• mark-k
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 30-01 19:46

mark-k

AKA markkNL

Topicstarter
Een tijdje geleden deze ( V&A aangeboden: Scythe Mugen 3 PC Games Hardware Edition ) koeler overgenomen, maar deze is maar met de helft van de onderdelen die erbij zouden zitten verstuurd. Ik zit nu dus met een koeler zonder backplate...

Aangezien ik bang ben dat ik deze ook nooit meer ga terugzien omdat hij anderhalve week geleden al apart verstuurd zou zijn (nog niks gezien) en er ook geen reactie meer komt op berichten wilde ik zelf dan maar proberen een backplate te maken. Ik weet dat hij niet-geleidend moet zijn sodat er niks kapot gaat, maar had verder wat vraagjes.

Allereerst, moet het hoogteverschil tussen de aansluitingen en het midden er in zitten? Ik heb een moederbord met een metalen verhoging achter de processor, is het erg als de backplate dan een vlakke plaat is en op de plek van de schriefjes dan lucht tussen de plate en het moederbord zit? Of krijg je m dan niet strak genoeg?

Dan, is een vierkante plaat met 4 bevestigingsgaten goed genoeg of moet er perse die "X" vorm in zitten?

Alvast bedankt

• Legendary1985
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 22-11-2025

• Perkouw
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11:56

Perkouw

Moderator General Chat
Ik heb geen idee van welk materiaal je het denkt te gaan maken ? Een juiste backblate maak je als leek in ieder geval niet eenvoudig, het kopen ervan zoals hierboven wordt aangegeven kan dan een stuk goedkoper zijn. Bovendien weet je dan ook dat het gelijk moet passen etc.

• mark-k

mark-k

AKA markkNL

Topicstarter
Perkouw schreef op maandag 13 mei 2013 @ 20:13:
Ik heb geen idee van welk materiaal je het denkt te gaan maken ? Een juiste backblate maak je als leek in ieder geval niet eenvoudig, het kopen ervan zoals hierboven wordt aangegeven kan dan een stuk goedkoper zijn. Bovendien weet je dan ook dat het gelijk moet passen etc.
Heb hier nog een stuk 3mm plexiglas liggen waar ik m van wilde maken, heb beschikking tot een waterstraalsnijmachine, maar heb geen flauw idee wat voor parameters komen kijken bij een cooler.
Die backplate is in elk geval wel geschikt voor deze cooler icm een 1155 socket?

• job115
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 16-08-2025
Hallo mark,
In de pricewatch kwam ik deze tegen, pricewatch: Scythe F.M.S.B.4 - Flip Mount Super Back-Plate 4. Zou je aardig wat tijd moeten schelen
Hoop dat je er iets aan hebt.
Groeten job

Xbox: Baloutje07 | PSN: AudiWanderer

• mark-k

mark-k

AKA markkNL

Topicstarter
Heb net die originele scythe plate gekocht, danku.

Weet iemand ook hoe lang de boutjes moeten zijn en hoe dik de rubberen ringetjes zijn die erom moeten (en ook hoe nauw dit komt, heb wel wat verschillende diktes en materialen tot mn beschikking maar uiteraard ook niet alles)?

Alvast bedankt.

• mark-k

mark-k

AKA markkNL

Topicstarter
Originele plate vandaag ontvangen, schroefjes en washers via scythe zelf besteld, zullen ook wel morgen of overmorgen binnen komen.
Pagina: 1