Sapphire HD7850 OC icm Gigabyte Z77-D3H werkt niet

Pagina: 1
Acties:

• Huey
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 14:36
Hallo,

Heeft er iemand meer ervaring met een HD7850 OC grafische kaart met een Gigabyte Z77-D3H moederbord?
Met deze kaart kom ik niet eens in mijn bios scherm: de kaart wil niet initialiseren/herkend worden. (heb het forum en web al afgestruind, maar ik vind vooralsnog niets reeds geschreven).

Dezelfde kaart werkt prima in een andere computer met een Asrock moederbord. Is ook al terug geweest voor een technische controle en prima bevonden (heeft me weer onnodig extra geld gekost).
Het moederbord is ook ok: een oudere Radeon 4800 kaart werkt prima, met dezelfde configuratie (en bios instellingen).

Heb een XFX 550 Pro voeding. 4x4GB corsair geheugen en een Intel 3770 cpu.
Als ik het goed heb zou dit een werkbare combinatie moeten opleveren?

Heb het idee dat ik de HD7850 maar te koop moet zetten en in moet ruilen voor een Nvidia ofzo?

• JT888
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 03-12-2025
Deze ook al gelezen ?

Beschrijft namelijk jouw probleem... of is het jouw post :) ?

[ Voor 9% gewijzigd door JT888 op 13-05-2013 23:00 ]

• Daffie
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 06-02 22:19
Er zijn zo twee dingetjes die je misschien zou kunnen proberen:

1. Het mobo beschikt ook over on-board graphics. Wat je zou kunnen doen is je beeldscherm op je mobo aansluiten, in je BIOS aangeven dat de on-board graphics prioriteit hebben over PCI GPU's, dan gewoon Windows installeren en kijken of hij daar uberhaupt bij device manager tevoorschijn komt
2. Aangezien het mobo over 2 PCI-E sloten beschikt, zou je ook die oudere Radeon 4800 kaart, tegelijk met je HD7850 erin kunnen prikken. Dan je beeldscherm op die oude 4800 prikken, en hetzelfde doen als bij stap 1.

Wat bedoel je trouwens met "de kaart wil niet initialiseren/herkend worden"? Zie je wel een POST/BIOS scherm, of gewoon helemaal geen beeld?

https://freight.associates

• Huey
JT888 schreef op maandag 13 mei 2013 @ 22:59:
Deze ook al gelezen ?

Beschrijft namelijk jouw probleem... of is het jouw post :) ?
Nee, niet mijn post, maar lijkt inderdaad hetzelfde...

• Huey
Daffie schreef op maandag 13 mei 2013 @ 23:51:
Er zijn zo twee dingetjes die je misschien zou kunnen proberen:

1. Het mobo beschikt ook over on-board graphics. Wat je zou kunnen doen is je beeldscherm op je mobo aansluiten, in je BIOS aangeven dat de on-board graphics prioriteit hebben over PCI GPU's, dan gewoon Windows installeren en kijken of hij daar uberhaupt bij device manager tevoorschijn komt
2. Aangezien het mobo over 2 PCI-E sloten beschikt, zou je ook die oudere Radeon 4800 kaart, tegelijk met je HD7850 erin kunnen prikken. Dan je beeldscherm op die oude 4800 prikken, en hetzelfde doen als bij stap 1.

Wat bedoel je trouwens met "de kaart wil niet initialiseren/herkend worden"? Zie je wel een POST/BIOS scherm, of gewoon helemaal geen beeld?
Hi,
Het lijkt alsof ik een oplossing heb gevonden. Heb tot nu toe met de on-board graphics gewerkt en dat werkt prima, maar de HD7850 wordt echt niet geinitialiseerd, dus verschijnt inderdaad helemaal niet bij de device manager. En dus ook al niet bij POST: geen beeld.
Had al wat beta bios geprobeerd, maar daar werkte het ook niet. Sterker, mijn oplossing van nu (bios F18) lijkt in de F19 beta's weer niet te werken...
Begin nu met de setting op Legacy oprom, GEN1 type en PEG als eerste boot. Nu krijg ik inderdaad een beeld. Kan nu ook de volgorde van de graphics boot aanpassen en kan dan zelfs Lucid MVP gebruiken op de on-board en de HD7850.
Vind dat echter niet zo nodig, en boot dus op PEG. Dit verdwijnt af en toe nog uit de bios, en staat dan vreemd genoeg weer op auto, maar blijft desondanks goed op de PEG komen.
Heb nu de GEN2 instelling ingesteld en dat gaat ook nog goed. GEN3 werkt niet, en moet lijkt het via GEN1 weer opnieuw beginnen. Direct naar GEN2 lijkt niet te werken.
Even afwachten of de bios zich niet weer reset.

Bedankt voor jullie suggesties.