Toon posts:

Celeron 466 --> ...... overklokken

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Effe in het kort: is het mogelijk een Celeron 466 over te klokken naar een hogere
snelheid, en zodat de overige apparatuur hierdoor geen schade oploopt? zo ja, hoe ver
kan ik deze Celeron overklokken (het DFI moederbord kan tot 1 Ghz, dat is dus geen probleem) en
moet ik nog iets aan mijn configuratie veranderen, bv. de koeler? Ik heb een PPGA-->Slot 1 converter met een Target
CPU Cooler (5cm met Fan, Ball Bearing voor Socket7/Socket370, PS plug; zo staat het dus vermeld op de verpakking)
Alvast bedankt...

Verwijderd

Ik heb mijn oude Celly 433@550 stabiel lopen (gewoon de multiplier en dat ander hoe heet dat ook al weer hoger zetten in de bios). And plz call me Mister Hiney *D

• eX0duS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-05 00:52
Celeron's kun je echt heel makkelijk overklokken, maar helaas is de multiplier gelockt, en dat is niet fijn, dus je moet klokken op de FSB bus. je celeron heeft een multiplier van 7 volgens mij, dus dan doe je gewoon 7 * 83 ofzo of 7 * 100 of nog hoger weet ik veel, maar volgens mij kun je hem wel naar de 700 krijgen zonder problemen, maar dan moet je nog wel het core voltage verhogen. Misschien een andere koeler maar dat hoeft ook niet perse.

• MGSNK
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14-05 14:17
1. koop een betere koeler (FOP38)
2. kijk of de FSB op je mobo veranderd kan worden (met dipswitches of in BIOS)
3. Kijk of de vcore veranderd kan worden (in BIOS of dipswitch?)
4. Verhoog de FSB in kleine stapjes van 10 ofzo, tenminste als het kan. (van 66mhz naar 100)

Our life and death are the same thing. When we realize this fact, we have no fear of death anymore, nor actual difficulty in our life

Verwijderd

gooi je bus speed omhoog, je multiplier is namelijk gelockt........ je bus is nu 66, probeer 75, of anders 83.. bij 83 is pci wel behoorlijk hoog, nl 41 mhz (83/2) er zouden aparaten kunnen zijn die er last van kunnen hebben.. maar dat zal wel los lopen.....

is je cpu op bijvoorbeeld 7x75 (525 hmz) onstabiel , gooi dan iets meer Vcore op je cpu.

Verwijderd

emmmmmm ja een celeron 1 op een 100 mhz bus NOTTTTTTTT !!! je mag bij de oudere celerons (tot 533A) blij zijn als je de 83 bus snelheid haalt

vcore max 10% erbij op, en verder een leuk coolertje erop zetten, fop38 is wat overdreven... een imitatie orb zal genoeg zijn..... spire ofzo

Geit

Verwijderd

doet de FAQ het alweer?

Verwijderd

Op maandag 04 juni 2001 13:21 schreef -GeHlGe-GoaT het volgende:
emmmmmm ja een celeron 1 op een 100 mhz bus NOTTTTTTTT !!! je mag bij de oudere celerons (tot 533A) blij zijn als je de 83 bus snelheid haalt

vcore max 10% erbij op, en verder een leuk coolertje erop zetten, fop38 is wat overdreven... een imitatie orb zal genoeg zijn..... spire ofzo

Geit
heeee....en ik maar denken dat mijn 300a altijd op 450 liep......

Verwijderd

Op maandag 04 juni 2001 13:15 schreef Mr_Hiney het volgende:
Ik heb mijn oude Celly 433@550 stabiel lopen (gewoon de multiplier en dat ander hoe heet dat ook al weer hoger zetten in de bios). And plz call me Mister Hiney *D
en hier hebben we weer iemand die de multiplier van z'n celly kan veranderen..... :P

Verwijderd

Op maandag 04 juni 2001 13:15 schreef het_beest het volgende:
Celeron's kun je echt heel makkelijk overklokken, maar helaas is de multiplier gelockt, en dat is niet fijn, dus je moet klokken op de FSB bus. je celeron heeft een multiplier van 7 volgens mij, dus dan doe je gewoon 7 * 83 ofzo of 7 * 100 of nog hoger weet ik veel, maar volgens mij kun je hem wel naar de 700 krijgen zonder problemen, maar dan moet je nog wel het core voltage verhogen. Misschien een andere koeler maar dat hoeft ook niet perse.
naar 700...eehhhmmm....ben benieuwd of dat al iemand gelukt is... >:)

Verwijderd

Ik heb hier een Celeron 466 op 525 lopen (75 Mhz FSB). Hoger krijg ik hem niet. :(

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 00:32

Destruction

(ex-)Automonteur

hier heb ik een 433@488, op 541 werd ie een beetje instabiel.. :'(

Naja, over een paar maand AMD Thunderbird 1,2GHz *D 8-)

Peugeot 307 1.6 16v '05 | Yamaha XJ900S Diversion '01 & Honda PS150i '07 | | Gravity is a myth, earth sucks.

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07:23

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Hier 2x 433@546 fsb is dus 84.

Verder wil ie niet echt want hij wordt nu al 55 graden soms. Waterkoeling wordt aan gewerkt 8-)

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07:23

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Ow vergeet ik helemaal de 466 van mijn zus |:( . Die wil met geen mogelijkheid verder dan 525 op een BE6.

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Verwijderd

Zoals zo vaak bij overklokken, hangt het van een aantal zaken af:

- hoe goed is de koeling? (incl. kastkoeling)
- Geluk :)
- hoe flexibel is je Cellie

Vooral dat laatse is belangrijk. Niet alle processoren zijn gelijk. Waar de een zijn 400a makkelijk op 500 krijgt, lukt het de ander niet om hoger te komen dan 450.

In mijn geval draait mijn oude Celeron 400A makkelijk op 600(6*100), hoewel hij het wat moeilijker heeft in de zomer. Kwestie van geluk en goede koeling.

Suc6 in ieder geval

Verwijderd

Op maandag 04 juni 2001 14:38 schreef Fatboy_of_Nirvana het volgende:

[..]

heeee....en ik maar denken dat mijn 300a altijd op 450 liep......
ok ok das voor ppga......

• GiLeX
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

GiLeX

Ook analoog fotograferend

Heb er verschillende gehad :)
maar eerst:
Multiplier veranderen wil niet met celly's geldt eigenlijk voor alle intel cpu's behalve dan engineer sample's
Je kunt alleen overklokken met de fsb.
Ik heb zelf een 433 en een 500 gehad
de 433 was stabiel tot 553 (6.5x 85) daarboven liep die niet eens zelfs niet met vcore op 2.5
en de 500 kwam niet verder dan 562 (7.5x75)
Je mag de er van uit gaan de de mendocino core een max heeft van ongeveer 600mhz als je dat al haalt.
suc6 :)

Canon Eos 35mm film & digitaal met veel glas en filmrolletjes 😁
Mostly analog at: https://www.flickr.com/photos/photobygms & Digital and some analog at: https://www.instagram.com/photobygms

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-05 14:22
ik krijg hier m'n celly466 + gorb met pijn en moeite op 583, maar dan heb ik nog wel eens last van vage errors. kan ook aan m'n te zwakke voeding liggen, maar hij draait nu standaart stabiel op 525. gaat ik naar 7*100, loopt ie meteen vast (in soft fsb dan, in bios nog niet geprobeerd want anders moet ik alles weer opniew gaan instellen).

zorg iniedergeval dat je het voltage iets hoger zet (niet te hoog natuurlijk)

• WiD
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 24-04 10:58

WiD

Op maandag 04 juni 2001 14:40 schreef Fatboy_of_Nirvana het volgende:

naar 700...eehhhmmm....ben benieuwd of dat al iemand gelukt is... >:)
Snelste dat ik al gehoord heb was een dual 366@732 :9~ , dus op 133fsb. Maar hoe die vent bezig was, kon je moeilijk nog normaal noemen. Zijn cpu's zaten op full load nog ver onder 0°C. Die vent was meer dan een maand aan het knutselen geweest om alles in orde te krijgen. Overal folie en siliconen, alles dichtgespoten tegen condens. Maar het geheel draaide stabiel.
Met goede cooling krijg je een ouwe celeron ergens tussen 550 en 600 Mhz. Hoger kan, maar is uitzonderlijk. Als je met peltiers e.d. gaat spelen, kan je hoger geraken, maar dan moet je het echt voor de fun doen. Anders kan je beter gewoon een snellere cpu kopen.
'k Heb zelfs trouwens 2*400@552. Ik kan hoger, maar dan moet ik m'n fans op 12V hangen, en de extra snelheid is me het lawaai niet waard. Met temperatuurgestuurde cpufans hou ik alles op ongeveer 40°C, zonder veel lawaai. Gemeten met 100% load natuurlijk.
Pagina: 1