[pc speakers] AudioEngine 5+ alternatief

Pagina: 1
Acties:

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 19:03
Hoi allen,

ik ben momenteel in het bezit van een, inmiddels wel 13 jaar oud, 5.1 speakerset van Creative. Helaas heb ik de subwoofer altijd te rommelig gevonden en nooit echt lekker aansluiten op de satelliet speakers.
Dus deze wil ik vervangen door een mooie 2.1 set.

Ik heb al wat gezocht in de pricewatch en in wat andere fora en kwam elke keer de AudioEngine 5+ tegen. Echter was de prijs van € 349,- een redelijk -slik- moment toen ik het voor het eerst zag.

De geluidskwaliteit schijnt echt wel helemaal super te zijn van deze speakers! Dus dat brengt me gigantisch aan het twijfelen.
Dus ik ben aan het kijken naar vergelijkbare alternatieven. Hoe klinken bijvoorbeeld de A2 t.o.v. de A5?

Ik wil sowieso een houten kast. Die plastic dingen klinken niet vind ik.

Dus wat zijn de alternatieven? Laten we zeggen dat het budget tussen de 200 en 350 euro ligt.

-- edit --
ik gebruik de onboard geluidsuitgangen van m'n moederbord. Heb (nog) geen aparte geluidskaart.

[ Voor 5% gewijzigd door PdeBie op 13-05-2013 21:39 ]

• Renegade666
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 17:08
Ik heb de audioengine 5, dus onder de +. En dee heb echt goed geluid. Raad je echter wel een goeie geluidskaart aan, onboard re het gewoon niet om mooi geluid te produceren uit eze speakers. Ik zelf heb de xonar dx.

Verschil tussen 2 en 5 zijn voornamelijk grote, en daar ook laag verschil.

Panasonic 55FZ804 | Marantz Cinema 30 | nvidia shield | Panasonic dp-ub424 | 2x Klipsch RF82 | 4x RP-140SA | 2x RB61 | 2xRB51 | RC52 Mk2 | SVS PB-1000 |

• PdeBie
OK, ik wist niet dat er ook een versie zonder + was. Even googlen.

Ik hou overigens wel van een mooie laag weergave. Die is bij mijn huidige set niet strak. De sub overheerst ook eigenlijk altijd, ook al zet je deze op het laagst.

Qua muziek luister ik vooral naar Hed Kandi (house), Daft Punk etc. maar als mijn vriendin er is speel ik vaak meer jazzy muziek als Nora Jones bijvoorbeeld.

En uiteraard heb ik ook mijn uitleef momenten met hardstyle, rock en consorten, maar ik hoef geen bass meer waardoor de halve kamer staat te schudden.

• Renegade666
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 17:08
De + is de opvolger van de 5. Het grote verschil tussen die 2 is het laagweergave, de + kan schijjnbaar zeer laag. Qua klank zal het even zijn. En bij deze set hoef geen sub, is laag genoeg. Ikzelf luister voornamelijk naar metal, en daar zijn ze zeer geschiktg voor.

Panasonic 55FZ804 | Marantz Cinema 30 | nvidia shield | Panasonic dp-ub424 | 2x Klipsch RF82 | 4x RP-140SA | 2x RB61 | 2xRB51 | RC52 Mk2 | SVS PB-1000 |

• PdeBie
Ok, dan zal het wel goed zitten met de lage tonen.

Maar goed, dan zitten we nog steeds bij de A5+ en niet bij de alternatieven. Dus ik ben benieuwd.
Extra info: Ik heb ook geen hele grote ruimte (3.5 x 5).

/me Moet alleen wel wat aan de muur gaan hangen, want het galmt hier lichtjes.

• Dr Pro
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 29-01 15:46
Misschien dat de Tangent Evo 5a wat voor je is?
Ik heb zelf de E4, tezamen met een klein subje, maar echt nodig is het niet als je ook 'zachtjes' naar muziek kan luisteren.
Het laag is aanwezig (zelfs in de 4), maar je zult het niet 'voelen'.

Wat de 5(a) doet kan ik je niet vertellen. ik weet alleen dat ik erg tevreden ben over de 4's :)

edit: http://www.tangent-audio....O-E5A-Active-speaker.html

[ Voor 11% gewijzigd door Dr Pro op 14-05-2013 09:25 ]

Verwijderd

pdebie schreef op maandag 13 mei 2013 @ 21:39:
Ik heb al wat gezocht in de pricewatch en in wat andere fora en kwam elke keer de AudioEngine 5+ tegen. Echter was de prijs van € 349,- een redelijk -slik- moment toen ik het voor het eerst zag.

De geluidskwaliteit schijnt echt wel helemaal super te zijn van deze speakers! Dus dat brengt me gigantisch aan het twijfelen.
Klopt, ze zijn inderdaad erg goed - zeker voor het geld. De vele reviews bevestigen dat en ze verkopen erg goed.
pdebie schreef op maandag 13 mei 2013 @ 21:39:
Dus ik ben aan het kijken naar vergelijkbare alternatieven. Hoe klinken bijvoorbeeld de A2 t.o.v. de A5?
De Audioengine 2 zijn erg leuke speakers voor het geld, maar de 5+ zijn echt een behoorlijke stap beter.
o.a. een (stuk) grotere behuizing en bass driver, meer power en een afstandsbediening.

Voor in je woonkamer zijn de 5+ ruim voldoende (ze kunnen behoorlijk wat bas leveren!).

De Audioengine 5 is het oude model en is al een tijd niet meer leverbaar, de 5+ is de opvolger van de 5 en heeft onder andere een afstandsbediening tov de 5.

[ Voor 1% gewijzigd door Verwijderd op 14-05-2013 18:57 . Reden: typefout ]

• PdeBie
ok, de 5+ zijn goed dat moge duidelijk zijn.
Maar alternatieven?

Ik ga zaterdag shoppen namelijk en wil even wat dingen naast elkaar kunnen houden/horen. En kijken wat de winkeliers zeggen.

• Cheezus
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:09

Cheezus

Luiaard

Ik heb een tijdje geleden ook een setje Audioengines 5+ aangeschaft. Voor alternatieven heb ik destijds gekeken naar KRK (VXT6), m-audio (BX8A). Vergeleken met een 2.1 setje voor de PC zullen fatsoenlijke speakers sowieso stukken beter klinken, eigenlijk zijn bijna alle speakers in deze prijsklasse wel positief gereviewed.
Uiteindelijk heb ik m'n keuze voornamelijk af laten hangen op uiterlijk, de 5+ vond ik er een heel stuk beter uitzien dan de rest, redelijk neutraal en een niet te felle (witte) indicatie LED. De bamboo variant had mijn voorkeur, die was helaas nog eens 50 euo duurder maar ik heb er geen spijt van :)

• Sluuz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 28-01 14:47
Ik heb voor mijn iMac een setje A2's. Ik had hiervoor een Logitech Z-4 setje (2.1, dus met woofer) en de A2's waren op zichzelf al een wereld van verschil. Zeer strak geluid en omdat ik op nog geen 50cm van die dingen zit, hoeft het allemaal niet zo heel hard te kunnen.

Inmiddels heb ik er een AudioEngine D1 DAC bij gekocht en jongens, dat gaat nog een paar tandjes strakker. Ik merk gewoon dat ik de speakers harder kan zetten zonder vervorming die voorheen wel optrad toen ze rechtstreeks aan de iMac hingen.

PSN: Sluuz

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 28-01 23:03
Zelf heb ik nu al een paar jaar de AudioEngine A5 speakers op een Creative X-Fi Titanium geluidskaart en deze combinatie werkt gewoon voor mij, voor een degelijke prijs. Hiervoor heb ik altijd maar Logitech 2.1 en 5.1 setjes gehad en dit is gewoon een wereld van verschil. Het grootste verschil zit 'em vooral in het eerlijke van het geluid. Bij de Logitech setjes had ik echt een goede EQ nodig en wat andere softwaretweaks om het een en ander strak te krijgen. Echter is dat bij de A5 helemaal niet meer nodig.

Over de A5+, tja ik vond het jammer dat je niet echt kunt upgraden ofzo, maar goed zolang je het verschil niet kent, zul je het hopelijk ook niet merken :P.

• maxtrash
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 28-01 00:38
eerste concurrent die bij me opkomt is de Adam artist 5. Die is echter twee keer zo duur dus daar heb je ook weinig aan...

ander alternatief is om een al dan niet tweede hands stereo versterker te zoeken, met daarbij onversterkte speakers. Bijv. de boston acoustics A25 voor rond de 99 p/stuk.

[ Voor 41% gewijzigd door maxtrash op 15-05-2013 00:25 ]

• Therapy777
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 12-01 21:01

Therapy777

Metal!

Ik zit eigenlijk in hetzelfde schuitje als jou, pdebie. Ik heb nu vrij crappy hercules XPS 5.1 70 speakers en wil toch echt eens wat beters, omdat ik heel erg veel naar muziek luister.

Nu vind ik 350 euro wel vrij prijzig, maar zoals ik al zei: ik luister heel erg veel muziek. Voornamelijk metal. En als deze speakers echt zo extreem veel beter zijn dan gemiddeld, zoals hier wordt beweerd, dan vind ik het die investering wel waard. Want ik neem aan dat ik er best wel een jaartje of 10 mee kan doen.

Wat ik me wel afvraag, is of het voor MP3 muziek wel zo veel beter is. Ik luister vooral naar mijn geripte CD's in MP3 en dat is nou niet bepaald hoogstaand qua geluidskwaliteit. Dus ik weet niet of de investering in dat geval goed te praten valt. Zijn er mensen met ervaring hiermee? Al mijn CD's naar FLAC rippen kost me echt te veel opslag ruimte (en tijd, ik heb namelijk zo'n 650 CD's... niks vergeleken met mijn broer overigens, die er >1500 heeft).

Daarnaast game ik ook vrij veel. En ik lees vrij veel dat deze speakers daar nu net weer minder geschikt voor zijn. Dan zou ik de subwoofer er bij moeten kopen, maar dan wordt het me wel veel te duur.

[ Voor 13% gewijzigd door Therapy777 op 15-05-2013 01:19 ]

• alex3305
Je moet nagaan dat deze speakers niet direct gemarket worden als muziekspeakers of filmspeakers, maar als pc-speakers. Dus speakers die all-round mee moeten kunnen aangesloten op een computer. En dat kunnen ze zeker wel.

Ook met MP3's ga je het verschil merken. Het is natuurlijk niet het allergrootste verschil in de wereld omdat MP3 toch wat minder is dan FLAC of een ander lossless formaat, maar het verschil hoorde ik in ieder geval wel. Ook met gamen ga je het verschil wel merken. In sommige, moderne games kan een 5.1 opstelling of een goede headset zeker verschil maken, omdat je daarin meer een gevoel van omgeving hebt, maar toch heb ik dan liever een goede 2.0 of 2.1 set dan een slechte 5.1 set.

Nog even een opmerking over het volume, in mijn geval is de ruimte de beperking in het volume en vervormd het gewoonweg omdat de ruimte niet groot genoeg is. Maar in dat geval heb ik inmiddels al oordoppen in omdat ik het anders veel te hard vind gaan. Alhoewel ik er nooit een echte dB-meter bij heb gehad, denk ik toch wel dat het dan dik over de 100dB moet gaan.

• Cheezus

Cheezus

Luiaard

Therapy777 schreef op woensdag 15 mei 2013 @ 01:15:

Daarnaast game ik ook vrij veel. En ik lees vrij veel dat deze speakers daar nu net weer minder geschikt voor zijn. Dan zou ik de subwoofer er bij moeten kopen, maar dan wordt het me wel veel te duur.
Als je het halve huis wil laten trillen bij explosies en dergelijke ben je inderdaad beter uit met een subwoofer, op normaal volume zullen fatsoenlijke 2.0 speakers beter klinken dan een x.1 set.
Surround gebruik ik al een tijdje niet meer omdat het opstellen van rear-speakers een beetje lastig gaat bij mij maar dat heb ik eigenlijk nooit gemist.
Wel had ik met 2 verschillende 2.1 sets (philips ambx set en een goedkoper philips setje) vaak de neiging om het geluid zachter te zetten omdat bepaalde geluiden irritant schel klonken, door een fatsoenlijke full-range speaker voor je neus zijn de hoge tonen niet zo aanwezig en hoor je het middengebied goed, dit was voor mij echt een verademing. M'n sennheiser headset gaf die geluiden uiteraard ook gewoon goed weer maar een headset klinkt veel minder ruimtelijk dan speakers op 1m afstand. Met de speakers krijg ik veel meer het gevoel krijgt dat alles letterlijk om me heen gebeurd.

• PdeBie
Weet iemand toevallig winkels waar ik de AudioEngine A5+ zou kunnen beluisteren?

• Deef_K
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 19:39
Wifimedia in Arnhem?
Ik heb zelf de A2 maar die missen mij eigenlijk teveel laag. Verder wel zeer tevreden.

• henkie196
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Therapy777 schreef op woensdag 15 mei 2013 @ 01:15:
Wat ik me wel afvraag, is of het voor MP3 muziek wel zo veel beter is. Ik luister vooral naar mijn geripte CD's in MP3 en dat is nou niet bepaald hoogstaand qua geluidskwaliteit.
Dat hangt van de mp3 kwaliteit en van de speakers af. Op m'n vriendin's PC speakers hoor ik het verschil niet tussen een 128 kbps of 192 kbps mp3 file. Op m'n oude Marantz mini-setje kon ik dat verschil wel horen, maar dan weer niet echt tussen 192 kbps en 320 kbps. Op m'n huidige Audio Physic speakers hoor ik het verschil daartussen wel, maar nog steeds niet echt tussen 320 kbps mp3 en FLAC.

Het hangt ook een beetje af van de muziek die je draait. Bij een Whispers in the Dark van Skillet is er een heleboel detail dat gewoon weg kan vallen bij mindere speakers (en versterking). Bij een Hands of A Dying Man van Hatebreed is dat al weer veel minder het geval.

En uiteindelijk hangt het ook veel af van de persoon. Er zijn genoeg mensen die het gewoon niet horen, of er niks om geven.
Wat hoor jij graag als je een spel speelt? Wat voor soort spellen heb je het over? Als je zoekt naar diepe bas bij het schieten van een wapen of van een explosie dichtbij in een fps spel, dan ga je wel een sub erbij nodig hebben, waarschijnlijk. Met 2.0 krijg je natuurlijk ook geen surround sound. Ik gebruik zelf vaak een koptelefoon voor de fps spellen die ik spel, dat geeft me vaak een beter gevoel van waar het geluid vandaan komt dan de speakers op m'n buro.

• PdeBie
pdebie schreef op woensdag 15 mei 2013 @ 08:49:
Weet iemand toevallig winkels waar ik de AudioEngine A5+ zou kunnen beluisteren?
Whoops, vergeten te vermelden. Omgeving Utrecht als het kan :)
Aangezien ik daar aankomend weekend ben.

• Therapy777
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 12-01 21:01

Therapy777

Metal!

alex3305 schreef op woensdag 15 mei 2013 @ 02:35:

Ook met MP3's ga je het verschil merken. Het is natuurlijk niet het allergrootste verschil in de wereld omdat MP3 toch wat minder is dan FLAC of een ander lossless formaat, maar het verschil hoorde ik in ieder geval wel. Ook met gamen ga je het verschil wel merken. In sommige, moderne games kan een 5.1 opstelling of een goede headset zeker verschil maken, omdat je daarin meer een gevoel van omgeving hebt, maar toch heb ik dan liever een goede 2.0 of 2.1 set dan een slechte 5.1 set.
henkie196 schreef op woensdag 15 mei 2013 @ 09:33:
[...]

Dat hangt van de mp3 kwaliteit en van de speakers af. Op m'n vriendin's PC speakers hoor ik het verschil niet tussen een 128 kbps of 192 kbps mp3 file. Op m'n oude Marantz mini-setje kon ik dat verschil wel horen, maar dan weer niet echt tussen 192 kbps en 320 kbps. Op m'n huidige Audio Physic speakers hoor ik het verschil daartussen wel, maar nog steeds niet echt tussen 320 kbps mp3 en FLAC.

Het hangt ook een beetje af van de muziek die je draait. Bij een Whispers in the Dark van Skillet is er een heleboel detail dat gewoon weg kan vallen bij mindere speakers (en versterking). Bij een Hands of A Dying Man van Hatebreed is dat al weer veel minder het geval.
Ik heb gelukkig wel alles in de hoogste MP3-kwaliteit (320kbps) geript. Want anders is het zelfs met mijn huidige speakers niet om aan te horen. Ik merk dat verschil erg goed namelijk. Ik heb wel eens FLAC vs 320kbps geprobeerd, maar dat verschil merk ik niet met mijn huidige speakers.

Henkie, jouw nummers ken ik persoonlijk niet, maar ik luister voornamelijk naar melodische metal. Denk aan Soilwork, Amorphis, Before The Dawn. Maar ook wat symphonischer zoals Rhapsody. Af en toe Drum 'n Bass (zoals Pendulum e.d.) Maar ook wat "rustigere", progressieve muziek zoals Anathema.
henkie196 schreef op woensdag 15 mei 2013 @ 09:33:
Wat hoor jij graag als je een spel speelt? Wat voor soort spellen heb je het over? Als je zoekt naar diepe bas bij het schieten van een wapen of van een explosie dichtbij in een fps spel, dan ga je wel een sub erbij nodig hebben, waarschijnlijk. Met 2.0 krijg je natuurlijk ook geen surround sound. Ik gebruik zelf vaak een koptelefoon voor de fps spellen die ik spel, dat geeft me vaak een beter gevoel van waar het geluid vandaan komt dan de speakers op m'n buro.
Ik merk dat, wanneer ik multiplayer (shooters) speel, ik eigenlijk alleen maar met een headset speel (vanwege de communicatie) en dat werkt wel goed. Maar aangezien ik vrij snel oorpijn krijg speel ik single player zeer weinig met een koptelefoon. Ik speel van alles: Starcraft 2, Diablo 3, shooters, soms een racegame. Dus ik zoek gevarieerd geluid. Mijn kamer hoeft niet weg te trillen, maar een wapen en explosies moeten wel goed uit de verf komen.

In ieder geval denk ik dat ik niet veel mis qua "surround" als ik van 5.1 van mindere kwaliteit naar 2.0 van goede kwaliteit ga. Het surround wat ik had was toch al nauwelijks te horen.

Misschien moet ik ook eens investeren in een goede geluidskaart. Ik heb namelijk een Astro A40 liggen die ik eigenlijk alleen maar voor de X360 gebruik. Maar hij zou ook op de PC moeten werken.

• PdeBie
wel jammer dat de AudioEngine A5+ geen optische ingang heeft.
Ik heb geen aparte geluidskaart namelijk, maar gebruik mijn onboard speaker uitgangen van mijn moederbord.

Zijn ze daar geschikt voor?

--edit--
zit net dit filmpje te kijken:

Dit zijn de A5 (niet eens de plus) en dit klinkt al erg strak vind ik zelf (ik luister het filmpje af met mijn Senheisser koptelefoon). Misschien dan toch maar de gok wagen ze aan te schaffen zonder ze eerst 'live' te horen?

[ Voor 53% gewijzigd door PdeBie op 15-05-2013 22:35 ]

• PdeBie
Nog zo'n filmpje. Klinkt erg netjes.
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=zatWunA3lgM]

• Alarmnummer
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-07-2024

Alarmnummer

-= Tja =-

pdebie schreef op woensdag 15 mei 2013 @ 13:32:
Ik heb geen aparte geluidskaart namelijk, maar gebruik mijn onboard speaker uitgangen van mijn moederbord.

--edit--
zit net dit filmpje te kijken:
[video]

Dit zijn de A5 (niet eens de plus) en dit klinkt al erg strak vind ik zelf (ik luister het filmpje af met mijn Senheisser koptelefoon). Misschien dan toch maar de gok wagen ze aan te schaffen zonder ze eerst 'live' te horen?
De AudioEngine A5+ staat ook al een tijdje op mijn lijstje samen met de Pioneer SDJ-05 en de Adam Audio Artist 5.

AudioEngine heeft trouwens ook een dac in hun assortiment. Persoonlijk zou ik liever eerst zonder een dac gaan, zodat je geen concessies hoeft te doen op je speakers en later nog een keer een dac er bij kopen om het meeste uit je geluid te halen. Ik ga waarschijnlijk wel het hele pakket in 1 keer bestellen: dac, monitors + sub.

Je kunt ook een oogje open houden op marktplaats, daar staan zo nu en dan ook AudioEngine A5+ te koop. Ook de Pioneer SDJ-05 kan je daar wel eens vinden

Ik zal de speakers ook volledig op basis van reviews gaan kopen omdat ik niet de mogelijkheid heb om ze te beluisteren :)

[ Voor 7% gewijzigd door Alarmnummer op 16-05-2013 07:17 ]

Verwijderd

pdebie schreef op woensdag 15 mei 2013 @ 13:32:

Ja, dat zal prima gaan. Je zult wel nog een behoorlijke verbetering kunnen krijgen door de Audioengine D1 D/A Converter te gebruiken. Dat kan altijd later ook nog natuurlijk.

Je kunt er ook voor kiezen om de speakers draadloos aan te sturen door middel van de Audioengine W3 wireless adapter. Ook dan zul je waarschijnlijk een verbetering horen tov de ingebouwde geluidskaart.

De W3 zender sluit je op je PC aan via USB en de W3 ontvanger sluit je aan op de USB powered aansluiting van de Audioengine 5+

De D1 is wat beter dan de W3 qua geluidskwaliteit, maar de W3 is weer draadloos :)

• PdeBie
Als het prima gaat vanuit de onboard geluidskaart, wil eerst voor de S8 subwoofer sparen hierna. Die DAC volgt dan nog wel een keer :)

• Cheezus

Cheezus

Luiaard

Of je koopt voor een paar tientjes een 2e hands fatsoenlijke geluidskaart. Onboard sound pikt vaakt ruis op van overige moederbord componenten, tenminste dat is mijn ervaring door de jaren heen. Een Audigy 2 zs staat voor 15 euro bij vraag en aanbod, daar komt echt wel prima analoog geluid uit.

• Alarmnummer

Alarmnummer

-= Tja =-

pdebie schreef op donderdag 16 mei 2013 @ 11:58:
Als het prima gaat vanuit de onboard geluidskaart, wil eerst voor de S8 subwoofer sparen hierna. Die DAC volgt dan nog wel een keer :)
Persoonlijk zou ik eerder voor een DAC gaan dan voor een subwoofer aangezien de speakers al heel wat bas produceren.

• Alarmnummer

Alarmnummer

-= Tja =-

Er staat nog een setje Audioengine A5 (niet de plus) te koop voor 200 euro:

http://www.marktplaats.nl...abe740c1b&previousPage=lr

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 19:41

DjVe

Hatsaflats!

http://www.bax-shop.nl/us...aart/product-details.html

Zelf dit klinkt al beter dan de gemiddelde onboard geluidskaart (en kost geen drol).

• PdeBie
En de Bowers & Wilkin MM-1? Hoe verhouden die zich tot de A5+? Zijn iets duurder, maar de reviews zijn ook zeer goed en het design :9~

• alex3305
pdebie schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 16:47:
En de Bowers & Wilkin MM-1? Hoe verhouden die zich tot de A5+? Zijn iets duurder, maar de reviews zijn ook zeer goed en het design :9~
Misschien ligt het aan mij, want ik snap het nu niet meer. Eerst zeg je dat je geen AudioEngine A5 wilt omdat ze te duur zijn en kijk je naar goedkopere alternatieven. Althans dat begrijp ik uit jouw berichten. En dan ga je ineens over naar speakers van rond de 500 euro?

Zelf heb ik geen ervaring met die B&W, maar die zullen vast net zo goed zijn, aangezien je daar ook wel wat voor het merk zult betalen.

• PdeBie
audioengine a5 wil ik wel. Maar dat zou (in eerste instantie) de top van mijn budget zijn. Nu lees ik echter heel veel goeds over de MM-1, dus ben ik bereid iets langer te wachten (tot ik het geld heb) als die echt veel beter zijn.

• RnB
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 21:42

RnB

Ik heb zelf de KRK RP5 G2 waar ik zeer tevreden over ben.
Het geluid is lekker vol, je hoeft niet per se in een sweet spot te zitten (in het midden klinkt ie even goed als uit het midden), al met al een heerlijk geluid. Ik was ook erg verbaasd over het laag wat eruit kwam. Kan ook erg hard zonder te vervormen.
Qua prijs zit ie goed (€270,-), maar hoe hij in verhouding klinkt met de Audio Engine 5+ weet ik helaas niet.

• Alarmnummer

Alarmnummer

-= Tja =-

pdebie schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 20:20:
audioengine a5 wil ik wel. Maar dat zou (in eerste instantie) de top van mijn budget zijn. Nu lees ik echter heel veel goeds over de MM-1, dus ben ik bereid iets langer te wachten (tot ik het geld heb) als die echt veel beter zijn.
Ik heb nergens een vergelijking gezien tussen de A5+ en de MM-1. Persoonlijk denk ik denk ik dat je erg veel betaald vanwege het merk en het kleine formaat. Ik heb trouwens een setje B&W bookshelf speakers waar ik wel heel tevreden over ben. Maar de MM-1 staat absoluut niet op mijn lijstje.

• PdeBie
Ik heb wel een aantal reviews gelezen over de MM-1 vs de A5+. De A5+ is krachtiger, maar minder zuiver is over het algemeen de conclusie.

• Cheezus

Cheezus

Luiaard

Ik denk dat die MM-1 wel wat minder bas produceren deze hebben 3" woofers waar de A5+ 5" woofers heeft. Ook is de MM-1 5x lichter dan de A5+, de MM-1 heeft namelijk een plastic behuizing en ik quote:
Ik wil sowieso een houten kast. Die plastic dingen klinken niet vind ik.
En ik verwacht niet dat MM-1's echt veel beter zijn. Een goedkoop 2.1 setje vs. fatsoenlijke full-range speakers is een wereld van verschil maar fatsoenlijke full-range speakers vs. net-iets-betere full-range speakers is vooral een kwestie van smaak (qua klank, uiterlijk en of je daadwerkelijk 2x zoveel wil betalen voor 1,1x beter geluid). Mijn advies: neem gewoon de A5+, daar zul je echt niet teleurgesteld over zijn :)

• Alarmnummer

Alarmnummer

-= Tja =-

Als je snel bent:

http://www.marktplaats.nl...abe740c1b&previousPage=lr

[edit]
hmm.. dit zijn de a5.. niet de a5+

[ Voor 10% gewijzigd door Alarmnummer op 25-05-2013 22:42 ]

Pagina: 1