iMac leest geen dvd's meer

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• London
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

Topicstarter
Enigszins vage titel, maar here goes..

Recentelijk heb ik m'n iMac (late 2009) uitgebreid met een SSD op de plek van de OptiDrive. De OD zit nu in een externe behuizing, die is aangesloten middels usb.

Nu wil ik graag op een 2de partitie Windows installeren, dus heb ik geprobeerd via bootcamp een partitie aan te maken. Nou goed, Windows dvd in de OD, partitie aanmaken. De iMac restart, en i.p.v. de Windows setup te laden, krijg ik enkel een grijs/wit scherm te zien met een Apple logo. Geen ronddraaiend wieltje, gewoon alleen een Apple logo. Ik hoor de OD wel enkele spin-ups doen, maar na een tijdje wordt 'ie weer stil en doet 'ie volgens mij niets meer. Ik heb al eens 15 minuten gewacht, maar ook dat gaf geen resultaat.

Ik snap niet zo goed hoe dit kan, want ik heb voorheen al eens eerder Windows geinstalleerd toen de OD nog gewoon in m'n iMac zat, dat werkte feilloos. Maar nu ik het een 2de keer probeer kan die blijkbaar niet meer opstarten vanaf een DVD. Ook met een Windows XP dvd werkt het niet. Enkele spin-ups, dan kan ik 'm selecteren nadat ik bij het opstarten option ingedrukt heb gehouden, druk ik daarna op enter, dan krijg ik weer een Apple logo en verder niets.

Weet iemand wellicht waar dit door kan komen, want ik word er behoorlijk gek van inmiddels. Helemaal aangezien de OD volgens mij gewoon goed werkt, aangezien de dvd gewoon continu herkend wordt als ik als aan het werk ben in OSX zelf (het icoontje van W7-X64 staat gewoon op het bureaublad, en ik kan 'm ook gewoon uitwerpen dan).

Alvast bedankt!

edit: Ik moet er trouwens ook nog bijvermelden dat 'ie met het aanmaken van een partitie in bootcamp ook wel raar doet. Hij gaat al rebooten voor de balk helemaal op 100% is, en er staat ook geen BOOTCAMP op m'n bureaublad, maar wel bij schijfbeheer.

[ Voor 7% gewijzigd door London op 13-05-2013 20:38 ]

Tesla M3LR '21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 18:57
Heb het zelf ook meegemaakt met een iMac die vooral het MERK schijfje niet leuk vond, ik gebruikte altijd Verbatim en die wou hij dus niet goed pakken maar in OSX weer wel, toen dezelfde iso op een Platinum gezet en werkend.

Sinsdien helemaal van DVD's afgestapt en alles alleen maar via USB Stick's met OSX / W7 / W8 etc erop, gaat veel sneller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• London
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

Topicstarter
Mektheb schreef op maandag 13 mei 2013 @ 20:40:
Heb het zelf ook meegemaakt met een iMac die vooral het MERK schijfje niet leuk vond, ik gebruikte altijd Verbatim en die wou hij dus niet goed pakken maar in OSX weer wel, toen dezelfde iso op een Platinum gezet en werkend.

Sinsdien helemaal van DVD's afgestapt en alles alleen maar via USB Stick's met OSX / W7 / W8 etc erop, gaat veel sneller.
Het vreemde is dat de Windows dvd gewoon probleemloos werkte toen m'n opticaldrive nog in m'n mac zat, en ik nog geen SSD had ingebouwd. Maar ik heb pas met m'n stomme kop de Windows partitie incl. Windows verwijderd omdat ik de boel opnieuw wou installeren op m'n SSD.

Anyway, poging gedaan om een USB-stick bootable te maken via Boot Camp Assistant. Ook dit schijnt niet te werken, want hij blijft hangen bij het kopiëren van Windows-files op 90%. Heb 'm de hele nacht aan laten staan, zonder succes.

|:( |:(

Tesla M3LR '21