser typ je: 192.168.1.1 (user: <leeg>, password: admin).

[ Voor 51% gewijzigd door Simon1984 op 14-05-2013 14:02 ]

• barrie
Ik kom er bekabeld nog steeds met geen mogelijkheid in wat mij voorheen toen de problemen begonnen af en toe nog wel lukte (192.168.1.1) Fabrieksinstellingen werkt niet meer en het wireless lampje is inmiddels ook gedoofd. Ik heb maar een nieuwe besteld.

Bedankt voor jullie reacties!
Pagina: 1