Zorg nu eerst eens dat het klopt wat je wilt doen. Dus code bedoeld voor die textbox gewoon in je form zetten. En nee, na application.run werkt dat zeker niet zomaar: je error zegt het al. Je referentie bestaat niet in de huidige context. Jij zit in static void main niet op het level van je textbox.
Ik zou trouwens niet al te boos doen tegen mensen die je gewoon willen helpen.
Edit:
Maar omdat je zo aandringt heb ik VS2012 even aangeslingerd om wat dingen voor je op te zoeken. Dit heb ik gedaan:
- VS2012 starten
- Nieuw project maken, wel Windows Forms. Framework versie zoek je zelf maar uit.
- Er worden dan een aantal dingen gedaan, je krijgt namelijk direct een form te zien. Als je daar een textBox op zet, kun je in principe (ja, het kan anders) ALLEEN in de class Form1 (die zich in Form1.cs bevindt) aanroepen.
Als je naar de code van je form wilt doe je gewoon rechtsklik op het form, en dan View Code.
Daar staat dan iets als dit:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
| using System;
using System.Collections.Generic;
using System.ComponentModel;
using System.Data;
using System.Drawing;
using System.Linq;
using System.Text;
using System.Windows.Forms;
namespace WindowsFormsApplication1
{
public partial class Form1 : Form
{
public Form1()
{
InitializeComponent();
}
}
} |
Als ik iets wil doen met die textbox, dan moet ik sowieso VOORBIJ de InitializeComponent call zijn, whatever classes ik daarvoor nog call. Form calls moeten NA InitializeComponent();
In principe kan ik daarna gewoon alles doen wat ik wil, ook icm bijvoorbeeld events (zie
http://bit.ly/17mFJdg voor meer info)
Voor wat extra info: Expand Form1 eens en open Form1.Designer.cs dan, en doe 's een Ctrl+F'je op InitializeComponent... daar staat een functie die aan de hand van code gewoon jouw form opbouwt.
Dus eerst Init, daarna aanroepen. Anders krijg je inderdaad een error.
[
Voor 68% gewijzigd door
Cor453 op 13-05-2013 23:03
]