Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[WIN7] Lijst met bestanden gebruiken als input zoekopdracht

Pagina: 1
Acties:

• Eusebius
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Tussen ongeveer 8.000 bestanden zitten 54 bestanden die ik moet hebben. Deze 8.000 bestanden zitten in verschillende folders. De 54 bestanden zijn bekend (=staan in een lijst). Wie weet een manier om bestanden te zoeken aan de hand van een lijst?

Natuurlijk gegoogled, maar ik komt er niet uit. Het gaat om nogal algemene zoektermen :-(

==
hoi

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10:31

The Eagle

I wear my sunglasses at night

zoek even op het commando "forfiles" :)
http://ss64.com/nt/forfiles.html

[ Voor 30% gewijzigd door The Eagle op 13-05-2013 23:11 ]

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Eusebius
  • Niet online
He kijk, die kende ik nog niet. Duidelijk, maar kun je met de /M (de "searchmask") ook een bestand als invoer geven? Dat lees ik namelijk nergens

==
hoi

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Je kunt met FOR het bestand met de lijst opgeven, en in een loopje per regel dat forfiles uitvoeren.

Overigens kan iets dergelijks natuurlijk ook met bijv Powershell, als je je toch in een script gaat verdiepen wil je misschien eerder dat aanleren dan batch.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10:31

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Eusebius
  • Niet online
Dank.

Maar uiteindelijk kon ik het werk met dit tooltje ook doen (wat ik stomtoevallig tegenkwam) http://midlinesoft.com/multifind.html

==
hoi

Pagina: 1