Windows 8 boot alleen met taskbar en leeg desktop scherm

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21-04-2018
Geen idee wat ik gedaan heb, werkte dualboot (bootcamp via hackintosh en windows 8) en nu boot windows 8 alleen met een taskbar + wallpaper die leeg is. Geen icoontjes niks,.

Als ik vervolgens ctrl-alt-del doe krijg ik wel alles te zien, maar ik kan metro gui niet openen...

Erg irritant, voor ik voor de zoveelste keer windows opnieuw installeer + bootcamp instel etc graag advies. Kan ik hier nog iets aan doen?

Wat ik gedaan heb:

- Bios update Q77M-2DH naar F2 versie, wellicht heeft het hiermee te maken
- wat lopen kloten met hackintosh bootloader.

Als ik safe boot doe, met minimale services werkt alles wel goed? Ik kom er echter niet achter waar het aan ligt (met normale boot)

Ik vermoed echter dat het hier niet aan ligt. Ik vind wel soortgelijke problemen via google, maar geen oplossing :(

[ Voor 8% gewijzigd door Tennisbal op 13-05-2013 20:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Panzer_V
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 11-10 20:27
Probeer eens de volgende repairfunctie uit te voeren.

*Open de commandprompt MET adminrechten (WIN+X vanaf Desktopmodus en dan kiezen)
*Typ het volgende commando in: "SFC /SCANNOW"
*Dit moet je tot DRIE keer achter elkaar uitvoeren!

Nu zijn alle corrupte files gerepaird en zou alles moeten werken.

Succes!

ps. zie ook dit artikel http://www.eightforums.co...mand-run-windows-8-a.html ==> een erg handige site kan ik je zeggen!

[ Voor 22% gewijzigd door Panzer_V op 13-05-2013 20:33 ]

Ik doe wat ik kan, zodoende blijft er veel liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
Panzer_V schreef op maandag 13 mei 2013 @ 20:30:
Probeer eens de volgende repairfunctie uit te voeren.

*Open de commandprompt MET adminrechten (WIN+X vanaf Desktopmodus en dan kiezen)
*Typ het volgende commando in: "SFC /SCANNOW"
*Dit moet je tot DRIE keer achter elkaar uitvoeren!

Nu zijn alle corrupte files gerepaird en zou alles moeten werken.

Succes!
Krijg melding, windows resourse protection could not start repair service.

Btw kan windows X knop ook niet starten, zelfde verhaal als GUI. Dus via total commander cmd.exe via admin moeten starten

edit: zie je link ook met mijn error. Even uitzoeken

[ Voor 8% gewijzigd door Tennisbal op 13-05-2013 20:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Panzer_V
Probeer deze thread eens. Hiermee zou je eea moeten kunnen fixen zonder dat je een verse installatie moet doen.

http://www.eightforums.co...ngs-boot-windows-8-a.html

Zie ook de "related tutorials" waarin dit artikel naar verwezen worden. ;-)

Nogmaals succes!

[ Voor 19% gewijzigd door Panzer_V op 13-05-2013 20:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
Panzer_V schreef op maandag 13 mei 2013 @ 20:37:
Probeer deze thread eens. Hiermee zou je eea moeten kunnen fixen zonder dat je een verse installatie moet doen.

http://www.eightforums.co...ngs-boot-windows-8-a.html

Zie ook de "related tutorials" waarin dit artikel naar verwezen worden. ;-)

Nogmaals succes!
Ook met het starten van de Windows Modules installer krijg ik SFC niet aan de praat. Heb alle recoverymiddelen uitgezet.

Even advanced booten nu. Tnx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
Ok automatische systeemherstel kan niks. Fabrieksinstellingen heb ik te weinig ruimte op SSD :(

Ik wacht nog ff af en hoop op een oplossing, anders morgen maar weer herinstall doen en 4 uur bezig zijn :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Panzer_V
Tennisbal schreef op maandag 13 mei 2013 @ 20:51:
Fabrieksinstellingen heb ik te weinig ruimte op SSD :(
Dat is balen!!! 8)7

Niet om reclame te maken voor een ander forum of zo. Maar je zou je probleem ook kunnen posten op Eightforums.com. Daar zitten een paar goeie technici op (ikzelf ken er een paar daar ik ook erg actief ben op dat forum). De meeste technici zitten in de USA....die beginnen nu net aan hun werkdag.

Grote kans dus dat je morgenvroeg een flink aantal nuttige posts hebt!

[ Voor 49% gewijzigd door Panzer_V op 13-05-2013 21:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
kick, niemand toevallig een oplossing?

update, maar weer windows 8 opnieuw erop geknald. Kost me allemaal teveel tijd om uit te zoeken en reinstall wss sneller. Mocht iemand nog een oplossing hebben ben ik wel benieuwd :)

[ Voor 70% gewijzigd door Tennisbal op 14-05-2013 17:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slaiter
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Slaiter

Firesnake

Geen idee welke bootloader je gebruikt, maar ik neem aan chameleon of chimera. Bij deze twee zou er geen effect mogen optreden bij een dualboot situatie met windows. Zelf heb ik een tripple boot met win8, gentoo en OSX 10.8.3 met als bootloader chimera en 0 problemen.

Probleem zit dus echt ergens in windows vermoed ik, of heb je per ongeluk timemachine actief gezet op de windows partitie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
Slaiter schreef op woensdag 15 mei 2013 @ 13:09:
Geen idee welke bootloader je gebruikt, maar ik neem aan chameleon of chimera. Bij deze twee zou er geen effect mogen optreden bij een dualboot situatie met windows. Zelf heb ik een tripple boot met win8, gentoo en OSX 10.8.3 met als bootloader chimera en 0 problemen.

Probleem zit dus echt ergens in windows vermoed ik, of heb je per ongeluk timemachine actief gezet op de windows partitie?
gebruik clover als bootloader, en toen ook even met Chameleon gekloot ivm sleep problemen clover. (wat overigens nog niet werkt). Uiteindelijk maar complete reinstall gedaan en parallels bootcamp werkt ook weer, dus ik ben weer blij.
Pagina: 1