Kyoto bossen... wat was probleem tussen VS en EU?

Pagina: 1
Acties:

• Mark_V
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 06-06-2022
Klimaattop Den Haag 2000: ik dacht dat die stuk was gelopen (zegt men ;)) doordat de VS bestaande bossen in Siberie wilde opkopen en het hout dat ze HADDEN vastgelegd wilden meetellen in het kader van "joint implementation". Dat leek me unfair.

Maar nu lees ik gisteren in het NRC dat ze slechts de GROEI van de bossen wilden meetellen. Dat leek me alleszins redelijk.

Wie weet er hoe het zit?

• Lordy79
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online

Lordy79

Vastberaden

Ja, de groei laten ze meetellen en dat lijkt mij helemaal niet redelijk.

In feite is de wetenschap op zoek naar de Ein Sof

• Mark_V
Wrom nie? Vooropgesteld dat je een in de fik gevlogen bos er weer vanaf trekt.

• Lordy79
  • Nu online

Lordy79

Vastberaden

Omdat je dan je verantwoordelijkheid kunt afkopen met geld. Als de VS die bossen niet zouden kopen (of welk land dan ook), dan zouden ze heus niet zo 1-2-3 gekapt gaan worden.

Verwijderd

Nederland heeft met "afkopen" ook zijn Kyoto norm gehaald (in Oost-Europa geinvesteerd etc) en ik zie niet in waarom niet....

Het milieu is niet iets wat per land gaat maar per planeet: ONZE planeet.....

• Mark_V
Het gaat er toch om dat de CO2 hoeveelheid in de wereld niet hoger wordt? Het doel heiligt de middelen.

Als jij veel geld hebt en je gebruikt veel energie, zonder het milieu te belasten, dan is dat toch niet erg?

Anders zou het opwekken van energie met zonnecellen ook erg zijn (ook schoon en alleen voor rijken).

BTW, ik wilde niet zeggen dat ik die bossen een goed idee vind (eenmalig, ze verdwijnen weer) maar ik verbaas me er dan over dat de amerikanen als complete debielen werden gezien toen ze het voorstelden. En wat daarbij komt: HET MAG GEWOON VOLGENS KYOTO, kijk maar in het verslag, het heet forest sink.

En zelfs dat bossen opkopen in andere landen zou je nog kunnen verdedigen in het kader van "joint implementation"

• Lordy79
  • Nu online

Lordy79

Vastberaden

hmmja... ik moet toegeven dat ik mijn reaktie meer postte ivm de kloof tussen arm en rijk op wereldschaal dan het milieu.

Verwijderd

tja, ben het toch niet helemaal eens met het opkopen van bossen...
Door bossen te verkopen aan landen geef je deze landen macht die zei altijd weer kunnen uitbuiten(op wat voor manier dan ook, het blijft niet goed).
Of deze dingen moeten al goed beschreven staan in KYOTO, ben hier niet zo bekend mee.

Verwijderd

en wat heeft het voor effect als je die bomen opkoopt en een compleet bos fikt af -> norm niet gehaald.

In de VS zijn soms best grote bosbranden, en dan al die schadelijke rommel die daarbij vrijkomt...

• Stoffel
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 11:18

Stoffel

Engineering the impossible

Ik :r zo onderhand op heel amerika!!!

Er stond laatst in een of andere test of ik een nucleaire oorlog interessant zou vinden, en ik begin toch zwaar te twijfelen!
Pagina: 1