Toon posts:

Help welk moederbord kan drie schermen aan?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo ik ben bezig met het samenstellen van mijn game pc/desktop maar ik ben niet bekendt op dit gebied. Nou heb ik mijn research gedaan voor alle onderdelen maar ik krijg het niet echt voor me kaar met het moederbord dus mijn vraag was. Weet iemand een goed moederbord waar je een sterke videokaart op kan zetten en drie monitoren ondersteund. (liefst goedkoop mogelijk natuurlijk) Alvast bedankt!

O en voor degene die het zich afvroegen de videokaart die ik in gedachte had is een evga titan ik hoorde dat dit een goede videokaart was voor triple monitor setup.

Verwijderd

Elk moederbord ondersteunt drie schermen zolang je graka het maar ondersteunt, je moederbord heeft daar verder vrij weinig mee te maken. Verder weet ik niet wat je ermee gaat doen, maar een Titan is zijn geld niet waard. Je kan dan misschien beter voor een mooie SLI/CFX opstelling gaan.

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 16:16

Umbrah

The Incredible MapMan

Ik weet niet goed wat ik moet zeggen, je geeft nogal weinig informatie en er is meer nodig. Deze post valt dan ook niet, maar ook tegelijk: WEL serieus te nemen. Ik heb assumpties genomen over de games die je speelt, en je doel, maar goed, vooralsnog hebben we meer info nodig:

Wat hebben graphics met een moederbord te maken? Moederbord heeft meer te maken met:

* Welke CPU
* Hoeveel geheugen
* Welke accesoires
* Welke videokaart prik je er zelf op?
* Welk formaat...

Met dit soort informatie gaan wij met dit soort dingen komen:

pricewatch: Asus E2KM1-I Deluxe

Een leuk AMD Fusion plankje met de CPU onboard en passief gekoeld, en daarnaast ook nog eens een PCI-E slot...

Serieus: wat is je werkelijke doel. Gamen op drie schermen. Leuk. Probeer dan echter wel voor AMD te gaan, haal een leuke Radeon 7970 en zet hem desnoods in crossfire.

Maar goed, nogmaals: wat heb je al gevonden? Welke onderdelen heb je al? Wat is je budget? Een Titan is inderdaad wel goed maar je betaald 3x meer voor die 10% extra performance waar je van kunt afvragen: Heb je het nodig?

Voor het gemak ga ik er overigens van uit dat je Patience, Minecraft, Bubble-pop en Farmville speelt, allen zeer populaire games.

In dat geval zal ik deze videokaart aanraden:

pricewatch: Sapphire HD 6450 2GB DDR3

heeft zelfs 2gb videogeheugen!

[ Voor 34% gewijzigd door Umbrah op 13-05-2013 20:34 ]

• analog_
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
De eerste vraag is mogelijk beter: wil je gamen op alle drie de schermen? Zonee, dan is het economischer om een of meerdere schermen op een onboard videokaart te steken. Ik weet niet hoe het bij nVidia zit maar ATi kaarten blijven in 'performance' mode hangen als je meerdere schermen aansluit (gevolg: lawaai, stroomverbruik).

Het kan ook wel handig zijn als je beschrijft hoe je de boel wilt aansluiten, display port, dvi,vga, hdmi, ...

Verwijderd

Topicstarter
Oke bedankt voor alle informatie sorry voor weinig informatie van mijn kant maar een video kaart als een titan en gtx 690 zijn toch meer future proof sinds een hele nieuwe generatie games in aantocht zijn. Of praat ik nu larie koek? sorry als ik lijk op een verdwaald ventje binnen de computer wereld.

Verwijderd

analog_ schreef op maandag 13 mei 2013 @ 20:34:
De eerste vraag is mogelijk beter: wil je gamen op alle drie de schermen? Zonee, dan is het economischer om een of meerdere schermen op een onboard videokaart te steken. Ik weet niet hoe het bij nVidia zit maar ATi kaarten blijven in 'performance' mode hangen als je meerdere schermen aansluit (gevolg: lawaai, stroomverbruik).

Het kan ook wel handig zijn als je beschrijft hoe je de boel wilt aansluiten, display port, dvi,vga, hdmi, ...
Bij nVidia blijven kaarten niet hangen in een performance mode zolang je ze niet zwaar belast. Als je dat wel doet gaan (duh) de fans harder draaien.

Verwijderd

Topicstarter
voor meer info ik ben inderdaad van plan op alle drie te gaan gamen en dan spellen als world of warcraft en crysis 3 en battelfield enzv. ik wilde als componenten gebruiken
corsair 16GB 2x8GB 1600 MHz
ssd samsung 840 series 250gb sata 600
samsung dvd brander van 20 euro
voeding 850 wat corsair TX
intel core i7 3820 3.6 GHz 10 mb LGA2011
case thermaltake chaser mk-i big tower
koeling cooler master v8 120mm
hard drive WD 1TB 3,5 sata 600 7200rpm 64mb
monitors ASUS ve278q 27inch full hd led scherm

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Je topic staat zelfs in het verkeerde forum. En van sticky's lezen heb je ook nooit gehoord.

Zucht...

DAA beleid lezen

People as things, that’s where it starts.

• vinnie1
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 17-12-2020
Verwijderd schreef op maandag 13 mei 2013 @ 20:50:
voor meer info ik ben inderdaad van plan op alle drie te gaan gamen en dan spellen als world of warcraft en crysis 3 en battelfield enzv. ik wilde als componenten gebruiken
corsair 16GB 2x8GB 1600 MHz
ssd samsung 840 series 250gb sata 600
samsung dvd brander van 20 euro
voeding 850 wat corsair TX
intel core i7 3820 3.6 GHz 10 mb LGA2011
case thermaltake chaser mk-i big tower
koeling cooler master v8 120mm
hard drive WD 1TB 3,5 sata 600 7200rpm 64mb
monitors ASUS ve278q 27inch full hd led scherm
Ook aan de videokaart gedacht?

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 16:58
vinnie1 schreef op maandag 13 mei 2013 @ 21:35:
[...]

Ook aan de videokaart gedacht?
Wat ik begrijp is dat ie daar nu over twijfelt.
De vraag is nu welke ingangen je scherm heeft en of je die kunt aansluiten op je videokaart. Of moeten deze nog aangeschaft worden net zoals je hele computer eigenlijk?

Zucht...

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07:21

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Oslik blyat! Oslik!

• sinasappel-mw
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 22-02-2025
mobo heeft niet heel veel te maken met 3 schermen als je een videokaart er bij doet.
op zich vind het wel creatief dat je al weet wat voor geheugen en processor gaat gebruiken als je nog geen mobo hebt gekozen.
sowieso moet hij 2011 socket hebben,
1600mgh geheugen aan kunnen. (wat je processor ook moet kunnen maar dat kan hij heb ik bekeken)
verder als je een grote koeler gaat gebruiken zo als die v8 heb je misschien wel low profiel geheugen nodig.
en die processor ondersteunt alleen maar het chip set: Intel X79 Express
dus zo veel keuze in mobo's heb je niet egt meer

• LD1995
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 28-02 00:14
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7 3770K Boxed€ 280,-€ 280,-
1Asus Sabertooth Z77€ 190,-€ 190,-
1Asus HD7970-DC2T-3GD5€ 418,70€ 418,70
1Western Digital Black WD1002FAEX, 1TB€ 74,90€ 74,90
1Thermaltake Chaser MK-I€ 117,-€ 117,-
3Asus VE278Q Zwart€ 265,-€ 795,-
1be quiet! Dark Rock Pro 2€ 66,20€ 66,20
1Corsair Vengeance CMZ16GX3M4A1600C9€ 106,-€ 106,-
1Corsair HX850W€ 134,-€ 134,-
1Samsung 840 series Pro 256GB€ 189,-€ 189,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 2.370,80

Zo zou ik het doen.

• SuperSjoerd
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 30-01 20:43
De 7970 is een hele goede keus. Ik heb hier zelf de XFX Radeon HD 7970 DD Black Edition met 3GB en ik kan alle games op hoge instellingen (uitzonderingen daar gelaten) spelen.

Intel Core I7 3770 | 16GB DDR3 | Asus P8P67 | 16TB Random HDD's | 265GB Samsung 830 | HD7970

Pagina: 1