• bjorn1
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 26-12-2025
Beste tweakers,

Na jaren gewoon met de laptop HDMI aansluiting te hebben gewerkt wil ik toch een mediaspeler gaan aanschaffen.
De laptop krijgt steeds meer moeite met 1080P (de laatste tijd ook met 720P maar ik ga de laptop weer eens grondig schoonmaken) en mijn Denon 1910 en windows schijnen elkaar niet meer leuk te vinden gezien ik alleen nog maar stereo geluid krijg sinds ongeveer een jaar.
Streamen naar mijn ps3 gaat ook niet lekker wat waarschijnlijk meer aan mijn netwerk ligt dan aan de ps3.

Momenteel gebruik ik mijn laptop de Packard Bell easynote TJ71 voor Spotnet en al diens bezigheden en de gewone dagelijkse dingen als email in internet voor de rest niks bijzonders.

Ik gebruik eigenlijk alleen wifi via mijn standaard upc router Thomson TWG850-4U.

Nu eigenlijk mijn vragen want ik snap het door alle topics en mediaspelers en netwerk adviezen en termen niet meer :? , ik ben op zoek naar een mediaspeler met een harde schijf waar ik eigenlijk direct op kan downloaden of eventueel wireless vanaf mijn laptop naar de HDD van de mediaspeler kan laten uitpakken. Ik wil dus eigenlijk niet met een losse harde schijf werken, vind het ook niet erg als de laptop daarvoor moet aanstaan en het moet downloaden parren en uitpakken naar de mediaspeler.

Nu heb ik zelf de mede8er MED500x2 op het oog gezien deze ook een NAS functie heeft, nu heb ik van NAS servers ook geen kaas gegeten maar zoals ik het denk te begrijpen zou ik dus direct naar de NAS moeten kunnen uitpakken?

Als alternatief zat ik ook te denken aan de Xtreamer Prodigy die naar mijn idee veel betere specs heeft en eventueel 3d weer gave maar gezien ik een denon 1910 bezit die geen HDMI 1.4 heeft maar nog 1.3 heeft 3d geen prioriteit.

Ook heb ik lang zitten dubben over een HTPC maar ik ken mezelf en kom dan weer niet onder €450 uit en ik vind dat ook wel een beetje overkill.

Wat raden jullie mij aan? De mede8er de xtreamer of een andere mediaspeler met een losse NAS en eventueel een nieuwe router of heeft dat ook geen zin gezien de leeftijd van mijn laptop?

Alle suggesties zijn welkom, ik hoop dat ik het een beetje overzichtelijk en duidelijk heb omschreven.

Verwijderd

Ik heb een TViX 3DS2, super toestel, had hiervoor een Prodigy Xtreamer maar niet echt tevreden over, deze TViX doet het gewoon goed, streamen of interne HD geen enkel probleem, tot 3TB intern kan je gaan.
Speelt zelfd pure Bluray in 3D.
Super éénvoudige afstandsbediening en éénvoudig en gebruik.
Heb de mijne gekocht via www.tvixbenelux.com

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:36

heuveltje

KoelkastFilosoof

je kunt rechtstreeks naar de mede8er uitpakken, maar die komt niet boven de 9mb/s of iets in die richting, misschien wel een puntje om rekening mee te houden.

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

• bjorn1
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 26-12-2025
TViX is een mooi apparaat maar 3D is voor mij echt geen must tenzij er 2 hdmi uitgangen opzitten voor het splitsen van de audio en beeld, gezien de denon 1910 3d beelden niet doorgeeft. Weet niet of er een andere mogelijkheid daar voor is neem niet aan dat er een hdmi out zit op de tv. (Zal straks even kijken...)

Maar het is wel fijn dat het mogelijk is om direct te kunnen uitpakken naar de mede8er, dat het niet zo snel zal gaan maakt mij eigenlijk niet echt uit, misschien dat ik nog wel een vaste verbinding leg tussen de mediaspeler en de laptop met een lichtnet adapter.

Als ik dat doe denk ik dat ik er tegen die tijd dan ook maar een NAS aan koppel. Wat ik mij echter wel afvraag of het streamen dan nog wel goed zal gaan als ik dat zou doen. Neem aan dat TrueHD en DTS HD veel bandbreedte innemen dan...

Voel me echt ontwetend nu hahaha ik moet echt alles weer lezen maar er zijn nu zoveel mogelijk heden en uitleg over bepaalde dingen te vinden dat ik daardoor soms niet meer weet waar ik moet beginnen.... 8)7